۱۰ دلیل خیانت مردان که تشخیص کارشناسان است

۱۰ دلیل خیانت مردان که تشخیص کارشناسان است
خیانت مردان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از نارضایتی گرفته تا نادیده انگاشته شدن.
کد خبر: ۴۵۵۵
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

زی‌سان: چرا مهم است که بفهمیم چرا مردان خیانت می‌کنند؟ به این دلیل که کشف دلایل خیانت به ماندگاری رابطه و یا حتی روشن شدن بخش‌های تاریک رابطه کمک می‌کند.

خیانت چیست؟ خیانت زمانی است که یکی از طرفین به اعتماد همسرش خیانت می‌کند و وعده حفظ انحصار عاطفی و جنسی با او را می‌شکند.

 فریب‌خوردن توسط کسی که خیلی دوستش دارید، می‌تواند ویرانگر باشد. افرادی که مورد خیانت قرار می‌گیرند به شدت رنج می‌برند.

کسی که به او خیانت شده، احساس خشم، ناامیدی و شکستگی می‌کند. اولین چیزی که هنگام خیانت به ذهن می‌رسد این است: «چرا این اتفاق افتاد؟ چه چیزی باعث خیانت یکی از زوجین شد؟»

بیایید در مورد دلایل احتمالی خیانت مردان در یک رابطه صحبت کنیم و ببینیم ماجرا چیست.

آیا همه مردان خیانت می‌کنند؟

زی‌سان: اگرچه زن و مرد هر دو خیانت می‌کنند، اما آمار نشان می‌دهد که مردان بیشتر از زنان به داشتن روابط پس از ازدواج اعتراف کرده اند. اگر بپرسید چند درصد از مردان و چند درصد از زنان خیانت می‌کنند، جای تعجب نیست که بدانید مردان ۷ درصد بیشتر از زنان خیانت می‌کنند.

اگر شما هم قربانی خیانت هستید و به دلایلی برای خیانت در ازدواج فکر می‌کنید، ممکن است آشفته شوید و افکاری مانند «آیا همه مردان خیانت می‌کنند؟» ذهنتان را درگیر کند.

واقعیت این است که خیانت یک رفتار پیچیده و متاثر از انتخاب‌ها، ارزش‌ها و شرایط فردی است. این نکته را نباید فراموش کنید که از تعمیم گسترده دلیل خیانت به همه مردان خودداری کنید.

اعتماد و وفاداری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بسیاری از افراد متعهد به روابط تک‌همسری و وفادار هستند. دلایل خیانت مردان نه بر اساس جنسیت، بلکه بر اساس ارزش‌های شخصی، ارتباطات و پویایی هر رابطه مشخص می‌شود.

چرا مهم است که بفهمیم چرا مردان خیانت می‌کنند؟

درک دلایل خیانت مردان مهم است، زیرا می‌تواند رابطه را نجات دهد. هنگامی که به «چرا» می‌پردازیم، اغلب مسائلی مانند ارتباط ضعیف، نیاز‌های عاطفی برآورده نشده یا احساس نارضایتی را کشف می‌کنیم.

زمانی که دلایل را بدانیم، می‌توانیم روی رفع این مشکلات کار کنیم و روابط را بهتر و قابل اعتمادتر کنیم. به‌علاوه، به مرد‌ها فرصتی برای رشد و انتخاب بهتر می‌دهد.

همچنین مهم است که شرم ناشی از خیانت از بین برود تا مردم بتوانند آشکارا در مورد آن صحبت و از یکدیگر حمایت کنند. بنابراین، دانستن اینکه چرا مردان خیانت می‌کنند فقط به این دلیل نیست که آن‌ها را دستگیر کنید، بلکه برای ماندگار کردن عشق است.

۱۰ دلیل خیانت مردان که تشخیص کارشناسان است

دلایل احتمالی خیانت مردان

متخصصین روابط بین زوجین، به این سوال در زیر پاسخ داده‌اند تا به درک دلایل خیانت مردان کمک کنند.

۱. مردان به دلیل عدم بلوغ خیانت می‌کنند

چه چیزی باعث خیانت مرد می‌شود؟ چرا شوهران خیانت می‌کنند؟ بلوغ عاطفی می‌تواند دلیل مهمی باشد.

دکتر تکیلا هیل هیلز (Dr. Tequilla Hill Hales)، روانشناس: «مردان، به طور کلی، دلایل بی‌شماری برای انجام روابط خارج از ازدواج دارند. نداشتن بلوغ برای سرمایه گذاری زمان، تعهد و انرژی برای حل مسائل اصلی در روابط زناشویی یکی از دلایلی است که مردان خیانت می‌کنند. در عوض، این مردان اغلب فعالیت‌هایی را انتخاب می‌کنند که برای افراد مهم، خانواده و خودشان مضر است.»

۲. مردان زمانی خیانت می‌کنند که احساس بی کفایتی کنند

به گزارش زی‌سان، احساس بی‌کفایتی، مقدمه‌ای برای تمایل به خیانت است. مردان (و زنان) زمانی که احساس بی کفایتی می‌کنند، به خیانت می‌پردازند.

مردانی که به طور مکرر خیانت می‌کنند، کسانی هستند که به طور مکرر احساس می‌کنند کمتر از دیگرانند. آن‌ها به دنبال یافتن کسی هستند که به او احساس اولویت کند.

در اصل، آن‌ها سعی می‌کنند خلائی را پر کنند که شریک زندگی آن‌ها قبلاً آن‌را اشغال می‌کرد. جست‌وجوی توجه خارج از رابطه، نشانه‌ای است که نشان می‌دهد شریک زندگی‌شان احساس ناکافی بودن در آن‌ها کرده است.

دانیل آدینولفی (Danielle Adinolfi)، درمانگر جنسی: «تلاش برای جلب توجه خارج از رابطه، نشانه بارز خیانت در یک رابطه و دلیل خیانت مردان است.»

۳. مرد‌ها خیانت می‌کنند، چون خیانت می‌کنند!

هیچ چیز باعث نمی‌شود مردان به شریک زندگی خود خیانت کنند. مرد‌ها خیانت می‌کنند، چون تصمیم می‌گیرند.

خیانت یک انتخاب است. او یا انتخاب می‌کند که این کار را انجام دهد یا انتخاب نمی‌کند.

خیانت تظاهر مسائل حل نشده‌ای است که به آن‌ها رسیدگی نشده، خلائی که برآورده نشده و ناتوانی در تعهد کامل به رابطه و شریک زندگی خود است.

دکتر لاواندا ان. اونس (Dr. Lawanda N. Evans) روان‌درمانگر: «خیانت شوهر به همسرش چیزی نیست که «اتفاق» بیفتد. این انتخابی است که شوهر انجام می‌دهد. هیچ توضیح موجهی برای دلیل خیانت مردان وجود ندارد.»

+ آیا لایک کردن تصاویر زنان خیانت است؟

۴. مردان گاهی اوقات دچار اختلال صمیمیت می‌شوند

اینکه چرا مردان در یک رابطه خیانت می‌کنند و دروغ می‌گویند، می‌تواند به موضوع عمیق تری در زندگی عاشقانه آن‌ها مرتبط باشد. هر نشانه‌ای از دست و پنجه نرم کردن مرد شما با مسائل صمیمیت می‌تواند یک پرچم قرمز باشد.

مردان خیانت می‌کنند، زیرا دارای اختلال صمیمیت هستند، چه خیانت آنلاین یا حضوری.

آن‌ها احتمالاً نمی‌دانند چگونه صمیمی شوند، یا اگر بدانند، احتمالا نمی‌دانند چگونه این کار را به گونه‌ای انجام دهند که رابطه معقولی با زنان برقرار کنند.

گرگ گریفین (Greg Griffin): «مرد به دنبال یک جایگزین ارزان برای تسکین نیاز‌ها و خواسته‌های خود برای صمیمیت می‌گردد.»

۱۰ دلیل خیانت مردان که تشخیص کارشناسان است

۵. مردان به دلیل خودخواهی خیانت می‌کنند

در ظاهر، دلایل زیادی برای خیانت مردان وجود دارد؛ احساس خواستن، هیجان فتح، احساس به دام افتادن، ناراحتی، و غیره. در کنار همه این دلایل و موارد دیگر، یک دلیل ساده دیگر هم وجود دارد: خودخواهی!

شان سیرز (Sean Sears)،مشاور: «خودخواهی. خودخواهی تعهد، یکپارچگی شخصیت و احترام به دیگریِ را مختل می‌کند.»

۶. عدم قدردانی دلیل خیانت مردان است

چرا مردان حتی اگر شما را دوست داشته باشند، خیانت می‌کنند؟ آن‌ها ممکن است کمبود قدردانی را احساس کنند.

رابرت تاییبی (Robert Taibbi): «در حالی که دلایل متعددی برای خیانت وجود دارد، یکی از موضوعات این است که بسیاری از مردان احساس می‌کنند که کار‌های زیادی انجام داده‌اند، اما در ازای آن به اندازه کافی دریافت نکرده اند. این توضیح می‌دهد که چرا مردان خیانت می‌کنند.»

رابطه جدید فرصتی را برای دریافت تحسین، تایید، توجه جدید و دیدن دوباره خود در چشمان دیگران فراهم می‌کند. 

۷. مردان به دنبال عشق و توجه هستند

چند دلیل وجود دارد که «چرا مردان خیانت می‌کنند»، اما یک دلیل برجسته آن، اهمیتِ «توجه» برای مردان است. در روابط، زمانی که احساس دوست داشتن و قدردانی وجود ندارد، خیانت چهره زشتش را نشان می‌دهد.

اغلب اوقات، به خصوص در جامعه شلوغ و پر از کار ما، زوج‌ها آنقدر مشغول می‌شوند که فراموش می‌کنند از یکدیگر مراقبت کنند.

اگر مردان احساس کنند که نادیده گرفته شده‌اند، مورد اذیت قرار می‌گیرند. درنتیجه به دنبال کسی می‌گردند که به آن‌ها گوش دهد، آن‌ها را بفهمد، ازشان تعریف کند و احساس خوبی درونشان بسازد. درست برخلاف آنچه که با شریک زندگی خود تجربه کرده‌اند.

۱۰ دلیل خیانت مردان که تشخیص کارشناسان است

۸. مردان نیازمند اعتماد به نفس هستند

یکی از رایج‌ترین دلایل ناامنی شخصی است که نیاز شدیدی به تحت فشار قرار دادن نفس آن‌ها ایجاد می‌کند.

هر «فتح» جدیدی به آن‌ها این توهم را می‌دهد که شگفت‌انگیزترین هستند، به همین دلیل است که مرد‌ها نیازمند برقراری ارتباطاتند.

اگر آن‌ها نسبت به نقفس‌شان دچار شک‌وتردید شوند و زنی که با او زندگی می‌کنند، این حس را به آن‌ها ندهد، باید به دنبال یک فتح جدید باشد. به همین دلیل است که مردان خیانت می‌کنند.

ناامنی او از داشتن چنین احساسی، او را به سمت خیانت هدایت می‌کند.

+ این مردان دچار به عدم اعتماد به نفس هستند!

۹. مردان خیانت می‌کنند، چون از ازدواج خود ناامید می‌شوند

برخی از مردان فکر می‌کنند که وقتی ازدواج کنند، زندگی عالی خواهد بود. آن‌ها با همسرشان کنار هم‌اند و می‌توانند هرچه می‌خواهند با هم صحبت کنند، هر زمان که می‌خواهند رابطه جنسی داشته باشند و در دنیایی بدون محدودیت با هم زندگی کنند.

در عین حال، متوجه می‌شوند که زندگی مشترک‌شان همراه با کار، مسئولیت‌های مالی و بچه‌دارشدن است. بنابراین، یکدفعه لذت از بین می‌رود.
آن‌ها گمان می‌کنند که همه‌چیز در مورد کار و مراقبت از افراد دیگر و نیاز‌های آن‌هاست، تا نیاز‌های خوشان. به همین دلیل است که مردان متاهل خیانت می‌کنند. مرد‌ها نسبت به بچه‌های خانه که تمام وقت و انرژی همسرشان را مصرف می‌کنند، حسادت می‌کنند.

درنتیجه آن‌ها شروع به جستجو در جای دیگری به دنبال شخصی می‌کنند که آنچه را که نیاز دارند به آن‌ها بدهد، هم توجه و هم تحسین جنسی. چنین مردانی بر این فرض هستند که شخص دیگری می‌تواند و خواهد توانست نیاز‌های آن‌ها را برآورده کند و خوشحال‌شان کند.

۱۰ دلیل خیانت مردان که تشخیص کارشناسان است

۱۰. مرد‌ها به خاطر تاریکی در قلبشان خیانت می‌کنند

اریک گومز (Eric Gomez)، مشاور: «یکی از رایج‌ترین دلایلی که مردان به شریک زندگی خود خیانت می‌کنند، بر تاریکی قلب یا ذهن آن‌ها متمرکز است، جایی که عواملی از جمله شهوت، غرور، وسوسه‌های یک رابطه، و ناامیدی‌های شخصی از شریک زندگی یا به طور کلی آن‌ها را مستعد ابتلا به آن می‌کند.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون