توضیحات سازمان هواپیمایی درباره نحوه استرداد بلیت پروازهای لغو شده
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسافرانی که در پروازهای لغو شده هفته گذشته نتوانسته اند مبالغ خود را بدون کسر جریمه استرداد کنند در اولویت دریافت بلیت در پروازهای داخلی هستند، گفت: تمامی شرکتهای هواپیمایی موظف هستند بدون هیچ هزینهای مبالغ بلیت را کامل به مسافران بازگردانند.
جعفر یازرلو ادامه داد: بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده، اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاهترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز با اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار/...) بدون دریافت هزینه رزرو مجدد صورت گرفته و بلیت جدید صادر شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: وجه بلیتهایی که در تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ یا قبل از آن صادر شده اند و زمان پرواز تا پایان روز سهشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ است چنانچه در شرایط حاضر مسافر به هردلیلی قصد انصراف از انجام سفر را داشته باشد، باید مطابق شرایط (Involuntary) بدون کسر جریمه، استرداد شود.
وی ادامه داد: تمامی شرکتهای هواپیمایی باید شرایط فوق را به طریق موثر به اطلاع تمام نمایندگیهای مجاز فروش بلیت خود و همچنین مسافران رسانده باشند در غیر این صورت با مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه با متخلفان برخورد میشود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان