الهام علی‌اف آماده جنگ می‌شود؟

الهام علی‌اف آماده جنگ می‌شود؟
ارمنستان اظهارات اخیر رئیس جمهور جمهوری آذربایجان را جنگ طلبانه توصیف کرده به طوری‌که وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه در این خصوص واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۶۴۰۵
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

ارمنستان اظهارات اخیر رئیس جمهور جمهوری آذربایجان را جنگ طلبانه توصیف کرده به طوری‌که وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه در این خصوص واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری آنلاین، بدلیان اظهار داشت: «ارمنستان سلاح و تجهیزات را صرفاً برای دفاع از خود و حفاظت از شهروندان به دست می‌آورد.»

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری ارمنستان در ادامه به هرگونه حمله محتمل نظامی جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان هشدار داد.

بدلیان افزود: «ارمنستان مجدداً بر تعهد خود به دستور کار صلح و آمادگی برای امضای صلح با آذربایجان به عنوان یک معاهده صلح، که نخست وزیر ارمنستان در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، تأکید می‌کند.»

در روز‌های گذشته رسانه‌های ارمنستان علی‌اف را متهم برای زمینه چینی برای حمله به این کشور کردند.

علی‌اف در جریان دیدار با ساکنان منطقه جبرائیل در روز گذشته با انتقاد از رویکرد برخی کشور‌ها از جمله فرانسه گفت: «باید تنها به توان خود متکی باشیم و فریب هیچ وعده، تملق و سخنان دروغین را نخوریم.»

او در رابطه با ارمنستان گفت: «ارمنستان درگیر بازی خطرناکی شده است. ارمنستان داستان جنگ دوم قره باغ را فراموش نکند. آنها روزی ۱۰ بار در بالاترین سطح به روسیه التماس می‌کردند.»

این دو کشور تاکنون دو جنگ خونین باهم داشته‌اند. مقامات دو کشور که برای شرکت در مجمع‌عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کردند در روز‌های اخیر پیام‌های مثبتی در زمینه صلح ارسال کردند با این حال هنوز گام ملموسی برداشته نشده است.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز در روز‌های گذشته در پارلمان این کشور گفت: «محتوای معاهده صلح با آذربایجان باید بر مبنای اصول شناخته شده بین المللی باشد.»

پاشینیان اظهار داشت: «نباید راهبرد خود را بر اساس هر بیانیه‌ای از آذربایجان تغییر دهیم.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: