با این ۴ ترفند بی‌دغدغه پیاز رنده کنید!

با این ۴ ترفند بی‌دغدغه پیاز رنده کنید!
ماندن بوی پیاز روی دست‌ها اصلا اتفاق خوشایندی نیست. چند راه ساده وجود دارد تا از این به بعد دیگر دستتان بعد از آشپزی بوی پساز نگیرد.
کد خبر: ۵۵۹۳
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

این‌که دستان ما بعد از یک وعده پختن غذایی حاوی پیاز بو بگیرد، ناخوشایند است. هیچ‌کس دوست ندارد بوی تند پیاز تا مدت‌ها رو انگشت‌هایش باشد و خود و اطرافیانش آزار ببینند. در این مطلب ما می‌خواهیم ۴ روش ساده از بین بردن بوی پیاز از دست‌ها را با شما در میان بگذاریم. با زی‌سان همراه باشید.

زی‌سان: پیاز یک غذای خوشمزه، مغذی و همه‌کاره است که می‌توان آن را به روش‌های مختلف پخت و به غذا‌های مختلف اضافه کرد. اما غذا‌هایی مانند پیاز و سیر حاوی گوگرد هستند و این همان چیزی است که باعث ایجاد بوی تند آن‌ها می‌شود.

ترکیبات گوگردی زمانی که پیاز را برش می‌دهید، گاز می‌زنید یا له می‌کنید آزاد می‌شود و این همان دلیلی است که منجر می‌شود پس از اتمام آماده‌سازی غذا، دستان شما مدت‌ها بوی پیاز بدهد. خوشبختانه، چند ترفند وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن بوی پیاز (و سیر) از آن استفاده کنید.

+ بوی سمج سیر را به این شیوه‌ها از بین ببرید

البته توصیه ما این است که قبل از برش دادن اقدامات لازمی را انجام دهید تا اساسا از بو گرفتن دستتان با پیاز آن جلوگیری کنید.

ترفندهای از بین بردن بوی پیاز از دست‌ها

۱. یک اسکراب نمک و صابون درست کنید

برای از بین بردن ذرات باقیمانده غذا و بوی پیاز، ابتدا دستان خود را با یک اسکراب لایه بردار بشویید. برای تهیه اسکراب، ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) صابون مایع و ۱ قاشق غذاخوری (۱۹ گرم) نمک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید.‌

می‌توانید از هر نوع صابون مایع از جمله صابون ظرفشویی، شوینده لباسشویی، صابون دست و بدن یا شامپو استفاده کنید. برای نمک نیز می‌توانید انواع آن را به کار بگیرید.

چطور بوی پیاز را از دست‌های‌مان ببریم؟

۲. دست‌های خود را با اسکراب بشویید

اسکراب صابون و نمک را روی دستان خود بریزید. خمیر را در دستان خود از جمله کف دست، پشت دست، مچ دست، بین انگشتان و زیر ناخن هایتان بمالید. وقتی دست‌هایتان را کاملاً شستید، آن‌ها را زیر آب سرد بشویید تا اسکراب و بوی پیاز از بین برود.

برای تمیز کردن مؤثرتر، از یک برس ناخن استفاده کنید تا صابون و نمک را از پوست و زیر ناخن‌هایتان پاک کنید.

+ پیشنهاد مطالعه: از بین بردن بوی بد یخچال با مواد طبیعی

۳. دست‌های خود را با فولاد ضد زنگ مالش دهید

هنگامی که دستان‌تان هنوز خیس است، وسیله‌ای از فولاد ضد زنگ مانند قابلمه، آبکش، ظروف یا سایر وسایل فلزی در آشپزخانه یا خانه را پیدا کنید. این وسیله و دستتان را زیر آب جاری نگه دارید و همان‌طور که صابون را روی دستتان بمالید، این وسیله فلزی را نیز بمالید. این کار را برای یک دقیقه کامل انجام دهید.

فولاد ضد زنگ ممکن است قدرت خنثی کردن مولکول‌های گوگرد روی دست‌های شما را داشته باشد که باعث بوی پیاز می‌شوند.

چطور بوی پیاز را از دست‌های‌مان ببریم؟

همچنین می‌توانید یک نوار صابون استیل ضد زنگ که ازبین‌برنده بوست، بخرید و از آن به طور خاص برای شستن دست‌ها و از بین بردن بوی پیاز، سیر و ماهی بهره‌مند شوید.

۴. دستان خود را با چیزی اسیدی بشویید

زی‌سان: برای از بین بردن بوی طولانی پیاز، یک پارچه تمیز را با سرکه یا آب لیمو مرطوب کنید و آن را به تمام دستان‌تان بمالید. حتماً بین انگشتان، زیر ناخن‌ها و سایر قسمت‌هایی که ممکن است بوی پیاز در آن‌ها پنهان شده باشد. اجازه دهید سرکه یا آب میوه در هوا خشک شود و سپس دستان خود را با آب تمیز بشویید.

چطور بوی پیاز را از دست‌های‌مان ببریم؟

به عنوان جایگزینی برای آب لیمو و سرکه، می‌توانید این موارد را نیز امتحان کنید:

  • کره بادام زمینی
  • آب گوجه
  • آب کرفس
  • آب سیب زمینی
  • خردل
  • الکل
  • آلوئه ورا
  • برگ نعنا

در از بین بردن بوی پیاز از دستان‌تان موفق باشید!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون