چند ترفند ساده و کاربردی برای تمیز کردن طلا و جواهر؛ با این روش ساده جواهرات را با مسواک تمیز کنید!

چند ترفند ساده و کاربردی برای تمیز کردن طلا و جواهر؛ با این روش ساده جواهرات را با مسواک تمیز کنید!
بهترین راه برای تمیز کردن انگشتر الماس تهیه محلولی از آب گرم و مایع ظرفشویی است. یک تکه فویل در کاسه بگذارید و انگشتر‌ها را روی آن قرار دهید و روی انگشتر‌ها جوش‌شیرین بپاشید و روی آن آب جوش بریزید در این گزارش روش ساده جلا دادن جواهرات با مسواک را بیاموزید.
کد خبر: ۶۱۹
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

زی‌سان: با وجود اینکه افراد زیادی از جوش شیرین برای تمیز کردن طلا و جواهر استفاده می‌کنند، اما کارشناسان طلا هشداری می‌دهند که نباید از «ترفند» به‌کارگیری جوش‌شیرین برای تمیز کردن انگشترها، گوشواره‌ها و گردنبند‌ها استفاده کرد.

به گزارش زی‌سان؛ در این مطلب ترفندهای یاد خواهید گرفت که چگونه جواهرات نقره خود را با استفاده از جوش‌شیرین تمیز کنید. و همچنین چگونه با استفاده از یک کاسه، جوش‌شیرین، ورقه نازک قلع، و آب داغ، انگشتر‌های الماس «کدر» خود را «درخشان» کرده است.

حتی می‌توانید از این روش برای گوشواره، انگشتر و گردنبند استفاده کنید-هر چیزی که الماس واقعی یا بدلی داشته باشد.

یک تکه فویل در کاسه بگذارید و انگشتر‌ها را روی آن قرار دهید. سپس روی انگشتر‌ها جوش‌شیرین بریزید و روی آن‌ها آب جوش اضافه کنید. صبر کنید تا حباب‌ها کم یا در نهایت متوقف شوند و سپس جواهرات خود را از آب داغ بیرون آورید و با مقداری آب سرد بشویید تا جوش‌شیرین پاک شود.

تمیز کردن طلا و جواهر با مسواک و جوش شیرین یا مایع ظرفشویی

با این حال، کارکنان جواهرفروشی معروف پاندورا اعلام کردند که در واقع بهترین راه تمیز کردن جواهرات، استفاده از مایع ظرفشویی و مسواک است. «بهترین راه این است که جواهرات خود را در آب گرم و صابون بخیسانید و به آرامی با مسواک تمیز کنید! بعد از ابر جلادهنده ما استفاده کنید. این همان کاری است که ما می‌کنیم!»

یکی دیگر از متخصصان حوزه جواهر و طلا نیز معتقد است: «فقط باید جواهرات را در آب ولرم و مایع شوینده بخیسانید، بعد با مسواک نرم تمیز کنید و سپس از ابر جلادهنده استفاده کنید.»

شخص دیگری نیز هشدار داد که «ترفند» جوش‌شیرین را جز نقره روی هیچ فلز دیگری پیاده نکنید. چون باعث می‌شود نقش و نگارهای طلا و جواهر از بین برود.

مارک مان، مدیر بین‌المللی سابق هنر تولید جواهرات موسسه گوهرشناسی آمریکا معتقد است مایع ظرفشویی بهترین چیز برای تمیز کردن طلا و جواهر است: «بهترین راه برای تمیز کردن انگشتر الماس تهیه محلولی از آب گرم (تقریبا داغ) و مایع ظرفشویی است. انگشتر خود را حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در آن بخیسانید و سپس جواهر را به آرامی با مسواک بسیار نرمی تمیز کنید و بعد با آب جاری گرم آب بکشید.»

سایر اخبار
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون