بهداد اقبالی، میلیونر ایرانی که می‌خواهد باشگاه چلسی را بخرد، کیست؟

بهداد اقبالی، میلیونر ایرانی که می‌خواهد باشگاه چلسی را بخرد، کیست؟
تاد بولی، مالک و مدیر آمریکایی چلسی در آستانه جدایی از این باشگاه قرار دارد و شنیده می‌شود که بهداد اقبالی سعی دارد سهم بولی را خریداری کند.
کد خبر: ۳۳۳۷۹
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

 چلسی یکی از باشگاه‌های پرحاشیه و پرهیاهو در بازار نقل و انتقالات بوده است. باشگاهی که در این چند سال هزینه زیادی انجام داد و تغییرات زیادی هم در لیست بازیکنان این باشگاه به وجود آمد. در حال حاضر چلسی یک اسکواد پر از بازیکن در اختیار دارد که می‌تواند برای انزو مارسکا، سرمربی ایتالیایی این تیم دردسرساز شود.

حالا اخباری شنیده می‌شود مبنی بر این‌که ممکن است تاد بولی از جمع مدیران و مالکان باشگاه چلسی جدا شود. او از زمانی که باشگاه چلسی را خریداری کرد تصمیماتی گرفت که انتقادات زیادی را از سوی هواداران چلسی به همراه داشت. او سیاست خرید بازیکنان جوان و آینده‌دار را در پیش گرفت، اما این سیاست هنوز بازدهی مطلوبی نداشته است.

به نقل از برخی خبرگزاری‌ها، تاد بولی و بهداد اقبالی با همدیگر به مشکل خوردند و اقبالی تصمیم دارند سهام تاد بولی را خریداری کرد. این تاجر ایرانی اعتقاد دارد خیلی از تصمیمات تاد بولی عاقلانه نیست و این مرد آمریکایی چیز زیادی از دنیای فوتبال نمی‌داند. به نظر می‌رسد که در حال حاضر بولی به جدایی از چلسی نزدیک‌تر از همیشه شده است.

بهداد اقبالی کیست؟

بنابر گزارش دیده بان ایران به نوشته نشریه فوربز، این میلیاردر آمریکایی بیش از «۳ میلیارد دلار ثروت دارد و هشتصد و شصت و ششمین» ثروتمند جهان است. در واقع طبق آمار این نشریه، او از ثروتمند‌ترین ایرانی‌تبار‌های دنیا پس از پی‌یر امیدیار، بنیان‌گذار شرکت ای‌بی است.

بهداد اقبالی ۴۶ ساله است و در ایران به دنیا آمده است. به نوشته فوربز، پدر و مادرش در سال ۱۹۸۶، در ده سالگی او را با ویزای توریستی به آمریکا فرستادند تا از سربازی دور نگه دارند. در آن زمان ایران و عراق در جنگ بودند.

او از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی فارغ‌التحصیل شد و تا پیش از تاسیس شرکت اصلی‌اش، کلی‌یرلیک کپیتال، ریاست، حضور در هیات مدیره و سهام‌داری شرکت‌های مختلفی را در کارنامه داشت.

بهداد اقبالی، میلیونر ایرانی که می‌خواهد باشگاه چلسی را بخرد، کیست؟

اقبالی همراه با جو فلیسیانو شرکت کلی‌یرلیک را در سال ۲۰۰۶ تاسیس کرد. به نوشته فایننشال تایمز، گردش مالی این شرکت در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۵ میلیارد دلار بوده است. بیشتر فعالیت‌های این شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری در فن‌آوری، نرم‌افزار و همچنین صنایع مختلف در بخش انرژی است.

بهداد اقبالی در بهار ۲۰۱۴ با جولیا هریس ازدواج کرد. این دو نفر در «وال استریت» با یکدیگر آشنا شدند و در «جزیره الیس ازدواج کردند». عروس و داماد بر حفظ سنت‌ها و ویژگی‌های ایرانی و آمریکایی، خود تاکید داشتند و آن را در جشن عروسی نشان دادند.

از این رو از نکات جالب عروسی حال و هوای پررنگ ایرانی بود در کنار رسم و رسوم‌های جنوب آمریکا، از موسیقی گرفته تا سفره عقد با آیینه و شمعدان. اما انتخاب محل عروسی هم داستان خودش را داشت.

جزیره الیس در بندر نیویورک است و مدت‌ها دروازه ورودی بسیاری از مهاجران به آمریکا بود. خانم هریس در مورد انتخاب این محل برای عروسی به «د کات» (The Cut) گفت: «من از یک خانواده جنوبی با سنت‌های فراوان و بهداد از اولین نسل مهاجران به آمریکا است که خانواده‌اش اهل ایرانند. این بهترین محل برای جشن گرفتن پیوند میراث دو خانواده بود. از مهمانان خواسته شد که در مورد اجدادشان بگویند و در پایان فهمیدیم میان مهمانان ما افرادی بودند که اجدادشان از سال‌های ۱۶۰۰ تا همین اواخر در سال ۱۹۹۳ وارد آمریکا شده بودند.»

نام این زوج در ژانویه ۲۰۲۱ بار دیگر از اخبار ظاهر شد، وقتی خانه‌ای مجلل را به قیمت حدود ۲۱ میلیون دلار در محله اعیانی برنتوودپارک لس‌آنجلس خریدند. خانه‌ای هفت خوابه با چشم‌انداز اقیانوس، در محله‌ای محفوظ در همسایگی چهره‌های معروفی مانند کریستین بیل و لبرون جیمز.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون