۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد؛ از هم‌تختی تا نمک!

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد؛ از هم‌تختی تا نمک!
این فیلم‌های ترسناک کوتاه سریع‌ترین راه برای بالا بردن آدرنالین شما هستند که اگر این ژانر را دوست دارید، باید حتما تماشا بشوند.
کد خبر: ۳۳۲۵۳
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

ژانر وحشت به نسبت دیگر ژانر‌ها، بهترین عملکرد را در قالب فیلم کوتاه دارد. اینکه بسیاری از کارگردان‌های معروف ابتدا با ساختن فیلم‌های کوتاه ترسناک شروع به کار می‌کنند امری اتفاقی نیست. بسیاری از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه ساخته شده، شاهکار‌هایی دیدنی در داستان‌گویی هستند. آنها فقط به یک لحظه‌ی شوکه کننده نیاز دارند.

معمولا در فیلم‌های کوتاه ترسناک، سازنده‌ها شخصیت‌ها را به شکل کلی معرفی می‌کنند و تمام تمرکز خود را بر روی لحظه اوج می‌گذارند؛ لحظه‌ای که ما حتی در بهترین فیلم‌های ترسناک بلند باید مدت زیادی را منتظرشان باشیم تا به آن نقطه از داستان برسیم. لحظه‌های اوج فیلم‌های کوتاه ترسناک، همیشه در یاد مخاطب خود می‌ماند. برای همین، فیلم‌های کوتاه ترسناک تمام تمرکز خود را بر روی فضاسازی و چینش‌های درست شخصیت‌ها می‌گذارد و رویداد‌ها را به قدری پرتنش می‌کند که در درست‌ترین لحظه، باعث میخکوب شدن مخاطب بشوند. این فیلم‌های ترسناک کوتاه سریع‌ترین راه برای بالا بردن آدرنالین شما هستند که اگر این ژانر را دوست دارید، باید حتما تماشا بشوند.

۲۰- این خانه آدم دارد (This House has people in it)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۱۶
 مدت زمان: ۱۲ دقیقه
 کارگردان: آلن رسنیک
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۶ از ۱۰

«این خانه آدم دارد» تجربه‌ای دردناک را برای مخاطب خود به ارمغان می‌آورد. اگر از موقعیت‌هایی که آگاه نیستید چه اتفاقی در حال رخ دادن است می‌ترسید، این فیلم با گُنگ بودن خود، شما را وحشت‌زده خواهد کرد. فیلم از طریق تصاویر دوربین‌های امنیتی روایت می‌شود که زندگی به ظاهر عادی یک خانواده را دنبال می‌کند؛ تا زمانی که دوربین‌های امنیتی متوجه اتفاق تاریک‌تری می‌شوند و کم کم تاثیر آن را بر روی افراد خانواده تماشا می‌کنیم. این فیلم ترسناک وحشت و ناامیدی را در هر لحظه خود به تصویر می‌کشد و فهمیدن حقیقت اینکه چه اتفاقی در آن خانه رخ داده است را به عهده مخاطب می‌گذارد.

۱۹- زایگوت (Zygote)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۱۷
 مدت زمان: ۲۳ دقیقه
 کارگردان: نیل بلوم‌کمپ
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

طرفداران ترکیب ژانر‌های وحشت و علمی‌تخیلی قطعا خوشحال خواهند شد که همان سناریوی آخرالزمانی و دلهره‌آوری که در فیلم‌هایی مانند «منطقه ۹» دیدیم را با همان کیفیت روایت در فیلم کوتاه ۲۳ دقیقه‌ای نیل بلوم‌کمپ با نام «زایگوت» بیابند. این فیلم کوتاه ترسناک ترکیب این دو ژانر را در کوتاه‌ترین زمان به اوج خود می‌رساند. «زایگوت» که ادای احترامی به کلاسیک جاودانه جان کارپنتر به نام «موجود» است، در دایره قطب شمال اتفاق می‌افتد و اعضای باقی‌مانده یک خدمه استخراج معدن را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند از دست یک موجود بیگانه مرگبار که قصد جان آنها را کرده فرار کنند. فیلم روایتی خطی و مملو از تعلیق دارد و مدام در طول داستان به هیجان خود می‌افزاید و به پایانی شوکه کننده نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود؛ زیرا شخصیت‌ها در نهایت چاره‌ای جز رویارویی با موجودی که قصد آسیب به آنها را دارد، پیدا نخواهند کرد. طراحی هیولا بی عیب و نقص است و دو بازیگر با استعداد و سرشناس، داکوتا فانینگ و خوزه پابلو کانتیلو، با نقش‌آفرینی خود لایه‌هایی از عمق احساسی را به اثر می‌بخشند و اثر را تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه سال‌های اخیر می‌کنند.

۱۸- برج سیاه (Black Tower)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۱۹۸۷
 مدت زمان: ۲۴ دقیقه
 کارگردان: جان اسمیت
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه جهان، یک فیلم ترسناک ۲۴ دقیقه‌ای با یک شخصیت شرور کاملا غیرقابل پیش‌بینی با نام «برج سیاه» است. در شهر لندن، برجی سیاه با ظاهری عجیب راوی فیلم را هر کجا که می‌رود دنبال می‌کند و راوی از این اتفاق ماورایی فیلمبرداری می‌کند. پویایی بین راوی و ساختمان، اتمسفر فیلم را به فضایی وحشتناک از انزوا و توهم تبدیل می‌کند و به همین شکل عناصر وحشت کیهانی را در یک روایت شهری و زمینی به کار می‌گیرد. کارگردان از جزئیات زندگی روزمره برای ارائه تصاویر و صدا‌هایی استفاده می‌کند که به برج سیاه جوهره و بافت می‌بخشد و در نتیجه تجربه‌ای همه جانبه ایجاد می‌کند که بینندگان را وادار می‌کند به محیط اطراف خود به شکل متفاوتی نگاه کنند.

۱۷- قدم زدن در خانه‌ی من (My House Walkthrough)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۱۶
 مدت زمان: ۱۲ دقیقه
 کارگردان: پیرو پیتو
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۵ از ۱۰

کلید ساخت یک فیلم ترسناک کوتاه جذاب و موثر اغلب به ایجاد یک لحظه سرنوشت ساز مهم در داستان بستگی دارد که به کل روایت قبل از آن معنی ببخشد. به زبان ساده‌تر، همان صحنه‌ی آخر که پس از پایان فیلم به بینندگان می‌چسبد. «قدم زدن در خانه‌ی من»، در ۱۲ دقیقه در مسیری کاملاً متفاوت قدم می‌گذارد و همچنان موفق می‌شود به یک نقطه اوج بی‌نظیر برسد. با استفاده از ساختار‌های کمتر استفاده شده‌ی ژانر وحشت، عناصر ترسناک فیلم کاملاً حول محور تکرار و فصاسازی پیش می‌روند. در این فیلم که یک فیلم ترسناک مستند‌مانند است، یک فیلمبردار اطراف خانه خود را به نمایش می‌گذارد. خانه او مکانی است در حال پوسیدن که مملو از اتاق‌ها و در‌های رنگ و رو رفته است. روایت و تصاویر با یکدیگر فضاسازی را به اوج خود می‌رسانند تا به لحظه‌ای مهم در داستان برسند که حضور یک موجود اهریمنی در داستان آشکار می‌شود.

۱۶- احتمالا در میشیگان (Possibly in Michigan)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۱۹۸۳
 مدت زمان: ۷.۳ از ۱۰
 کارگردان: سیسیلیا کاندیت
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

«احتمالاً در میشیگان» بیشتر از اینکه مستقیما ترسناک باشد، عجیب و غریب است. فیلم در هر صحنه ذهن بیننده را زیر سوال می‌برد و با فضاسازی خود، مدام مخاطب را گیج می‌کند. فیلم در ابتدا مانند یک فیلم تبلیغاتی ممنوع شده به نظر می‌رسد و بعد از مدتی تبدیل به یک فیلم ترسناک کوتاه موزیکال شیطانی می‌شود. داستان حول محور دو زن جوان می‌چرخد ​​که توسط یک آدمخوار نقاب‌دار در یک مرکز خرید تعقیب می‌شوند؛ موضوعی که با الهام از رویداد‌هایی واقعی ساخته شده است. این فیلم ترسناک تجربی با تدوینی عجیب، تصاویر بی‌ربط و در عین حال مرتبط و آهنگ‌های آزار دهنده کم کم وجود مخاطب را به لرزه می‌اندازد. بدون شک هر بار که آدمخوار را مشاهده می‌کنیم، لحظه‌ای به‌یادماندنی است. با این حال، «احتمالا در میشیگان» ممکن است برای بعضی از مخاطبان، فیلمی بی‌معنی باشد و برای بعضی دیگر، ترسناک‌ترین فیلم کوتاه ساخته شده‌ای که تا به‌حال دیده‌اند.

۱۵- صفحه گرامافون سبز (Green Vinyl)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۰۴
 مدت زمان: ۱۶ دقیقه
 کارگردان: کلبر مندونسا فیلهو
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۹ از ۱۰

کلبر مندونسا فیلهو یکی از بهترین کارگردان‌های فیلم ترسناکی است که در حال فعالیت است و با این حال، هنوز یک فیلم ترسناک بلند را کارگردانی نکرده است. کلبر که به خاطر درام پر خشونت «قوش شب» و فیلم درام ساده‌ی «صدا‌های همسایه» شناخته شده، دوست دارد لحظات ترسناک غیرمنتظره‌ای را در فیلم‌های غیر ترسناک خود اضافه کند که تأثیرات واضحی از جان کارپنتر و ویلیام فریدکین را در آثار او نشان می‌دهد. «صفحه گرامافون سبز» یکی از اولین آثار اوست. یک فیلم کوتاه ۱۶ دقیقه‌ای که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و استعداد او را برای ترساند به خوبی نشان داد. در این فیلم، مادری به دخترش جعبه‌ای پر از صفحه‌های گرامافون رنگی و قدیمی هدیه می‌دهد ولی به او تاکید می‌کند که هرگز نباید صفحه گرامافون سبز را پخش کند. اضطراب و بدگمانی ناشی از این هشدار به سرعت بینندگان را جای دختر قرار می‌دهد. صفحه گرامافون سبز پخش می‌شود و عواقب آن شروع به رخ دادن می‌کنند.

۱۴- سقوط (The Fall)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۱۹
 مدت زمان: ۷ دقیقه
 کارگردان: جاناتان گلیزر
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

جاناتان گلیزر با وجود فاصله‌های زمانی بلند میان فیلم‌هایش، نام خود را به عنوان یکی از بااستعدادترین فیلمسازان ژانر وحشت ثبت کرده است. او ساخت با فیلم‌هایی مانند «زیر پوست» با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون که یکی از بهترین فیلم‌ها با موضوع قاتل زنجیره‌ای زن است و «تولد»، یک فیلم ترسناک روان‌شناختی که در مورد تناسخ است، مهارت خود را در داستان‌گویی اثبات کرده و سبک خود را که متشکل از فضا‌های وهم‌آور و روایت‌هایی دلهره‌آور است به جهانیان معرفی کرده است. فیلم‌های او حسی رویایی دارند که لحظاتی متناوب از وحشت را به دنبال دارند و در عین حال، آرامشی عجیب را نیز در خود دارند. گلیزر با فیلم ترسناک کوتاه خود با نام «سقوط» دقیقاً حسی را در تجربه آخرین لحظات سرنوشت‌ساز یک کابوس و حالت گیج‌کننده آن احساس می‌کنیم و در عین حال حس آرامش‌بخش بیدار شدن از آن خواب را به تصویر می‌کشد. این اثر که یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه قرن بیست و یک است، با تصاویر مبهم و هیستریک خود داستان مردی را که سعی می‌کند از انبوهی از افراد بی‌چهره که می‌خواهند او را مجازات کنند فرار کند را با سبک شخصی گلیزر به تصویر می‌کشد. کل فیلم مانند لحظه اوج و اضطراب‌آور آخر یک فیلم بلند عمل می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مخاطب خود را به هیجان می‌آورد.

۱۳- انحنا (Curve)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۱۶
 مدت زمان: ۱۰ دقیقه
 کارگردان: تیم ایگان
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

کسانی که از ارتفاع می‌ترسند باید از فیلم کوتاه «انحنا» دوری کنند؛ زیرا این فیلم کوتاه ترسناک این پتانسیل را دارد که حتی شجاع‌ترین بینندگان را نیز وحشت‌زده کند. این فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه‌‎ای موقعیت زنی را که روی یک سکوی منحنی زیر سطح زمین به دام افتاده است به تصویر می‌کشد. در مقابل او، پرتگاهی ترسناک است که صدا‌های مرموزی از انتهای آن شنیده می‌شود. در طول فیلم زن در تلاشی مداوم است که داخل پرتگاه نیفتد و خود را به مکانی امن برساند؛ ولی به دلیل لغزنده بودن سطح منحنی، موفق نمی‌شود. تفسیر‌های زیادی از پیام فیلم وجود دارد. برخی حدس می‌زنند که فیلم استعاره‌ای از شیب رو به پایین افسردگی است. بعضی این‌گونه تفسیر کرده‌اند که «انحنا» می‌تواند تمثیلی از غریزه بقای همیشگی بشریت باشد که نشان می‌دهد که چگونه زن به‌رغم ناامیدی، پیوسته تلاش می‌کند تا خود را نجات بدهد. در هر صورت، اگر ترس از ارتفاع دارید، این فیلم یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه ممکن برای شماست.

۱۲- الفبا (Alphabet)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۱۹۶۸
 مدت زمان: ۴ دقیقه
 کارگردان: دیوید لینچ
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

قبل از اینکه دیوید لینچ با شاهکار‌های سوررئالیستی مانند «جاده مالهالند»، «کله‌پاک‌کن» و «توئین پیکس» استاد کابوس‌های وهم‌برانگیز بشود، مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه آزاردهنده ساخته که وحشت را به وجود مخاطب خود وارد می‌کنند. از میان فیلم‌های کوتاه او، فیلمی که بهترین استعداد منحصر به فرد لینچ را در ایجاد فضایی از وحشت مطلق نشان می‌دهد باید فیلم کوتاه ترسناک «الفبا» باشد؛ یک اثر چهار دقیقه‌ای ترسناک که از تلاوت آموزش الفبا به عنوان کاتالیزور رویای تب‌آلود یک زن از طریق به نمایش کشیدن وحشتناک هر حرف الفبا استفاده می‌کند و با گُنگ بودن خود، باعث می‌شود تمام وجود مخاطبان مور مور بشود.

۱۱- ت مثل توالت (T is for Toilet)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۱۱
 مدت زمان: ۴ دقیقه
 کارگردان: لی هاردکاسل
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

در جهت ترساندن تماشاگران، انیمیشن کاملاً یک تکنیک دست‌کم گرفته شده است؛ ولی هاردکاسل از انیمیشن بهترین استفاده را برای شوکه کردن بینندگان با داستانی وحشتناک استفاده می‌کند. کارگردان با استفاده از کاراکتر‌ها و انیمیشن گِلی استاپ موشن، حال و هوای یک روایت به ظاهر ساده را با محوریت پسر کوچکی که از توالت می‌ترسد، ایجاد می‌کند؛ ولی دیری نمی‌گذرد که توالت زنده می‌شود، آشفتگی پسر منطقی می‌شود و منظره‌ای وحشتناک آغاز می‌شود که در مدت زمانی کوتاه، ابعادی باورنکردنی به خود می‌گیرد. ارزش هنری فیلم کوتاه ترسناک «ت مثل توالت» چشمگیر است. نه تنها تکنیک‌های انیمیشنی استاپ موشن آن واقعا تحسین‌برانگیز است، بلکه با همان تکنیک سکانس‌های واقعاً تکان دهنده‌ای از توالتی که قربانیان خود را تکه تکه می‌کند ارائه می‌دهد. استفاده از رنگ‌های جیغ برای به تصویر کشیدن خون ترسناک بودن این فیلم کوتاه را به اوج خود می‌رساند؛ تا جایی که بینندگان تقریبا می‌توانند بوی تعفن رویداد‌ها را از پشت صفحه‌ی نمایش خود احساس کنند.

۱۰- گربه‌ای با دست (Cat with Hands)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۰۱
 مدت زمان: ۳ دقیقه
 کارگردان: روبرت مورگان
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

مخاطبانی که به دنبال فیلمی هستند که واقعا از نظر بصری ترسناک باشد، باید بدانند که «گربه‌ای با دست» یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه عالی در این زمینه است. این فیلم نسبتاً کوتاه حدودا ۳ دقیقه است؛ تازه بدون حساب کردن تیتراژ! اما توانسته لحظات بسیار وحشتناکی را در همان مدت زمان کوتاه خود به تصویر بکشد. چیزی که آن را از دیگر فیلم‌های کوتاه این فهرست متمایز می‌کند، جلوه‌های بصری فوق‌العاده گیج‌کننده‌اش است که مناظر تا حدی واقع‌گرایانه را به نمایش می‌گذارد و با ترکیب آنها با انیمیشن استاپ موشنی ترسناک، تبدیل به منظره‌ای شوم بشود. نتیجه نهایی یک کابوس تمام عیار بصری است که تا ابد در یاد مخاطب خود حک خواهد شد.

۹- نمک (Salt)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۱۷
 مدت زمان: ۲ دقیقه
 کارگردان: راب سَوِج
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۸ از ۱۰

یکی از موضوعاتی که یک فیلم ترسناک را از خوب به عالی تبدیل می‌کند، ایجاد درست تعلیق است و «نمک» موفق می‌شود بینندگان را در تمام مدت زمان ۲ دقیقه‌ای خود روی لبه صندلی نگه دارد! فیلم با ترفند‌های سنتی ترسناک بازی می‌کند و از لحظه‌ی شروع تا پایان خود، هیجان‌انگیز باقی می‌ماند. اکشنی سریع، جلوه‌های ویژه دیدنی و نقش‌آفرینی عالی بازیگران بدون شک تمامی طرفداران ترسناک را به خود جذب می‌کند. «نمک» قطعاً یکی از بهترین فیلم‌های کوتاه ساخته شده در سال‌های اخیر است و اگرچه تنها دو دقیقه طول است، اما حتی باتجربه‌ترین طرفداران ژانر وحشت را نیز به تشویق اثر وامی‌دارد.

۸- پیتر پنگوئن (Peter the Penguin)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۲۰
 مدت زمان: ۹ دقیقه
 کارگردان: اندرو روتر
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۴ از ۱۰

همیشه تناقضی وحشتناک در مورد تبدیل کردن یک موقعیت عادی به لحظه‌ای واقعاً تکان‌دهنده وجود دارد که به داخل احساس آرامش مخاطب رخنه می‌کند و داخل او را آشوب می‌کند. «پیتر پنگوئن» نمونه‌ای عالی از این نوع بازی با موقعیت است که با موقعیتی عادب شروع می‌شود و به سرعت به جنون محض تبدیل می‌شود. این فیلم ترسناک کوتاه به طور کامل انتظارات بیننده را زیر و رو می‌کند و در پایان آن، تماشاگران را در تلاش برای غربال کردن خرابه‌های آن چه شاهد آن بوده‌اند تنها می‌گذارد. «پیتر پنگوئن» ترکیبی هوشمندانه از کمدی و ترسناک را به نمایش می‌گذارد و به ترکیب این دو چاشنی، تنشی دلهره‌آور نیز تزریق می‌کند که در پیچشی جذاب به اوج خود می‌رسد و بینندگان را گیج و وحشت زده می‌کند.

۷- هم‌تختی (Bedfellows)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۰۸
 مدت زمان: ۲ دقیقه
 کارگردان: درو دی‌والت
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

این فیلم کوتاه ترسناک مدت کوتاهی در سراسر اینترنت شهرت یافت و خیلی‌ها دوستان و خانواده خود را با افشای فوق‌العاده ترسناک آن می‌ترساندند. «هم‌تختی» فوق العاده کوتاه است، اما مانند بهترین فیلم ترسناک‌های بلند تنشی به یاد ماندنی ایجاد می‌کند. زنی در اواخر شب یک تماس تلفنی دریافت می‌کند و با حالتی خسته به آن پاسخ می‌دهد. صدایی که از آن طرف خط می‌شنود، آخرین کسی است که انتظارش را دارد و باعث می‌شود که روایت به ظاهر بی‌آزار داستان به سرعت وارد مسیری تاریک و شوم بشود. این اثر با اینکه از نظر زمانی کوتاه‌ترین حالت ممکن را دارد ولی به راحتی در لیست ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه جهان قرار می‌گیرد.

۶- الکسیا (Alexia)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۱۳
 مدت زمان: ۹ دقیقه
 کارگردان: آندرس بورگی
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۲ از ۱۰

«الکسیا» که خیلی از ما می‌توانیم با داستان آن همذات‌پنداری کنیم، یک فیلم کوتاه اسپانیایی از وسواس بیش‌ازحد و ناسالم یک مرد با یادبود یکی از دست رفتگان خود از طریق یک شبکه‌ی اجتماعی است. افراد زیادی در سراسر جهان وجود دارند که با حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود ارتباط بیش از حد نزدیکی دارند و برخی از آنها حتی کار‌هایی مشابه شخصیت اصلی این فیلم کوتاه انجام می‌دهند. این فیلم ترسناک کوتاه به شدت گیرا است. در آغاز کمی کند است، اما به سرعت به چیزی واقعاً وحشتناک تبدیل می‌شود. این فیلم که یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه سال‌های اخیر است، قطعا نظر مخاطبان این ژانر را جلب می‌کند.

۵- سیاه‌چاله (Blackhole)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۰۸
 مدت زمان: ۳ دقیقه
 کارگردان: اولی ویلیامز، فیلیپ سَنسوم
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰

فیلم ترسناک لزوما نیازی به نمایش هیولا‌ها یا موجودات ماوراء طبیعی ندارد تا ترسناک باشد. گاهی اوقات، تنها چیزی که لازم است یک مفهوم دم‌دستی و یک شوک ناگهانی است که همه چیز را از یک فضاسازی بامزه‌ی فانتزی به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه تبدیل کند. شخصیت اصلی این فیلم، یک شی فوق‌العاده مفید در اختیار دارد که به او کمک می‌کند تا از یک دستگاه فروش تنقلات دزدی کند. با این حال، وقتی مرد کمی بیش از حد حریص می‌شود، درس ارزشمندی را می‌آموزد که آن درس را با خود به گور خواهد برد!

۴- سفید با قرمز (White with Red)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۱۳
 مدت زمان: ۴ دقیقه
 کارگردان: برندون کریستنسن
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۵.۴ از ۱۰

داستان کوتاه «سفید با قرمز» سال‌ها در وبسایت‌های اینترنتی به عنوان یک داستان کوتاه وحشتناک به اشتراک گذاشته می‌شده؛ و همان داستان در این فیلم کوتاه ترسناک به چیزی واقعاً وحشتناک تبدیل می‌شود. وقتی صحبت از وحشت به میان می‌آید، جلوه‌های بصری می‌توانند فیلمی را به اوج خود برسانند یا باعث سقوط آن بشوند؛ و سازندگان این فیلم با استفاده از جلوه‌های بصری، مهارت فوق العاده‌ای را در به تصویر کشیدن ماهیت این افسانه نمادین به تصویر کشیدند. این فیلم کوتاه هم به همان اندازه که روایت کردن داستان آن ترسناک بوده، توانسته از نظر بصری نیز تکان دهنده باشد.

۳- پشت در (Behind the Door)

 ۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

سال انتشار: ۲۰۱۰
 مدت زمان: ۳ دقیقه
 کارگردان: جولین پیستل
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۵.۵ از ۱۰

این فیلم کوتاه مخاطبان را مستقیماً در لحظه‌ی اوج اتفاقات پرتاب می‌کند. فیلم با به تصویر کشیدن موجودی ناشناخته شروع می‌شود که دیوانه‌وار تلاش می‌کند وارد خانه یک پسر جوان شود. آنچه در ادامه می‌آید تبادل تنش‌آمیزی بین پسر وحشت‌زده و اهریمنی است که بیرون در کمین کرده است. این فیلم کوتاه با اینکه کمتر از سه دقیقه است ولی بسیار هوشمندانه است و ادای احترامی به فیلم‌های کلاسیک ترسناک دارد و در عین حال درس مهمی را به بینندگان می‌آموزد. آدم همیشه باید قبل از صحبت فکر کند، حتی اگر قلبش از شدت تپیدن ممکن است از سینه به بیرون پرتاب بشود.

۲- آلما (Alma)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۰۹
 مدت زمان: ۶ دقیقه
 کارگردان: رودریگو بلاس
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

هیچ چیز مانند میزان آسیب‌پذیر بودن کودکان نگران کننده نیست. بچه‌هایی که برای درک برخی از خطراتی که در هر گوشه‌ای در کمین هستند خیلی جوان هستند دل هر کسی را به لرزه می‌اندازد. بچه‌هایی که خود را در شرایطی خطرناک می‌یابند، موضوع بزرگی در فیلم‌های ترسناک است. «آلما» که یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه انیمیشنی است، نحیف بودن کودکان را تا حد زیادی به نمایش می‌گذارد. زمانی که یک دختر جوان به داخل مغازه‌ای به ظاهر خالی می‌رود تا عروسکی را که توجه او را جلب کرده است بردارد، هیچ دیالوگ یا هیولا‌های ترسناکی وجود ندارد. این اثر از طریق داستان‌سرایی استادانه و طراحی بصری زیبا به راحتی تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه جهان شده است.

۱- پشت در‌های بسته (Behind Closed Doors)

۲۰ فیلم ترسناک کوتاه برتر که شما را میخکوب خواهند کرد

 سال انتشار: ۲۰۰۹
 مدت زمان: ۶ دقیقه
 کارگردان: جاناتان باتن
 امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰

«پشت در‌های بسته» یک فیلم کوتاه انیمیشنی دیگر است که آن‌قدر محبوب شد که سازنده‌های آن، دوباره با کیفیت و بودجه بیشتر آن را بازسازی کردند. این امر باعث شد که سازنده‌ها تمام جلوه‌های بصری داستان را اصلاح کنند تا داستانی بسیار ترسناک‌تر را روایت کنند. پسر جوانی بر این باور است که هیولایی در اتاقش زندگی می‌کند که باعث خشم پدر کم‌محبت او می‌شود. این اثر یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های کوتاه انیمیشنی است که در کنار روایت جالبش، به شدت خوش ساخت است و داستانی دارد که علی‌رغم زمان کوتاه، پر از پیچ و خم‌های جذاب است.

منبع: دیجی کالا مگ

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون