VAR نمایشی! / آبروریزی تمام‌عیار برای فوتبال ایران

VAR نمایشی! / آبروریزی تمام‌عیار برای فوتبال ایران
سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) از آغاز فصل بیست و چهارم لیگ برتر در برخی بازی‌ها استفاده شده که چیزی جز آبروریزی برای فوتبال ایران نداشته است.
News ID: ۳۲۵۱۸
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹

جمعه شب و در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر، پرسپولیس به مصاف فولاد خوزستان رفت و با نتیجه دو بر صفر پیروز شد.

این دیدار که قرار بود ساعت ۱۹:۳۰ شروع شود به علت خرابی در سیستم VAR با تاخیر ۱۲ دقیقه‌ای آغاز شد. پیام حیدری، داور این دیدار سوت آغاز بازی را در حالی زد که ایراد سیستم VAR هنوز برطرف نشده بود. 

دقیقه ۲۰ بازی در اتفاقی عجیب در حالی که مسعود ریگی مرتکب خطای خطرناکی روی بازیکن فولاد شد، بیژن حیدری برای بازبینی صحنه به سمت مانیتور VAR رفت، اما تصویری برای بازبینی برای او پخش نشد و این داور هم در نهایت روی تصمیم خود مبنی بر دادن کارت زرد به ریگی بسنده کرد.

سوالی که پیش می‌آید این است که چرا داور مسابقه با وجود ایراد در VAR بازی را شروع کرده است؟ یا ناظر بازی چگونه اجازه برگزاری دیدار را داده است؟ به نظر می‌رسد آنها زمانی که تصمیم گرفته‌اند بازی را شروع کنند با خود گفته‌اند که ان‌شاءالله در دقایق اول بازی صحنه‌ای رخ نمی‌دهد و VAR هم تا اواسط بازی درست می‌شود.

وقتی داور وسط به سمت مانیتور VAR فراخوانده می‌شود به این معناست که داوری که در اتاق VAR است، نظری مخالف با داور وسط در صحنه‌ای که رخ داده داشته است و داور وسط باید صحنه را بازبینی کند، اما این یک آبروریزی برای فوتبال ایران بود که داور وقتی برای صحنه خطای ریگی روی بازیکن فولاد فراخوانده شد روی مانیتور فقط صحنه زنده بازی را می‌دید و خبری از صحنه آهسته نبود.

قبل از این اتفاق گفته می‌شد که داوران مستقر در اتاق VAR بر اساس همان صحنه‌های تلویزیون قضاوت می‌کنند و عملا دوربین جداگانه‌ای برای VAR وجود ندارد. حال سوال اساسی این است که چرا فدراسیون برای حل این مشکلات ابتدایی VAR چه تصمیمی دارد؟ فدراسیون فوتبال از هشت بازی این هفته تنها دو دیدار را با کمک داور ویدیویی برگزار کرد که آن هم با حواشی زیادی همراه بود.

حال باید دید واکنش فدراسیون فوتبال نسبت به اتفاقات افتاده در دیدار پرسپولیس و فولاد و تصمیمات داور و ناظر بازی چه خواهد بود.

منبع: ایسنا

tags # فوتبال
سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون