ماجرای ناراحتی از سیدمحمد خاتمی و مسعود پزشکیان به روایت آیت الله هاشمی

ماجرای ناراحتی از سیدمحمد خاتمی و مسعود پزشکیان به روایت آیت الله هاشمی
مرحوم هاشمی رفسنجانی روز چهارم شهریور به حواشی حضور مسعود پزشکیان در دولت خاتمی پرداخته است.
کد خبر: ۳۱۹۰۳
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸

در خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی از ۴ شهریور سال ۸۰ آمده است؛

[آقای داتو محمد خالص]، سفیر مالزی، برای خداحافظی آمد. صحبت‌ها از ضرورت توسعه روابط بود. جمعی از اعضای فرهنگستان علوم پزشکی آمدند؛ آقایان دکتر [ایرج]فاضل، دکتر [علی]نوبخت و دکتر [رضا]ملک‌زاده و... از انتخاب آقای [مسعود]پزشکیان، وزیر بهداشت و درمان جدید ناراحت‌اند و گفتند، آقای [سیدمحمد]خاتمی، [رئیس‌جمهور]، از آنها نظر خواسته و برعکس نظرشان عمل کرده است؛ و نیز از رکود کار‌ها و به‌خصوص وضع بد بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها انتقاد کردند و از من خواستند که برای ادامه سیاست‌های اعتدال و سازندگی، وارد میدان شوم و نیز خواستند، یک مرکز تحقیقات برای حفظ نیرو‌های مستعد و دانشمند، تأسیس بشود. دعوت کردند برای افتتاح ساختمان جدیدشان که به کمک دولت سازندگی کار ساخت شروع شده، شرکت کنم.

دکتر [مهدی]اکبرزاده، [محقق حوزه شیمی کشاورزی]آمد و خواست که سفارش او را به آقای [محمود]حجتی، وزیر [جهاد]کشاورزی بنمایم.

عصر، آقای [نیازحسین]نقوی، همراه جمعی از طلاب پاکستان آمدند و نمونه کتاب «عدالت اجتماعی» من را آوردند که به زبان اردو ترجمه و چاپ کرده‌اند. گفتند، طالب زیادی دارد. دربارۀ ترجمه دایره‌المعارف فرهنگ قرآن هم مذاکره شد. یکی از آنها، امام‌جماعت شیعیان در دانمارک است. ضمناً از تضعیف شیعه در پاکستان ناراحت‌اند و انتظار حمایت بیشتر جمهوری اسلامی ایران را دارند.

دیشب و امروز، آب شرق و شمال شرق تهران، گل‌آلود شده و وزارت نیرو می‌گوید، به‌خاطر کم‌شدن آب پشت سد‌های کرج و لتیان، دریچه‌های جت باز شده و آب گل‌آلوده آمده و بعضی از تصفیه‌خانه‌ها، قدرت تصفیه آب گل‌آلود را ندارند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون