(عکس) روزی که قلعه نویی و حجازی مهمان دام شدند

(عکس) روزی که قلعه نویی و حجازی مهمان دام شدند
کریستوف دام، سرمربی مشهور آلمانی درگذشت.
کد خبر: ۳۱۸۵۵
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶

کریستوف دام سرمربی مشهور فوتبال آلمان که سال‌ها در بوندسلیگا مربیگری کرد و در سال ۲۰۰۰ بایرلورکوزن را به یک قدمی فتح بوندسلیگا رسانده بود، در ۷۰ سالگی از دنیا رفت. دام از سال ۲۰۲۲ با سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کرد. 

دام که در یک مقطع به سرمربیگری در تیم ملی آلمان و باشگاه استقلال نیز بسیار نزدیک شده بود، همراه با اشتوتگارت قهرمان بوندسلیگا شده و آخرین تجربه کاری او نشستن روی نیمکت تیم ملی رومانی طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بوده است. 

مدیران باشگاه استقلال در سال ۷۷ و بعد از انتقال ۳ بازیکن خود به باشگاه بایر لورکوزن، ارتباط نزدیکی با این باشگاه آلمانی برقرار کرده بودند. بعد از انتقال مهدی پاشازاده به لورکوزن، استقلالی‌ها در شهریورماه ۱۳۷۷ به واسطه همین ارتباط نزدیک به آلمان سفر کردند و یک اردوی تدارکاتی را در شهر لوکوزن آلمان برپا کردند. در آن زمان ناصر حجازی هدایت استقلال را برعهده داشت و امیر قلعه‌نویی دستیار او بود.

(عکس) روزی که قلعه نویی و حجازی مهمان دام شدند

نکته قابل توجه دیدار استقلالی‌ها با کریستوف دام سرمربی وقت لورکوزن در باشگاه لورکوزن بود؛ علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال، مرحوم ناصر حجازی، امیر قلعه‌نویی، ابراهیم طالبی و سایر دست‌اندرکاران وقت این باشگاه در سفر به آلمان از امکانات باشگاه لورکوزن استفاده کردند و دیدار‌هایی نیز با کریستوف دام داشتند.

کریستوف دام که امروز دست از دنیا کشید و درگذشت، یکی از مربیانی بود که ارتباط نزدیکی با استقلالی‌ها داشت. حتی بعد‌ها دستیار و یار همیشگی او رولند کخ نیز به عنوان سرمربی به استقلال و ایران آمد، اما خودش با وجود شایعات همیشگی هیچ‌وقت کار در ایران را تجربه نکرد.

منبع: خبر انلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون