واکنش‌ها به خداحافظی بهترین دروازه‌بان تاریخ از تیم ملی

واکنش‌ها به خداحافظی بهترین دروازه‌بان تاریخ از تیم ملی
خداحافظی مانوئل نویر از تیم ملی آلمان ورق خوردن یک برگ تاریخی در فوتبال این کشور است.
کد خبر: ۳۱۵۶۱
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

 این دروازه‌بان ۳۸ ساله و کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، در یک ویدئوی احساسی در اینستاگرام خود این خبر را اعلام کرد. او گفت: «بله، روزی باید این اتفاق می‌افتاد. امروز پایان کار من در تیم ملی فوتبال آلمان است. هر کسی که من را می‌شناسد، می‌داند که این تصمیم برای من آسان نبود.» نویر افزود که از اینکه توانسته با هم‌تیمی‌هایش در زمین بازی کند و بیش از هفت سال بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشته باشد، بسیار سپاس‌گزار و مفتخر است. او با این کلمات به پیام خداحافظی خود پایان داد: «من عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی آلمان بودم. از همه شما متشکرم.»

واکنش‌های بسیاری به این خبر نشان داده شده است. باشگاه بایرن مونیخ در توییتی نوشت: «افسانه! فوتبال آلمان همیشه از تو سپاس‌گزار خواهد بود.» یوفا نیز نوشت: «۱۵ سال بازتعریف بازی.»

تیم ملی آلمان نیز در پیامی نوشت: «ممنون مانو، افسانه مطلق و انسانی بسیار خوب!» کاسپر اشمایکل، دروازه‌بان دانمارکی، نوشت: «کارنامه‌ای شگفت‌انگیز! یکی از بهترین‌های تاریخ.» متس هوملز، مدافع آلمانی، نیز نوشت: «بهترین دروازه‌بانی که تا به حال دیده‌ام.»

واکنش‌ها به خداحافظی بهترین دروازه‌بان تاریخ از تیم ملی

رودی فولر، مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان، گفت: «در سرزمین دروازه‌بان‌ها، مانوئل نویر از میان بسیاری از دروازه‌بان‌های استثنایی برجسته‌تر است. او با سبک بازی خود، دروازه‌بانی را متحول کرد. نمی‌توان جز تحسین او و عملکردش کاری کرد.» باستین شواین‌اشتایگر، هم‌تیمی سابق نویر، گفت: «بهترین دروازه‌بان تاریخ از دروازه تیم ملی آلمان خداحافظی می‌کند! سال‌های زیادی را با هم در پیراهن ملی جنگیدیم. به عنوان نقطه اوج، با هم قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ را به دست آوردیم و رویایمان را محقق کردیم. بدون واکنش‌های شگفت‌انگیز و عملکرد‌های خارق‌العاده تو ممکن نبود. بازگشت تو پس از مصدومیت شدید و ادامه بازی در سطح جهانی بسیار تأثیرگذار بود. بابت همه چیز متشکرم.»

برند نویندورف، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، نوشت: «به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، می‌خواهم به نمایندگی از همه کارکنان و هواداران تیم ملی آلمان از مانوئل نویر تشکر کنم. آنچه او برای فوتبال آلمان و فدراسیون فوتبال آلمان انجام داده است، به سختی قابل توصیف است. او همیشه برای من یک فرد مهم بود. تبادل نظر با او همیشه با احترام و قدردانی همراه بود. من همیشه از تفکر مثبت، ذهنیت فوق‌العاده و اقتدار او در زمین تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. با رفتن او، تیم ملی یک دروازه‌بان برجسته، یک انسان با نگرش قوی و یک شخصیت بزرگ را از دست می‌دهد.»

واکنش‌ها به خداحافظی بهترین دروازه‌بان تاریخ از تیم ملی

هربرت هاینر، رئیس باشگاه بایرن مونیخ، نوشت: «یک دوره شگفت‌انگیز به پایان رسیده است و چه دوره‌ای! همه ما باید به این عادت کنیم که مانوئل نویر را دیگر در دروازه تیم ملی آلمان نبینیم. او یک مهره ثابت بی‌نظیر در تیم ملی بود. مانوئل نویر یکی از بزرگترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال آلمان است، کشوری که هرگز از نظر دروازه‌بان‌های بزرگ کمبود نداشته است. او هم‌اکنون یک افسانه است. مانوئل نویر عزیز، از این سفر بسیار موفق با تیم ملی که در سال ۲۰۱۴ با قهرمانی جام جهانی به اوج خود رسید، متشکرم.»

کارل-هاینز رومنیگه، رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ، گفت: «مانوئل نویر با کارنامه درخشان خود در تیم ملی، تاریخ‌ساز شده است. از نظر من، او بزرگترین دروازه‌بانی است که فوتبال آلمان تا به حال به خود دیده است. او دروازه‌بانی را تغییر داد و به سطح جدیدی رساند، او معیار‌هایی را تعیین کرد و باعث شد که دروازه‌بان‌ها در سراسر جهان از سبک او تقلید کنند. جذب او در سال ۲۰۱۱ یکی از بهترین انتقال‌هایی بود که باشگاه بایرن مونیخ تا به حال انجام داده است. تصمیم او برای تمرکز کامل بر بایرن مونیخ منطقی و درست است و او همه تلاش خود را خواهد کرد تا فصل آینده موفق‌تر از فصل گذشته باشد.»

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون