بازدید گروهی از فعالان صنعت محصولات شوینده از کارخانه یونیلیور ایران

بازدید گروهی از فعالان صنعت محصولات شوینده از کارخانه یونیلیور ایران
کارخانه یونیلیور ایران، به‌عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید محصولات پرگردش مصرفی در کشور، میزبان نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و شرکت شهرک‌های صنعتی، به همراه گروهی از شرکت‌های ایرانی تولیدکننده محصولات شوینده بود.
کد خبر: ۳۱۵۰۹
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

زی‌سان: در بازدید فعالان صنایع شوینده از کارخانه یونیلیور در شهرک صنعتی البرز استان قزوین، درباره برنامه‌های آتی ارتقای کیفیت محصولات شوینده مانند تأسیس مرکز نوآوری گفتگو شد. تجربه یونیلیور ایران می‌تواند نقش مهمی در راهبری این مرکز داشته باشد.
 
روز یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳، شرکت یونیلیور ایران برای اولین‌بار میزبان گروهی از فعالان صنعت در کارخانه خود در استان قزوین بود. کارخانه یونیلیور ایران، به‌عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید محصولات پرگردش مصرفی در کشور، میزبان نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و شرکت شهرک‌های صنعتی، به همراه گروهی از شرکت‌های ایرانی تولیدکننده محصولات شوینده بود.

به گزارش زی‌سان، در این بازدید، مهمانان کارخانه با تاریخچه یونیلیور جهانی و یونیلیور ایران آشنا شدند و با مدیر ارشد ارتباطات و امور سازمانی، مدیر کارخانه و مدیر واحد تحقیق و توسعه یونیلیور ایران دیدار کردند؛ همچنین، به بحث و تبادل نظر و تجربه درباره رویکرد‌های پایا برای بهبود و ارتقای صنعت محصولات شوینده پرداختند.

شرکت یونیلیور ایران تولیدکننده طیف گسترده‌ای از محصولات شوینده خانگی، بهداشت فردی و زیبایی و تندرستی در کشور است. در طول این بازدید، مهمانان از فرایند بومی‌سازی، برنامه‌ریزی و ارائه محصولات جدید به بازار با حفظ استاندارد‌های کیفی ملی، منطقه‌ای و جهانی در یونیلیور آگاهی یافته و درباره نقش مهمی که سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه برای تضمین کیفیت برتر محصولات دارد، گفتگو کردند. همچنین، بهترین شیوه‌ها برای بهبود کیفیت محصولات و انتقال فناوری در کشور مورد بحث قرار گرفت.

بازدید گروهی از فعالان صنعت محصولات شوینده از کارخانه یونیلیور ایران
 
این بازدید با تأکید بر اهمیت انتقال دانش و همکاری در صنایع تولیدی، همسو با اقدامات دولت در جهت رشد اقتصادی از طریق حمایت از شرکت‌های تولیدی برگزار شد.

مهدی نورانی، مدیر ارشد ارتباطات و امور سازمانی یونیلیور ایران و عضو تیم راهبری این سازمان، با تأکید بر اهمیت نقش صنایع فعال در استان قزوین به‌عنوان قطب شوینده در کشور، نسبت به آینده یونیلیور ایران و تعهد طولانی‌مدت این شرکت به توسعه شرکای تجاری و انتقال دانش در بازار‌های شوینده خانگی، مراقبت فردی و زیبایی و تندرستی در ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: «برای شرکت ما باعث افتخار بود میزبان شرکت‌های همکار در صنعت باشیم و درباره تجربه خود در سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه برای تولید داخلی محصولات گفتگو کنیم. امیدواریم این بازدید، سرآغاز همکاری‌های آتی در صنایع شوینده و بهداشتی باشد».

نورانی با تأکید بر ضرورت همراهی همکاران فعال در صنعت شوینده، ادامه داد: «در کنار رقابت شرکت‌ها در بازار و فروش، همکاری، همراهی و انتقال دانش بین فعالان یک صنعت، نه‌تن‌ها شرکت‌ها را منتفع می‌کند، که به عنوان بازیگران مهم اقتصادی و صنعتی در کشور، منجر به پیشرفت و بهبود صنعت و همچنین کاهش اثرات زیست‌محیطی خواهد شد».
 
با توجه به اهمیت تحقیق و توسعه در صنعت شوینده، چنین تعاملاتی می‌تواند به افزایش ظرفیت‌های فنی شرکت‌های فعال و همچنین تسریع روند رشد و نوآوری در این صنعت منجر شود. در همین راستا، احمد محسنی، مدیر واحد تحقیق و توسعه یونیلیور ایران، بیان کرد: «براساس تجربه یونیلیور ایران، نوآوری در بخش تحقیق و توسعه برای تولید محصولات جدید و سرمایه‌گذاری بر ارتقای تأمین‌کنندگان مواد اولیه در بلندمدت برای سایر صنایع نیز سودآوری دارد؛ چراکه تاثیر مستقیمی بر کیفیت مواد اولیه در سراسر زنجیره تأمین صنایع شوینده، دارویی و غذا خواهد گذاشت».

یونیلیور ایران با برنامه‌ریزی بلندمدت و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه توانسته است تا با ارتقای استاندارد پساب، کنترل پلاستیک مصرفی، بومی‌سازی مواد اولیه و فرمولاسیون محصولات برند‌های خود، پایبندی خود به اصول پایایی و تعهدات زیست‌محیطی را حفظ کند.

در این رابطه، دکتر علیرضا خاکپور، مدیر کلینیک صنعت استان قزوین، اظهار داشت: «در حوزه مسئولیت اجتماعی، شرکت یونیلیور ایران با توجه به تعهدات پایایی خود عملکرد قابل توجهی نشان داده است که تأثیر مثبتی در کاهش ردپای زیست‌محیطی صنایع شوینده داشته است».

خاکپور با اشاره به تأثیر مثبت این بازدید در توسعه روابط و شبکه‌سازی بین شرکت‌های عضو خوشه شوینده استان قزوین، افزود: «شرکت یونیلیور ایران با ایجاد فرصت‌های همکاری و تبادل دانش و تجربه بین یونیلیور و خوشه صنعتی قزوین، بستر مناسبی فراهم کرده است تا در آینده نزدیک اقدامات بیشتری برای تقویت توانمندی شرکت‌های محلی، بهبود کیفیت محصولات و افزایش رقابت‌پذیری در سطح جهانی صورت پذیرد. یکی از اهداف بلندمدت ما در راستای ارتقای کیفیت محصولات شوینده، تأسیس مرکز نوآوری است که یونیلیور ایران می‌تواند نقش مهمی در راهبری آن ایفا کند».

بازدید گروهی از فعالان صنعت محصولات شوینده از کارخانه یونیلیور ایران
 
در حوزه صنایع شوینده، همکاری و تعامل بین کلینیک صنعت و میز شوینده با شرکت‌های فعال در این حوزه، به‌ویژه در بخش تحقیق و توسعه، نه‌تن‌ها اهمیت سرشاری دارد، بلکه به‌اشتراک‌گذاری دانش در این صنعت، به بهبود فرآیندها، افزایش کیفیت محصولات و توسعه نوآوری‌ها کمک می‌کند.

ضیاء رشوند، مدیر توسعه صنعتی و کارآفرینی بنگاه‌های کوچک و بزرگ شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، با ابراز امیدواری درباره تداوم این دست تعاملات و استفاده از تجربه یونیلیور ایران به‌عنوان یک الگوی بین‌المللی در زمینه بازارسازی و توسعه فناوری اظهار داشت: «امیدواریم با ادامه همکاری‌ها در این حوزه، به‌زودی شاهد تأسیس انجمن توسعه خوشه صنعتی استان قزوین، به‌عنوان قطب تولیدکننده شوینده در کشور باشیم تا با ادغام میز شوینده و انجمن، سیاستگذاری حوزه شوینده به‌صورت ملی و توسط انجمن صورت پذیرد».

یونیلیور، به‌عنوان یکی از پرچم‌داران صنایع شوینده در ایران، همواره تلاش دارد تا با افزایش کیفیت محصولات خود، خدمات بهتری به مصرف‌کننندگان ارائه دهد.

این شرکت با برگزاری رویداد‌هایی مانند بازدید دانشجویان و یا فعالان صنعت از کارخانه تلاش می‌کند محیطی امن برای گفتگو و فضایی جهت توسعه و مشارکت با همراهان این حوزه برقرار کند. حضور فعالان این صنعت در این بازدید شایان تقدیر بوده و نشانگر ظرفیت سرشار شهرک صنعتی قزوین و بازیگران صنعت برای اخذ اقدامات هرچه موثرتر و پایاتری در جهت بهبود و ارتقای محصولات شوینده در کشور است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون