گریم عجیب بازیگر پوست شیر در یک فیلم جهنمی

گریم عجیب بازیگر پوست شیر در یک فیلم جهنمی
زهرا شاه‌حاتمی کارگردان فیلم سینمایی «در جهنم باران نمی‌بارد» یادآور شد که این فیلم محتوایی ضدجنگ دارد و مسائل انسان معاصر را مطرح می‌کند.
کد خبر: ۳۱۱۶۵
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲

زهرا شاه‌حاتمی کارگردان فیلم سینمایی «در جهنم باران نمی‌بارد» که این روز‌ها در گروه سینمایی «هنروتجربه» اکران است درباره روند تولید این فیلم گفت: پدرم علی شاه‌حاتمی ۴ سال پیش فیلم «تورقوزآباد» را در یک لوکیشن می‌ساخت؛ زمانی که من به آن لوکیشن رفتم بسیار فضا را دوست داشتم به همین دلیل یک فیلم کوتاه آنجا ساختم، اما حس می‌کردم که نیازمند کار بیشتری است. چون لوکیشن حال و هوای ضدجنگ داشت، فیلمنامه «در جهنم باران نمی‌بارد» را متناسب با آنجا نوشتیم.

گریم عجیب بازیگر پوست شیر در یک فیلم جهنمی

علیرضا کمالی در در جهنم باران نمی‌بارد

وی درباره شباهت «در جهنم باران نمی‌بارد» با فیلم «تورقوزآباد» با توجه به یکی بودن لوکیشن فیلم‌ها عنوان کرد: فیلم «تورقوزآباد» کمدی است و تأثیری روی فضای فیلم من نداشته است، زیرا «در جهنم باران نمی‌بارد» یک درام اجتماعی است، اما لوکیشن خیلی روی داستانم تأثیر داشت. در آن زمان لوکیشن بسیار دست‌نخورده بود و حتی یکسری از وسایل از ۴۰ سال پیش دست نخورده در آنجا باقی مانده بودند.

این کارگردان تصریح کرد: این فیلم یک قصه بی زمان و بی مکان است و شخصیت‌های آن نامی ندارند. قصه آدم‌هایی است که جنگ تأثیرات زیادی روی آنها داشته است و نشان می‌دهد که جنگ چه بلایی سر آدم‌های بی گناهی می‌آورد که هیچ نقشی در مناسبات قدرت ندارند.

وی افزود: ما در این فیلم هیچ چیزی از جنگ نمی‌بینیم بلکه جنگ بیشتر شنیده می‌شود. کل قصه درباره تأثیرات جنگ روی زندگی آدم‌ها است و درواقع خبری از تیراندازی و خمپاره و صحنه‌های جنگی نیست. من برای نوشتن این فیلمنامه حدود ۶ ماه فیلم، مستند و کتاب‌هایی در حوزه جنگ خواندم و حجم بسیاری از دیالوگ‌های این کار دیالوگ‌های واقعی بچه‌های جنگ در نقاط جنگی مختلف جهان است.

این فیلمساز درباره تأثیر پدرش علی شاه‌حاتمی روی این پروژه بیان کرد: مسلماً پدرم استاد من است و اگر اکنون فیلمساز شده ام به دلیل حضور ایشان است. ایشان تأثیر زیادی روی نگارش فیلمنامه و ساخت این فیلم داشته‌اند. من و پدرم در سبک فیلمسازی نگاه متفاوتی داریم، اما از نظر فکری به یکدیگر نزدیک هستیم. من برای ساخت این فیلم مدیون پدرم هستم و از ایشان بسیار تشکر می‌کنم.

وی گفت که درحال نوشتن یک فیلمنامه دیگر است که قرار است در آمریکا با همکاری هدر واترز که رئیس جشنواره ریچموند آمریکا است، ساخته شود.

گریم عجیب بازیگر پوست شیر در یک فیلم جهنمی

شاه‌حاتمی در پایان تصریح کرد: امیدوارم که مردم این فیلم را تماشا کنند و دوست داشته باشند، زیرا این سبک فیلم خیلی وقت است که در ایران ساخته نشده است و بسیار کمیاب است. این فیلم درباره جنگ است، اما من سعی کردم درباره مسائل زندگی آدم‌های امروز هم صحبت کنم. اکنون کمدی سهم زیادی از سینمای ما را به خود اختصاص داده است، امیدوارم که فیلمسازان با ساخت گونه‌های دیگری از سینما از اتفاقات تلخ زندگی هم صحبت کنند. «در جهنم باران نمی‌بارد» یک فیلم کاملاً مستقل است که توسط همسرم آرتور هوبرت سرمایه گذاری شده و در تمام طول ساخت این فیلم از من حمایت کرده است.

فیلم سینمایی «در جهنم باران نمی‌بارد» به تهیه‌کنندگی علی شاه‌حاتمی و کارگردانی زهرا شاه‌حاتمی از ۲۴ مرداد در سینما‌های گروه سینمایی «هنروتجربه» اکران شده است.

در این فیلم بازیگرانی، چون نادر فلاح، علیرضا کمالی، پانته آ سیروس، عرفان ابراهیمی، آرام خادم، علیرضا مهران، ایلیا دهقان، فاطمه مرتاضی و اسماعیل خلج ایفای نقش کرده‌اند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از آهنگساز: پیمان یزدانیان، طراح صحنه و لباس: حسن روح پروری، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیر فیلمبرداری: مهرداد سلیم خانی، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، صدا گذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی، مدیر تولید: حسین کشاورزی، تدوین: زهرا شاه حاتمی، محمود نجفی، دستیار کارگردان: فرشاد کلباسی، سرمایه گذاران: آرتورهوبرت، عصمت داودی، طراح پوستر: فاطمه محمدی.

گریم عجیب بازیگر پوست شیر در یک فیلم جهنمی

منبع: مهر

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون