ستاره بارسلونا رکورد ۱۰۰ ساله را شکست

ستاره بارسلونا رکورد ۱۰۰ ساله را شکست
پائو کوبارسی، مدافع میانی ۱۷ ساله بارسلونا، پس از قهرمانی در المپیک با اسپانیا به جوان‌ترین فوتبالیست مدال آور کشورش تبدیل شد.
کد خبر: ۳۰۲۵۲
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷

کوبارسی با پشت سر گذاشتن سامیتیر و پدری به جوانترین فوتبالیست اسپانیایی تبدیل شد که مدال المپیک را کسب کرده است.

او فقط چند ماه بعد از ظهورش در دنیای فوتبال این را شکست.

یک سال پیش، در تابستان ۲۰۲۳، او یک فصل باشکوه را با تیم دوم جوانان بارسا پشت سر گذاشته بود و در حال آماده شدن برای شروع کار در تیم اول جوانان بود. یک سال بعد، او به یکی از ستون‌های دفاعی تیم بزرگسالان بارسا تبدیل شده و اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان اسپانیا نیز انجام داد. با قهرمانی تیم فوتبال المپیک اسپانیا در پاریس ۲۰۲۴، کوبارسی یک رکورد تاریخی که از سال ۱۹۲۰ به بعد دست نخورده مانده بود را نیز شکست.

ستاره بارسلونا رکورد ۱۰۰ ساله را شکست

 ۱۰۴ سال پیش جوزپ سامیتیر با کسب مدال نقره با اسپانیا در بازی‌های المپیک آنتورپ تاریخ ساز شد. در آن زمان هنوز جام‌های جهانی فوتبال برگزار نشده بود و بهترین تیم‌ها بدون محدودیت سنی در المپیک شرکت می‌کردند.

جای بسی شگفتی بود که اسپانیا در آن مسابقات در سال ۱۹۲۰ در آنتورپ برگزار شد به مقام دوم رسید. سامیتیر با تنها ۱۸ سال و ۲۰۸ روز به مدال نقره دست یافت، رکوردی که تا امسال باقی مانده بود. دومین فوتبالیست جوان با مدال المپیک پدری بود که در سال ۲۰۲۱ در توکیو با ۱۸ سال و ۲۵۵ روز به مدال نقره رسید. حالا کوبارسی از هر دو عبور کرده و با ۱۷ سال سن جوان‌ترین مدال آور فوتبال اسپانیاست.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون