رسمی؛ گائل کاکوتا بازیکن سابق چلسی به استقلال پیوست

رسمی؛ گائل کاکوتا بازیکن سابق چلسی به استقلال پیوست
گائل کاکوتا بازیکن فرانسوی الاصل که برای تیم ملی کنگو بازی می‌کند، با عقد قراردادی رسمی، به تیم فوتبال استقلال پیوست تا تیم نکونام پرمهره‌تر از قبل در مسابقات شرکت کند.
کد خبر: ۲۹۹۵۰
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

این می‌تواند یک خرید بسیار مناسب و کارآمد برای استقلال باشد. جایی که آبی‌پوشان همواره طی سال‌های اخیر و در مرکز میدان خلأ یک بازیکن باتجربه و خلاق را حس کرده بودند و اکنون با جذب گائل کاکوتا می‌توانند ضعف‌های خود در این بخش از زمین را تا حدود زیادی پوشش دهند.

باشگاه استقلال به صورت رسمی از جذب بازیکن سابق چلسی خبر داد. در روز‌های گذشته اخبار زیادی پیرامون حضور گائل کاکوتا در جمع شاگردان نکونام شنیده می‌شد و در نهایت نیز این بازیکن با عقد قرارداد رسمی به استقلال پیوست تا نقل و انتقالات خوب آبی‌ها ادامه داشته باشد.

گائل کاکوتا که در فرانسه و شهر لیل به دنیا آمده، کار خود را از رده‌های پایه لنس آغاز کرد و خیلی زود و در ۱۶ سالگی توسط استعدادیاب‌های چلسی شناسایی شد و به این تیم لندنی پیوست. او یک سال بعد به تیم بزرگسالان راه یافت و به تیم‌های فولام و بولتون قرض داده شد.

کاکوتا که برای تمامی رده‌های پایه تیم ملی فرانسه از ۱۶ تا ۲۱ سالگی بازی کرده، در ابتدای سال ۲۰۱۲ به فرانسه بازگشت و برای دیژون به میدان رفت و پس از یک نیم‌فصل حضور در این تیم، راهی لیگ هلند شد و لباس ویتس آرنهم را بر تن کرد. او سپس حضور بسیار کوتاه مدتی در لاتزیو داشت و در ادامه راهی لالیگا شو و برای رایو وایه کانو به میدان رفت.

بازیکن جدید استقلال حضور ناموفقی در سویا داشت و در همان ابتدای کار به دلیل مصدومیت، مدت زمان طولانی را از میادین به دور بود و سپس در تصمیمی غیرمنتظره راهی لیگ چین شد تا برای تیم هیبی بازی کند. او مجددا به لالیگا بازگشت و در نیم‌فصل دوم ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷، لباس دپورتیوو لاکرونیا را بر تن کرد.

کاکوتا پس از یک فصل حضور در آمینس فرانسه، دوباره به رایو وایه کانو بازگشت، اما در آنجا هم اسیر مصدومیت شد و تنها در دوازده دیدار به میدان رفت و دوباره به آمینس بازگشت. اما باز هم حضور او در این تیم فقط یک فصل بود و او راهی لنس فرانسه شد

این بازیکن دو فصل را در لنس به بازی پرداخت و برای چندمین بار به آمینس بازگشت و در دو فصل اخیر نیز برای این تیم به میدان رفته است. حالا و پس از فسخ قرارداد و جدایی از این تیم فرانسوی، گائل کاکوتا تصمیم گرفته تا دوباره راهی فوتبال آسیا شود و این بار برای استقلال به میدان برود.

کاکوتا سابقه انجام ۱۶ بازی برای چلسی زیر نظر کارلو آنچلوتی را در کارنامه دارد و ۱۰۶ مرتبه برای آمینس و ۶۹ بار نیز در لباس لنس فرانسه به میدان رفته است. به طور کلی، او سابقه انجام ۱۴۰ بازی در لیگ یک فرانسه، ۵۹ مسابقه در لالیگا اسپانیا، ۴۳ بازی در لیگ دو فرانسه و ۳۴ بازی در لیگ هلند را در کارنامه دارد.

بازیکنی که ۲۷ بار برای تیم ملی کنگو به میدان رفته که آخرین آن ۲۰ خرداد امسال و در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و برابر تیم ملی توگو بوده است. به نظر می‌رسد که گائل کاکوتا، یکی از خرید‌های خوب خارجی امسال لیگ برتر است که باید دید او در زمین مسابقه چقدر برای استقلال مفید خواهد بود

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون