هیل: ترامپ از مناظره با هریس طفره می‌رود

هیل: ترامپ از مناظره با هریس طفره می‌رود
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حال دوری از مناظره عمومی با نامزد احتمالی حزب دموکرات است و همین مسئله به فرصتی برای افزایش فشار‌های از سوی هریس علیه ترامپ تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۹۱۵۸
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حال دوری از مناظره عمومی با نامزد احتمالی حزب دموکرات است و همین مسئله به فرصتی برای افزایش فشار‌های از سوی هریس علیه ترامپ تبدیل شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات جاری این کشور، هفته گذشته را صرف اشاره به مناظره انتخاباتی با یکدیگر کردند و در همین حین هریس فشار‌ها را بر ترامپ برای رویارویی با او افزایش داد.

طبق گزارش نشریه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، ترامپ در روز‌های اخیر به طور فزاینده‌ای از چشم‌انداز مناظره با هریس دوری کرده است. او برای اولین بار هفته گذشته به خبرنگاران گفت که «قطعا» با معاون رئیس جمهور مناظره خواهد کرد. پس از آن کارزار انتخاباتی ترامپ از متعهد شدن به مناظره تا زمان معرفی هریس به‌عنوان نامزد رسمی حزب دموکرایت خودداری کرد و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود پیرامون این مسئله به فاکس نیوز گفت که «احتمالا» مناظره خواهد کرد.

بی‌میلی رئیس‌جمهور سابق برای پایبندی قاطعانه به یک مناظره، به کارزار انتخاباتی هریس فرصتی برای افزایش فشار‌ها علیه ترامپ ارائه کرده است. در همین راستا، ستاد انتخابات هریس، ترامپ را به فرار رو به جلو و وحشت از مناظره با معاون رئیس جمهور و دادستان سابق متهم کرده است.

از طرفی، مقامات هر ۲ طرف می‌گویند که احتمالاً منظره‌ای رخ خواهد داد، اما همگی اذعان دارند که زمان و قالب مناظره مذکور همچنان می‌تواند دستخوش تغییر شود.

نیاز اساسی ترامپ و هریس به مناظره

«گرانت ریهر» استاد علوم سیاسی در دانشگاه سیراکیوز به نشریه هیل گفت: «من فکر می‌کنم که هر ۲ طرف باید با برگزاری مناظره موافقت کنند. دونالد ترامپ نمی‌تواند از هریس فرار کند. کامالا هریس نیز باید در مناظره شرکت کند تا به مردم نشان دهد که شخصاً پا به پای ترامپ خواهد رفت. مسائل بسیاری به این مناظره بستگی دارد.»

ستاد انتخاباتی ترامپ و بایدن با مناظره‌ای در ۱۰ سپتامبر به میزبانی «ای‌بی‌سی نیوز» موافقت کرده بودند، اما به گفته ترامپ، تغییر یافتن نامزد حزب دموکرات‌ها، به فرصتی برای تغییر میزبان و شیوه برگزاری مناظره تبدیل شده است.

ترامپ ناامیدی خاص خود را از ای‌بی‌سی نیوز ابراز کرده و پیشنهاد کرده که مناظره باید توسط فاکس نیوز برگزار شود.

ترامپ این هفته به «لورا اینگراهام» مجری شبکه فاکس نیوز گفت: «پاسخ من به مناظره مثبت است، اما من می‌توانم عدله‌های بسیاری برای انجام ندادن آن (مناظره) نیز ارائه دهم، همچنین، من از پاداش دادن به ناشران اخبار جعلی خوشم نمی‌آید. مناظره برای هر شبکه ده‌ها میلیون دلار به همراه خواهد آورد. من ای‌بی‌سی را را دوست ندارم.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل برتری قابل توجهی که در نظرسنجی‌ها داشت، از مناظره‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه صرف‌نظر کرد و باعث شد برخی از دموکرات‌ها نیز درباره تکرار چنین سیاستی با هریس علیه ترامپ بیندیشند.

به گزارش هیل، هریس سه‌شنبه شب جمعیتی پرانرژی را در آتلانتا گردهم آورد و ترامپ را به علت «فرار از مناظره» منکوب کرد.

هریس در حالی‌که مستقیماً به دوربین نگاه می‌کرد، گفت: «خب دونالد، امیدوارم در مورد ملاقات من در صحنه مناظره تجدیدنظر کنی، زیرا به قول معروف، اگر چیزی برای گفتن دارید، آن را رو به صورت من بگویید».

کارزار انتخاباتی هریس گفته که او بدون توجه به حضور رئیس‌جمهور سابق، در مناظره سپتامبر حضور خواهد داشت و در صورت امتناع ترامپ و عدم مشارکت او در مناظره، نحوه تغییر شرایط برگزاری مناظره برعهده‌ای بی سی نیوز خواهد بود.

نشریه هیل همچنین نوشت که به باور برخی از دموکرات‌ها، ترامپ با هریس مناظره نخواهد کرد.

مناظره با هریس برای ترامپ چالش‌برانگیز است

از طرفی، جمهوری‌خواهان اعلام کرده‌اند که ترامپ احتمالاً با هریس مناظره خواهد کرد و اذعان داشتند که عقب‌نشینی احتمالی ترامپ از مناظره، با واکنش منفی روبرو خواهد شد و بسیاری باور خواهند کرد که او از هریس ترسیده است.

هیل همچنین نوشت: «دموکرات‌ها آماده هستند که ترامپ را به دلیل عدم تعهد او به مناظره با هریس آماج حملات سیاسی خود قرار دهند و به باور آنها، همین بحث بین ستاد‌های انتخاباتی ترامپ و هریس پیرامون مشارکت و یا عدم مشارکت رئیس جمهور پیشین در مناظره، به نفع هریس است».

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت که مناظره با هریس چالش متفاوتی برای ترامپ ایجاد می‌کند. معاون رئیس جمهور آمریکا سابقه دادستانی دارد و برای اولین بار در مجلس سنا آمریکا به دلیل سؤالات تندش از نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه به شهرت رسید.

از طرفی، طبق نتایج نظرسنجی جدید بلومبرگ -مورنینگ کانسالت، هریس در رقابت با ترامپ در چهار ایالت از هفت ایالت کلیدی آمریکا پیشتاز است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز اخیرا در گزارشی نوشت رقابت‌های انتخاباتی میان هریس و ترامپ به رقابتی تنگاتنگ تبدیل شده و نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش حمایت‌ها از هریس در میان رنگین‌پوستان و افزایش چشمگیر شور و هیجان انتخاباتی در کارزار دموکرات‌هاست.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون