دونالد ترامپ هویت نژادی کامالا هریس را زیر سوال برد

دونالد ترامپ هویت نژادی کامالا هریس را زیر سوال برد
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان گفتگویی در یک گردهمایی خبرنگاران سیاهپوست، هویت نژادی کامالا هریس معاون کنونی رئیس جمهور آمریکا را زیر سوال برده است. او گفت: «من تا چند سال پیش نمی‌دانستم که او سیاهپوست است، زمانی که بدل به یک سیاه شد و حالا می‌خواهد به عنوان یک سیاهپوست شناخته شود؛ بنابراین نمی‌دانم - آیا او هندی است؟ یا سیاهپوست است؟»
کد خبر: ۲۹۱۵۵
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان گفتگویی در یک گردهمایی خبرنگاران سیاهپوست، هویت نژادی کامالا هریس معاون کنونی رئیس جمهور آمریکا را زیر سوال برده است.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا با برخی همکاران جمهوری‌خواه خود که خانم هریس را «استخدامیِ دی‌ای‌آی» (تنوع، برابری و همه شمولی) توصیف می‌کنند موافق است، گفت که او تا این اواخر نمی‌دانست که خانم هریس سیاهپوست است.
 
او گفت: «من تا چند سال پیش نمی‌دانستم که او سیاهپوست است، زمانی که بدل به یک سیاه شد و حالا می‌خواهد به عنوان یک سیاهپوست شناخته شود؛ بنابراین نمی‌دانم - آیا او هندی است؟ یا سیاهپوست است؟»
 
مادر خانم هریس هندی و پدر او سیاهپوست بود. او اولین آمریکایی سیاهپوست و آسیایی‌تبار است که به معاونت ریاست جمهور آمریکا می‌رسد.
 
پاسخ ترامپ در رویداد روز چهارشنبه در شیکاگو به یک مبادله کلامی تند با راشل اسکات، خبرنگار شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، که یکی از مجریان برنامه بود منجر شد.
 
ترامپ گفت: «من به هر دو اینها احترام می‌گذارم، اما او به وضوح برای این دو احترامی قائل نیست، چون تمام راه هندی بود و بعد ناگهان چرخشی کرد و تبدیل به یک فرد سیاهپوست شد.»
 
خانم اسکات در جریان این پرسش و پاسخ به آقای ترامپ فشار آورد روشن کند آیا به اعتقاد او خانم هریس یک «استخدامی دی‌ای‌آی» است.
 
او گفت: «واقعا نمی‌دانم، ممکن است.»
 
«استخدامی دی‌ای‌آی» اشاره‌ای به استخدام افراد به منظور تقویت تنوع و برابری به خصوص از نظر قومی، نژادی و جنسی در یک سازمان است. اما این عبارت می‌تواند بار منفی داشته باشد به این معنی که استخدام خانم هریس صرفا براساس قابلیت او نبوده است.
 
کارین ژان-پی‌یر سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز چهارشنبه اظهارات آقای ترامپ را «زننده» توصیف کرد.
 
او گفت: «هیچ کس حق ندارد به دیگران بگوید که چه هویتی دارند، و چگونه خود را شناسایی می‌کنند. هیچ کس چنین حقی ندارد.»

منبع: بی بی سی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون