جنجال بزرگ در بوکس زنان المپیک؛ بوکسور زن الجزایری، مرد است!

 جنجال بزرگ در بوکس زنان المپیک؛ بوکسور زن الجزایری، مرد است!
ایتالیایی‌ها از شکست بوکسور کشورشان مقابل حریفی که در جنسیتش تردید‌هایی وجود داشته، خشمگین هستند.
کد خبر: ۲۹۱۰۳
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰

در بوکس رده ۶۶ کیلوگرم بخش زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ایمان خلیف الجزایری و آنجلا کارینی ایتالیایی به مصاف هم رفتند که بوکسور ایتالیایی تنها ۴۶ ثانیه پس از شروع مسابقه انصراف داد و خلیف به دور بعد رسید.

این مسابقه به‌دلیل تردید در جنسیت ایمان خلیف، بسیار جنجالی شده است. بر اساس گزارش اسکای نیوز، پیش از شروع مسابقات المپیک، انتقاد‌های زیادی نسبت به حضور خلیف در رده زنان وجود داشت چرا که او در مسابقات جهانی مارس ۲۰۲۳ به دلیل مردود شدن در تست جنسیت، از حضور در مسابقه فینال و رقابت برای مدال طلا، محروم شد. رئیس اتحادیه بین‌المللی بوکس گفته بود خلیف دارای کروموزوم مردانه است (XY) و او در تلاش بود تا با فریب مسئولان برگزاری، وانمود کند که زن است.

کمیته‌بین المللی المپیک که به خلیف مجوز شرکت در المپیک پاریس را داده، در توجیه این تصمیم اعلام کرد خلیف به دلیل افزایش سطح تستسترون خود محروم شده بود و بوکسور الجزایری نیز مدعی شد محرومیتش در مسابقات جهانی، توطئه‌ای برای جلوگیری از قهرمانی‌اش بوده است.  

در مسابقه یک‌هشتم نهایی بوکس رده ۶۶ کیلوگرم زنان المپیک ۲۰۲۴، آنجلا کارینی پس از دریافت دو مشت محکم از سوی خلیف،  تصمیم گرفت مبارزه را تنها ۴۶ ثانیه پس از شروع، رها کرده و انصراف دهد. داور مسابقه نیز خلیف را به‌عنوان پیروز مسابقه عنوان کرد. بوکسور ایتالیایی که پیش از ترک رینگ اشک می‌ریخت، به خبرگزاری ANSA گفت: من برای مبارزه به رینگ رفتم، اما درد مشتی که خوردم آن‌قدر زیاد بود که تصمیم گرفتم انصراف دهم. با سری بالا این مبارزه را ترک می‌کنم.  

کارینی پس از تعیین تکلیف برنده مسابقه، حاضر نشد با خلیف که ادعا می‌شود از نظر بیولوژیکی مرد است، دست بدهد. بنا به ادعای دیلی میل، کارینی حین انصراف از بازی فریاد زده: «این ناعادلانه است».

بوکسور ۲۵ ساله ایتالیایی می‌گوید دلیل انصرافش از مسابقه، جنسیت مشکوک حریفش نبوده، اما این موضوعی است که المپیک باید آن را در نظر گیرد. جراحات وارده به صورت کارینی، نسبتا جدی است و کبودی بینی، احتمال شکستگی را مطرح کرده است.  

آندره آ آبودی، وزیر ورزش ایتالیا پیش از شروع مبارزه کارینی و خلیف، مدعی شده بود بوکسور کشورش در رقابتی عادلانه شرکت نمی‌کند و نگران ایمنی ورزشکار ایتالیایی است:

    درک این موضوع برایم سخت است که چگونه در سطوح بین‌المللی مثل مسابقات قهرمانی اروپا، جهان و المپیک، هیچ هماهنگی‌ای در حداقل مقدار‌های هورمونی وجود ندارد.  

اوجنیا روچلا، وزیر خانواده و فرصت‌های برابر ایتالیا نیز پا را از این فراتر گذاشته و مدعی شده ایمان خلیف، زن نیست و به‌عنوان یک ترنس‌جندر در بخش زنان المپیک شرکت کرده است.  

طرفداری

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون