تل‌آویو: مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیریم

تل‌آویو: مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیریم
یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره نقش این رژیم در ترور و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که مسئولیتی را در این باره برعهده نمی‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۰۲۶
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره نقش این رژیم در ترور و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که مسئولیتی را در این باره برعهده نمی‌گیرد.

«آنا اوکولووا» یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پی ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در تهران توسط این رژیم، با تلاش برای شانه‌خالی کردن از این اقدام تروریستی گفت که این رژیم مسئولیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را بر عهده نمی‌گیرد.

حماس در بیانیه‌ای با تایید ترور و شهادت هنیه گفت: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هنیه و یکی از محافظان او در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که اوکولووا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا رژیم صهیونیستی مسئولیت این اقدام را بر عهده می‌گیرد یا نه، گفت: نه.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزرا دستور داده درباره ترور اسماعیل هنیه صحبتی نکنند و به آن نپردازند.

پس از آنکه رسانه‌های ایران از شهادت هنیه در تهران خبر دادند، ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه خبری سی. ان. ان گفت که به گزارش‌های رسانه‌های خارجی در این باره پاسخ نمی‌دهند.

رژیم صهیونیستی که بیش از ۹ ماه است که با گروه حماس در غزه در جنگ است و «نابودی حماس» را پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» را بهانه‌ای برای جنایت‌های جنگی خود علیه فلسطینیان در غزه و پیشبرد سیاست‌های اشغالگرانه‌اش قرار داده، آشکارا بر هدف خود مبنی بر «حذف» رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی گروه حماس اذعان کرده است.

«محمود طه» نماینده حماس در لبنان درباره به شهادت رسیدن هنیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این جنبش رژیم صهیونیستی و آمریکا را مسوول ترور رئیس دفتر سیاسی حماس می‌داند و واشنگتن با این اقدام موافقت کرده بود.

«محمود طه» نماینده حماس در لبنان در این باره گفت: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران اقدامی بزدلانه است که پس از چراغ سبز نشان دادن آمریکا انجام شد.

طه همچنین گفت: اسرائیل این ترور را انجام داد تا حماس را به تضعیف شروط خود در مذاکرات (آتش‌بس) وادار کند. ما این کار را نخواهیم کرد. ما همچنین وعده می‌دهیم که ارتش اسرائیل بهای گزافی برای این جنایت پرداخت خواهد کرد.

مذاکرات آتش‌بس در جنگ غزه میان طرفین و با تلاش‌های بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی تاکنون نتیجه ملموسی به همراه نداشته است.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون