مولوی عبدالکبیر نماینده طالبان در مراسم تحلیف پزشکیان کیست؟

مولوی عبدالکبیر نماینده طالبان در مراسم تحلیف پزشکیان کیست؟
کد خبر: ۲۸۸۴۸
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی در رأس یک هیأت عالی رتبه بنا بر دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آن کشور، حل مشکلات مهاجرین افغانستانی و گسترش همکاری ها رهسپار تهران شد.

به گزارش صدای افغان، در این سفر سه روزه مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید انتخاب شده جمهوری اسلامی ایران شرکت می کند.

قرار است مولوی عبدالکبیر با شماری از مقامات ایران نشست های رسمی دوجانبه برگزار کند.

همچنین در این سفر رسمی، در مورد تقویت روابط سیاسی و اقتصادی میان امارت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، حل مشکلات مهاجرین افغانستانی مقیم آن کشور و گسترش همکاری ها صحبت خواهد شد.

بیوگرافی مولوی عبدالکبیر

محمد عبدالکبیر، از اعضای ارشد رهبری طالبان است که از ۴ اکتبر ۲۰۲۱، معاون سوم رئیس‌الوزرا در امور سیاسی افغانستان، در رژیم بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده امارت اسلامی افغانستان است. وی قبلاً از ۱۶ آوریل تا ۱۳ نوامبر ۲۰۰۱، سرپرستی ریاست‌الوزرای افغانستان را برعهده داشت. 

سازمان ملل، گزارش می‌دهد که او معاون دوم شورای وزیران طالبان، والی ولایت ننگرهار و رئیس منطقه شرق بوده است. همچنین گزارش شده که عبدالکبیر، بین سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۳، در پکتیا، افغانستان به دنیا آمده و از قبیله زدران بوده و در عملیات‌های تروریستی در شرق افغانستان، فعال است.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون