چطور جای جوش را از بین ببریم؟

چطور جای جوش را از بین ببریم؟
فرقی نمی‌کند نوجوان باشید یا بزرگسال، جای جوش در هر سنی آزاردهنده است. مخصوصاً برای خانم‌ها! اگر شما هم از این مسئله رنج می‌برید، این مطلب را بخوانید؛ زیرا در این مطلب به این سوأل که چطور جای جوش را از بین ببریم؟ پاسخ داده‌ایم.
کد خبر: ۲۸۳۱۸
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰

چطور جای جوش را از بین ببریم؟ ابتدا با بازنگری در رژیم غذایی و عادت‌ها، سپس با درمان‌های خانگی و گیاهی و در نهایت اگر شدت جای جوش زیاد بود با کمک گرفتن از یک پزشک. اما بیایید به این سوال دقیق‌تر پاسخ دهیم، انواه جوش را بشناسیم و ببینیم چطور می‌توانیم سلامت و زیبایی پوست‌مان را به دست بیاوریم.

زی‌سان: جوش و جای جوش از جمله مشکلات پوستی آزاردهنده به خصوص برای خانم‌ها هستند. برخی افراد گمان می‌کنند این عارضه پوستی فقط منحصر به سال‌های نوجوانی است، باید بگوییم کاملاً اشتباه است و در هر سنی که باشید ممکن است به دلایل مختلف بدن یا صورت‌تان جوش بزند. جوش‌ها از هر نوعی که باشند، ممکن پس از گذشت چند روز بهبود یابند، اما جای آنها تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

از بین بردن جای جوش، برای افرادی که به سلامت پوست‌شان اهمیت می‌دهند بسیار مهم است و هزینه‌های زیادی صرف خرید کِرِم و دارو برای از بین بردن جای جوش، می‌کنند. حتماً خوشحال می‌شوید، اگر بگوییم از این پس می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمی حتی بدترین جای جوش‌ها را از بین ببرید. برای این کار فقط کافیست این مطلب را تا انتها بخوانید و به آن چه گفته‌ایم عمل کنید!

انواع جای جوش

به گزارش زی‌سان، قبل از این که به درمان جای جوش بپردازیم، بهتر است انواع جای جوش را بشناسید؛ زیرا هر نوع جای جوش درمان خاص خودش را دارد. در ادامه با انواع جای جوش آشنا خواهید شد.

اسکار‌های به جا مانده از جوش‌ها و آکنه‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از: جای جوش برآمده و جای جوش فرورفته

۱_ جای جوش برآمده: به این نوع جای جوش‌ها، اسکار‌های هایپروتروفیک گفته می‌شود. در این نوع جای جوش، بافت پوست اضافه می‌آید و به حالت برآمده دیده می‌شود.

۲_ جای جوش فرورفته: به این نوع جای جوش‌ها، اسکار‌های آتروفیک گفته می‌شود. در این نوع جای جوش، بافت پوست از بین می‌رود و دچار فرورفتگی می‌شود.

جای جوش سر سفید

این نوع جای جوش بیشتر در پوست‌های چرب و حساس مشاهده می‌شود. جای جوش سفید ناشی از ترشح چربی است که در داخل پوست جمع شده است و سبب ایجاد یک لکه سفید روی پوست می‌شود. این نوع جای جوش معمولاً در مناطقی مانند صورت، گردن، دستگاه تناسلی و پشت دست‌ها دیده می‌شود. جای این نوع جوش از نوع، جای جوش برآمده است.

جای جوش سر سیاه

این نوع جای جوش معمولاً در پوست‌های چرب دیده می‌شود. جای جوش سر سیاه ناشی از آسیب‌های پوستی و جمع شدن چربی در داخل آن است که باعث ایجاد یک لکه سیاه روی پوست می‌شود. این نوع جای جوش معمولاً در مناطقی مانند صورت، گردن و پشت دست‌ها دیده می‌شود و جای آن از نوع جای جوش فرورفته است.

جای جوش سر سرخ

این نوع جای جوش معمولاً در پوست‌های چرب و حساس ایجاد می‌شود. جای جوش سر سرخ ناشی از التهاب پوست است که می‌تواند باعث ایجاد یک لکه سرخ روی پوست شود. این نوع جای جوش معمولاً در مناطقی مانند صورت، گردن و کمر دیده می‌شود و از نوع جای جوش برآمده است.

چطور جای جوش را از بین ببریم؟

جای جوش کیستیک

این نوع جای جوش نیز معمولاً در پوست‌های چرب بیشتر دیده می‌شود. جای جوش کیستیک ناشی از آسیب‌های پوست و جمع شدن چربی در داخل آن است که باعث ایجاد یک توده سفید یا سیاه روی پوست می‌شود و بیشتر در مناطقی مانند صورت، گردن و پشت دست‌ها دیده می‌شود. جای این نوع جوش از نوع برآمده است.

جای جوش تحریکی

این نوع جای جوش به دلیل تحریک‌های پوستی و یا استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد تشکیل می‌شود و جای آن از نوع برآمده است.

جای جوش واگنی یا مربعی

جای جوش واگنی یا مربعی، لبه‌های عمودی شکل دارد، از نوع فرورفته و شبیه جای آبله مرغان است.

جای جوش قندیلی

به این نوع از جای جوش‌ها، اسکار‌های مثلثی هم گفته می‌شود، از نوع فرورفته هستند و به شکل سوراخی باریک و عمیق در پوست دیده می‌شوند.

جای جوش گرد

این نوع جای جوش مرز مشخصی ندارد و در این نوع، بخشی از پوست ناهموار به نظر می‌رسد. جای جوش گرد از نوع برآمده است.

زخم‌های گوشتی یا اسکار‌های کلوئیدی

اسکار‌های گوشتی یا کلوئیدی وخیم‌ترین شکل اسکار‌ها هستند. این نوع اسکار‌ها معمولاً در صورتی ایجاد می‌شوند که جراحی عمیقی روی پوست صورت یا بدن انجام شده باشد.

درمان جای جوش

به گزارش زی‌سان، حالا که انواع جای جوش را شناختید، بهتر است راه‌های درمان آنها را بدانید.

چطور جای جوش را از بین ببریم؟

درمان جای جوش فرورفته

باید بدانید که درمان جای جوش فرورفته سخت است و وقتی در پوست صورت و بدن فرورفتگی ایجاد شود به سختی به حالت اولیه برمی‌گردد؛ برای جلوگیری از ایجاد جای جوش فرورفته نباید به جوش دست بزنید و یا سعی کنید محتویات درون آن را خالی کنید، بلکه باید صبر کنید تا جوش خود به خود خوب شود و از بین برود.
برای درمان جای جوش فرورفته با مواد طبیعی و بی‌ضرر، شما می‌توانید از آلوئه‌ورا، عسل، روغن سیاه دانه و ماسک زنجبیل و آب لیمو به عنوان ماسک ترمیم کننده استفاده کنید.

پیشنهاد: خواص ماساژ صورت چیست؟

توجه داشته باشید که درمان‌های خانگی فقط برای فرورفتگی‌های کم مؤثرند. پس اگر جای جوش فرورفتگی زیادی داشته باشد، بهتر است برای درمان آن با پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان جای جوش برآمده

به گزارش زی‌سان، از بین بردن جای جوش برآمده به مراتب آسان‌تر است و شما می‌توانید در خانه نیز جای این جوش‌ها را از بین ببرید. در ادامه چند روش از بین بردن جای جوش برآمده را می‌خوانید.

استفاده از ماسک عصاره رزماری برای درمان جای جوش

رزماری به صورت عصاره و روغن آماده در عطاری‌ها و داروخانه‌ها در دسترس است و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. برای بهره بردن از اثرات شگفت انگیز این ماده فوق‌العاده در از بین بردن جای جوش صورت و بدن، کافی است با یک تکه پنبه تمیز مقداری از روغن یا عصاره رزماری را روی جوش‌ها و لک‌های باقی مانده از آنها بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت یا آن ناحیه از بدن‌تان را بشویید. برای نتیجه گیری بهتر، یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید.

چطور جای جوش را از بین ببریم؟

استفاده از آلوئه‌ورا و روغن نارگیل برای از بین بردن جای جوش

به گزارش زی‌سان، خواص آلوئه ورا در ترمیم پوست بر کسی پوشیده نیست. روغن نارگیل نیز حاوی خواص بسیار زیادی برای ترمیم پوست و روشن کردن و پاکسازی آن دارد. ترکیب این دو ماده در عین حال که پوست را ترمیم می‌کند و جای جوش را از بین می‌برد باعث روشن شدن و آبرسانی پوست نیز می‌شود.

برای تهیه این ماسک معجزه‌گر، ابتدا یک برگ آلوئه ورای ضخیم و پر از ژل را انتخاب کنید و یک تکه ۱۰ سانتی از آن را جدا کنید و ژل آن را بگیرید سپس در یک ظرف تمیز بریزید و یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. با استفاده از چنگال آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید. 
در آخر با استفاده از پد ماسک، ترکیب آماده شده را روی تمام قسمت‌های پوست‌تان بمالید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. برای نتیجه گیری بهتر ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

از بین بردن جای جوش صورت

در این مطلب چند روش برای از بین بردن جوش به شما آموزش دادیم که برای از بین بردن جوش صورت نیز کاربرد دارند. اما استفاده از ماسک سیب زمینی و ماست (ترکیب ۱ عدد سیب زمینی کوچک رنده شده و ۲ قاشق غذاخوری ماست کم چرب) و تونر گلاب نیز در از بین بردن جای جوش صورت مؤثرند.

سخن پایانی

 در این مطلب با انواع جای جوش و روش درمان خانگی برخی از آنها آشنا شدید. در پایان باید بگوییم، اگر با این روش‌های درمانی جای جوش صورت یا بدن‌تان از بین نرفت، حتماً برای درمان آن با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون