کیک هویج کافی شاپ را در خانه درست کنید! 

کیک هویج کافی شاپ را در خانه درست کنید! 
کیک هویج کافی شاپ یکی از سفارش‌های محبوب، برای زمانی است که شما با خانواده یا دوستانتان به یک کافه رفته‌اید. احتمالا به نظرتان کیک هویج کافی شاپی خیلی خوشمزه‌تر است و دلتان بخواهد کیک هویجتان را به سبک کافه‌ها درست کنید...
کد خبر: ۲۸۷۹
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

کیک هویج کافی شاپ ها را دوست دارید؟ اگر پاسختان آری است، حق دارید! یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین کیک‌ها در منوی یک کافی‌شاپ است. در این مطلب اما می‌خواهیم دستور پخت کیک هویج را به سبک اشپزهای حرفه‌ای کافه‌ها به شما آموزش دهیم. پیشنهاد می‌کنیم یک بار این کیک را امتحان کنید، قطعاً ازطعم و عطر بی‌نظیر آن لذت خواهید برد.

پیش از هر چیز بهتر است طرز تهیه کیک ساده را که پایه پخت هر نوع کیکی است بگیرید.

با زی‌سان همراه باشید تا بهترین و ساده‌ترین روش طبخ کیک هویج (carrot cake) را به شما آموزش دهیم.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

  • مواد لازم کیک هویج برای ۸ نفر
  • طرز تهیه کیک هویج در فر
  • طرز تهیه کیک هویج در قابلمه
  • مواد لازم کرم گاناش
  • طرز تهیه کرم گاناش 

طرز تهیه کیک هویج در فر:

مرحله اول: هویج‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید سپس هویج‌های رنده شده را در میان دستمال بگذارید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج‌شود.

مرحله دوم: در یک ظرف مناسب ۴ عدد تخم مرغ را بشکنید به‌خوبی با همزن ترکیب کنید تا از حالت لختگی خارج‌شود. سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید (دراین مرحله می‌توانید کمی رنده پوست پرتقال یا لیمو به مواد اضافه کنید).

مرحله سوم: روغن دستور را اضافه کنید، کمی با مواد قبلی هم بزنید سپس مواد را کنار بگذارید.

مرحله چهارم: آرد، بکینگ پودر، پودر دارچین و نمک را مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. سپس در ۲ مرحله به مواد تخم مرغی اضافه کنید.

*نکته: در این مرحله به هیچ عنوان از همزن برقی استفاده نکنید، چون باعث می‌شود پُف کیک بخوابد.

کیک هویج کافی شاپ را در خانه درست کنید! 

مرحله پنجم: قالب مورد نظر را چرب و آرد پاشی کنید سپس فر را روشن کرده و روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید، اجازه دهید گرم شود.

مرحله ششم: هویج‌های رنده‌شده و گردو‌های خُرد شده را به مواد اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم‌بزنید، مواد را در قالب بریزید و چند بار آرام به سطح بکوبید تا هوای اضافی خارج شود سپس درجه فر را به ۱۶۰ درجه کاهش دهید و کیک را به مدت ۳۰ دقیقه در فر بپزید.

طرزتهیه کیک هویج در قابلمه:

برای طبخ کیک حتماً نیاز نیست فر داشته باشید، به سادگی با یک قابلمه و روی اجاق گاز می‌توانید هر نوع کیکی درست کنید و نوش‌جان کنید.
در این دستور نیز مانند دستور قبل تمام مراحل را انجام دهید با این تفاوت که این بار شما باید یک قابلمه مناسب انتخاب کنید، دیواره‌های قابلمه را چرب کنید و کف آن را کاغذ روغنی بگذارید.

مواد کیک را درون قابلمه بریزید و دَرب قابلمه را دَم‌کُنی بگذارید سپس روی شعله‌پخش‌کن و با شعله کم به مدت ۴۵ دقیقه بپزید.

کیک هویج کافی شاپ را در خانه درست کنید! 

طرز تهیه کرم گاناش سفید برای روی کیک هویج

گاناش کیک هویج می‌تواند به شیوه معمول طرز تهیه گاناش حاضر شود. اما برای حرفه‌ای تر عمل‌کردن این گاناش را نه با شکلات کاکائویی که با شکلات سفید یا شیری درست کنید. برای درست‌کردن کرم گاناش، شکلات سفید به دمای محیط رسیده را در ظرف مناسب بریزید و روی بخارآب جوش (روش بن‌ماری) قرار دهید. زمانی که ذوب شد خامه و کره را اضافه کنید و هم بزنید، کمی که خنک شد روی کیک بریزید.

تزیین کیک هویج با خامه‌ کشی

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یک رویه روی کیک هویج استفاده از خامه و خامه کشی است. برای تزئین کیک با خامه می توانید از خامه قنادی که فرم گرفته در انواع طعم ها یا باترکریم که از میکس کره و پودر قند تهیه شده استفاده کنید.

در آخر...

این کیک خوش‌طعم را با خامه قنادی نیز می‌توانید تزیین کنید در نهایت امیدواریم کیک هویج کافی‌شاپی را طبخ کنید و در کنار یک فنجان چای نوش‌جان کنید.

tags # پخت کیک
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون