این زن برگ برنده دونالد ترامپ در انتخابات خواهد بود؟

«لارا» به جای «ایوانکا»؛ تغییر تاکتیک مرموز خانواده ترامپ!

«لارا» به جای «ایوانکا»؛ تغییر تاکتیک مرموز خانواده ترامپ!
لارا در حرکتی مشابه ترامپ پس از ترور نافرجام، مشتش را بالا برد و خطاب به جمعیت گفت: «شاید شما روز شنبه چهره‌ای از دونالد ترامپ دیدید که تا وقتی با چشم خودتان ندیده بودید، اطمینان نداشتید که وجود دارد.»
کد خبر: ۲۷۷۱۳
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

زی‌سان؛ هنگامی که لارا ترامپ، همسر اریک ترامپ، سه‌شنبه شب در مجمع ملی جمهوری‌خواهان روی صحنه آمد، لحظه‌ای نمادین بود که نشان می‌داد نگهبانان خانواده ترامپ از شکست انتخاباتی سال ۲۰۲۰ به این سو تغییر کرده‌اند.

سرویس جهانی بی‌بی‌سی در مطلبی به این موضوع می‌پردازد و می‌نویسد لارا ترامپ در سخنانش بر جنبه‌های نرم‌تر شخصیت پدرشوهرش متمرکز شد و از او به‌عنوان پدربزرگ دو فرزندش صحبت کرد.

او در حرکتی مشابه ترامپ پس از ترور نافرجام، مشتش را بالا برد و خطاب به جمعیت گفت: «شاید شما روز شنبه چهره‌ای از دونالد ترامپ دیدید که تا وقتی با چشم خودتان ندیده بودید، اطمینان نداشتید که وجود دارد.»

لارا ترامپ ۴۱ ساله اکنون کنار شوهرش، اریک، و برادرشوهرش، دونالد جونیور، به چهره‌های کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ تبدیل و در قامت بانفوذترین افراد حلقه سیاسی او ظاهر شده‌اند.

این در حالی است که ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ دونالد ترامپ، و همسرش، جرد کوشنر‌ــ زوج قدرتمندی که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ جایگاه برجسته‌ای در کاخ سفید داشتند‌ــ در چهار سال گذشته از سیاست فاصله گرفته‌اند.

لارا اولین عضو خانواده ترامپ بود که در مجمع سخنرانی کرد و حضور او نه تنها سبب شد توجه‌ها به سمت نقش او در خانواده جلب شود، بلکه گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال بلندپروازی‌های سیاسی بیشتر او برانگیخت.

لارا ترامپ در یک لباس آبی

ناظران پیش‌بینی می‌کنند که نقش لارا ترامپ پررنگ‌تر شود.

اریک کورتلسا، خبرنگار مجله تایم که اخیرا با لارا ترامپ مصاحبه کرده است، گفت: «سخنرانی او در واقعا معرفی پرسروصدای او به مردم بود، زیرا در حالی که او پیش‌تر نقش‌هایی در کارزار‌ها داشت و در هشت سال گذشته بخشی از حلقه داخلی و خانواده ترامپ بوده است، این اولین بار است که در نقشی با قدرت واقعی در حزب جمهوری‌خواه قرار می‌گیرد.»

او در ادامه افزود: «او در موقعیتی قرار دارد تا خودش را نه فقط به‌عنوان نماینده‌ای موثر برای ترامپ، بلکه به‌عنوان کارگزاری سیاسی ثابت کند؛ و در چهار ماه آتی که او یکی از روسای کمیته ملی جمهوری‌خواهان است خواهیم دید که چگونه پیش می‌رود.»

«لارا» به جای «ایوانکا»؛ تغییر تاکتیک مرموز خانواده ترامپ!

میشل مرل، عضو کمیته ایالتی جمهوری‌خواهان بروارد در فلوریدا، با اشاره به افزایش چشمگیر کمک‌های مالی پس از انتصاب لارا ترامپ به ریاست کمیته ملی جمهوری‌خواهان، گفت: «تعییر در رهبری تفاوت زیادی ایجاد کرده است. واقعا حزب را دوباره احیا کرده است.»

برخی ناظران شباهت‌هایی میان نقش لارا و اریک ترامپ در این کارزار انتخاباتی و نقش جرد و ایوانکا در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ می‌بینند. با وجود این، اریک نقش پررنگی در سازمان ترامپ دارد و در صورت بازگشت ترامپ به کاخ سفید، احتمالا به‌عنوان چشم و گوش امپراتوری تجاری گسترده پدرش عمل خواهد کرد.

فرد دیگری که ممکن است فکر تاسیس سلسله‌ای سیاسی را در سر داشته باشد دونالد جونیور است. کورتلسا گفت: «دونالد جونیور می‌گوید به سیاست علاقه‌ای ندارد، اما همه افراد اطرافش، از جمله برادر و زن‌برادرش فکر می‌کنند که او برای سیاست انگیزه و اشتیاق دارد. در واقع، لارا ترامپ در مصاحبه اخیر به من گفت اگر قرار باشد کسی از خانواده ترامپ برای مقامی بالاتر نامزد شود، نگاهتان به دون باشد.»

«لارا» به جای «ایوانکا»؛ تغییر تاکتیک مرموز خانواده ترامپ!

حضور پررنگ پسران ترامپ در کنارش و سخنرانی کای ۱۷ ساله، نوه ترامپ و دختر دونالد جونیور، که ترامپ را «پدربزرگی عادی» توصیف کرد یک راهبرد پیام‌رسانی عمومی برای خنثی‌سازی حملات دموکرات‌ها است که ترامپ را مستبد و تهدیدی برای دموکراسی معرفی می‌کنند.

هرچند برخی رسانه‌ها اشاره کرده‌اند ملانیا ترامپ به‌ندرت همراه شوهرش در انظار عمومی دیده می‌شود و پس از سوءقصد کنار او دیده نشده است، لیندا استوک، معاون «کلاب ۴۷ آمریکا» که در ماه ژوئن به‌مناسبت تولد ۷۸ سالگی ترامپ، میزبانش بود، این سخنان را رد کرد و گفت خانواده ترامپ از روز اول همیشه همراهش بوده‌اند.

وقتی از او پرسیده شد آیا عضو خاصی از خانواده ترامپ را می‌بیند که در مرحله بعد وارد سیاست شود، گفت باید منتظر ماند و دید، و پس از مکثی افزود «شاید بارون». ــ بارون پسر کوچک ترامپ از ازدواجش با ملانیا است و به‌تازگی ۱۸ ساله شده است و پیش از حضور اخیرش در تجمع حامیان ترامپ در میامی، همواره از سیاست و انظار عمومی دور نگه داشته می‌شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون