عکس| دوقلوهای خواهران غریب كيومرث پوراحمد در گذر زمان

عکس| دوقلوهای خواهران غریب كيومرث پوراحمد در گذر زمان
خواهران غریب فیلمی ایرانی به کارگردانی کیومرث پوراحمد و براساس کتاب خواهران غریب اریش کستنر است که در سال ۱۳۷۴ به نمایش درآمد. این فیلم ماجرای دو خواهر دو قلو بوده که می‌خواهد مانع جدایی پدر (خسرو شکیبایی) و مادر (افسانه بایگان) شوند.
کد خبر: ۲۷۷۰۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

خواهران غریب فیلمی ایرانی به کارگردانی کیومرث پوراحمد و براساس کتاب خواهران غریب اریش کستنر است که در سال ۱۳۷۴ به نمایش درآمد. این فیلم ماجرای دو خواهر دو قلو بوده که می‌خواهد مانع جدایی پدر (خسرو شکیبایی) و مادر (افسانه بایگان) شوند. این فیلم جایزه بهترین کارگردانی چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کرد و پر فروشترین فیلم سال ۱۳۷۴ شد.

بازیگران خردسال و دوقلوی این فیلم به نام‌های الهام و الهه علی یاری بودند. تصویر خواهران در گذر زمان:

عکس| دوقلوهای خواهران غریب كيومرث پوراحمد در گذر زمان

خلاصه داستان فیلم خواهران غریب:نرگس و نسرین دو دختر دبستانی در جشن مدرسه‌ها یکدیگر را می‌بینند و پی می‌برند که خواهران دوقلو هستند و پدر آهنگسازشان در گذشته از مادر آنها که خیاطی می‌کند، جدا شده بوده، اما این ماجرا را هرگز به آنها نگفته بودند. یکی از آنان نزد مادرشان و دیگری نزد پدرشان زندگی می‌کرده است. آنان تصمیم می‌گیرند تا جایشان را عوض کنند، به دلیل شباهت بسیار این دو خواهر دوقلو پدر و مادر متوجه موضوع نمی‌شوند. پدر قراراست با همکار و نامزدش، ثریا ازدواج کند.

عکس| دوقلوهای خواهران غریب كيومرث پوراحمد در گذر زمان

دختر‌ها تصمیم می‌گیرند ثریا را از این کار بازدارند که پدر و مادرشان دوباره باهم ازدواج کنند، دختر‌ها وانمود می‌کنند که گم شده اند تا پدر و مادر برای یافتن آنها با یکدیگر دیدار کنند و به اجبار با هم به دنبالشان بگردند. بچه‌ها که در خانه مادربزرگ پنهان شده اند با همکاری مادربزرگ موفق به انجام این کار می‌شوند. پدر و مادر که تا صبح با خودرو همه جای شهر را گشته اند، و دیگر اختلافات را کنار گذاشته اند، به خانه مادربزرگ می‌آیند. دو خواهر باعث می‌شوند که خانواده دوباره شکل بگیرد.

بازیگران فیلم خواهران غریب:خسرو شکیبایی، افسانه بایگان، لادن طباطبایی، الهه علی یاری، الهام علی یاری، پرویندخت یزدانیان

منبع: نمناک

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون