در این هوای گرم تابستان هر روز چقدر آب باید نوشید؟

در این هوای گرم تابستان هر روز چقدر آب باید نوشید؟
دکتر آنجلا رای، پزشک عمومی: «در هوای گرم و به‌ویژه اگر ورزش کنیم، نیاز ما به آب افزایش می‌یابد. در یک روز گرم، ما باید تا حدود سه لیتر آب بنوشیم، اما مهم است که این مقدار را در طول روز تقسیم کنیم
کد خبر: ۲۷۴۰۶
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

زی‌سان: طی هفته گذشته، مناطق مختلفی از ایالات متحده دما‌هایی بالاتر از حد معمول در آغاز فصل تابستان داشتند.

با افزایش سالانه دما، از هر زمانی مهم‌تر است که به بدنمان بیشتر توجه کنیم و کرم ضدآفتاب بزنیم و آب کافی بنوشیم تا از کم‌آب شدن بدن جلوگیری کنیم. سازمان ملی خدمات سلامت [بریتانیا](ان‌اچ‌اس) معمولا توصیه می‌کند روزانه بین شش تا هشت لیوان آب بنوشیم، اما این مقدار ممکن است در تابستان و در شرایط گرمای شدید، تغییر کند.

اما نظر نهایی آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده این است که مصرف کافی مایعات روزانه برای مردان ۱۵.۵ لیوان (۳.۷ لیتر) در روز و برای زنان ۱۱.۵ لیوان (۲.۷ لیتر) در روز است.

دکتر آنجلا رای، پزشک عمومی، پیش‌تر به ایندیپندنت گفته بود: «در هوای گرم و به‌ویژه اگر ورزش کنیم، نیاز ما به آب افزایش می‌یابد. در یک روز گرم، ما باید تا حدود سه لیتر آب بنوشیم، اما مهم است که این مقدار را در طول روز تقسیم کنیم و مقداری زیاد را یک‌باره ننوشیم.»

اگر در طول روز آب کافی مصرف نشود، بیماری‌های مختلف مرتبط با گرما می‌توانند بروز کند، از جمله گرمازدگی، از حال رفتن در اثر گرما و گرفتگی عضلانی ناشی از گرما.

بر اساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (سی‌دی‌سی)، نخستین توصیه این است که منتظر نمانید تا تشنه شوید و سپس آب بنوشید، زیرا در آن زمان، شما پیش‌تر دچار کم‌آبی شده‌اید.

احساس تشنگی و ادرار تیره‌رنگ و با بوی قوی از نشانه‌های اولیه‌ای به شمار می‌روند که نشان می‌دهند شما ممکن است دچار کم‌آبی شده باشید. سایر علائم عبارت‌اند از احساس خستگی، احساس سرگیجه یا خشک شدن دهان.

در حالی که مهم است بدانید آیا آب کافی می‌نوشید یا نه، کلینیک مایو پیشنهاد می‌کند اگر کسی به‌ندرت احساس تشنگی می‌کند و ادرارش شفاف یا به رنگ زرد روشن است، احتمالا در مصرف آب او هیچ مشکلی وجود ندارد.

این سازمان توصیه می‌کند که هنگام قرار گرفتن مداوم در گرما، هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ۰.۲ لیتر و در ساعت بین ۰.۷ تا ۰.۹ لیتر آب بنوشید.

با این حال، اگر بیش از ۱.۴ لیتر آب در ساعت بنوشید، امکان آبرسانی بیش از حد وجود دارد که می‌تواند به کاهش سطح نمک خون منجر شود.

یک قانون دیگر این است که هرچه شخص بیشتر عرق کند، باید آب بیشتری بنوشد. به طور کلی، هیچ چیزی جای آب ساده را نمی‌گیرد، اما فواید فرایند جذب آب برای آب گازدار نیز مشابه است.

برای فرایند جذب آب [یا اصطلاحا هیدراتاسیون]، نوشیدنی‌هایی که به دلیل کافئین بالا و گاه مقدار زیادی شکر باید از آنها اجتناب کرد، نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستند. الکل نیز توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند سبب کم‌آبی شود.

اگر می‌خواهید بدنتان را آبرسانی کنید، اما در نوشیدن آب مشکل دارید، بخشی از مصرف روزانه مایعات شما می‌تواند از طریق خوردن میوه‌ها و سبزیجاتی که آب زیادی دارند، مانند خیار، گوجه‌فرنگی، کرفس، هندوانه، کدو سبز، توت فرنگی، کاهو، هلو و [نیز]ماست تامین شود.

زمانی که دیگر به طور فعال بیرون از خانه نیستید، این به معنای آن نیست که می‌توانید مصرف آب را متوقف کنید. سی‌دی‌سی یادآور می‌شود که ممکن است چند ساعت طول بکشد تا آب کافی بنوشید و آنچه را بدن شما احتمالا از طریق عرق از دست داده است، کاملا جایگزین کنید؛ بنابراین توصیه می‌شود در طول روز به نوشیدن ادامه دهید تا آثار احتمالی کم‌آب شدن بدن را کاهش دهید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون