طرز تهیه تیرامیسو ؛ مهمانانتان را با این دسر لاکچری ایتالیایی سورپرایز کنید!

طرز تهیه تیرامیسو ؛ مهمانانتان را با این دسر لاکچری ایتالیایی سورپرایز کنید!
تیرامیسو یکی از دسر‌های خوشمزه و لاکچری ایتالیایی است که با کمترین مواد اولیه می‌توانید به آسانی آن را در منزل تهیه کنید و با یک ظرف تیرامیسوی خوشمزه از مهمان‌هایتان پذیرایی کنید. در این مطلب طرز تهیه تیرامیسو را بخوانید.
کد خبر: ۲۵۷۷۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

طرز تهیه تیرامیسو احتمالا برخلاف تصور اولیه که برخی از ما داریم، سخت نیست. کافی است به تهیه این دسر جذاب دل بدهید تا دل اهالی خانه و مهمان‌هایتان را به دست آورید! با آشپزی زی‌سان همراه باشید.

زی‌سان: مهمانی رفتن و دعوت کردن مهمان یکی از کار‌هایی است که مردم در ایران به آن علاقه زیادی دارند، به خصوص این که با شروع فصل تابستان و تعطیل شدن مدارس، فرصت بیشتری برای دورهمی فراهم می‌شود.

تیرامیسو یکی از دسر‌های ساده و خوشمزه ایتالیایی است که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و با آن هنرتان را در میزبانی به رُخِ همه بکشید یا اگر به یک دورهمی خودمانی دعوت شدید این دسر خوشمزه را درست کنید و با خود به منزل میزبان ببرید و دورهم لحظات خوشی را تجربه کنید.

در این مطلب طرز تهیه ۳ مدل تیرامیسوی خوشمزه را به شما آموزش داده‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با زی‌سان همراه باشید.

تیرامیسو چیست؟

تیرامیسو یک دسر ایتالیایی است. این دسر خوشمزه و پرطرفدار بافت نرمی دارد که از لایه‌های بیسکویت لیدی فینگر و کرم مخصوص (ترکیب خامه و پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای) تشکیل شده است.

تیرامیسو یک دسر محبوب در کل دنیاست، به همین دلیل بیسکویت‌های لیدی فینگر به‌کار رفته در آن، در بسیاری از سوپرمارکت‌ها و لوازم قنادی‌ها یافت می‌شوند، اما اگر قصد درست کردن تیرامیسو داشتید، اما بیسکویت لیدی فینگر پیدا نکردید، نگران نباشید، به‌جای آن می‌توانید از بیسکویت‌های پتی‌بور استفاده کنید.

در برخی رسپی‌های تیرامیسو به‌جای بیسکویت از کیک، بین لایه‌های خامه‌ای استفاده می‌کنند. درست کردن تیرامیسو کار آسانی است و اگر طعم قهوه را دوست دارید، قطعا عاشق این دسر خواهید شد.

پیشنهاد: اگر به پختن کیک و شیرینی‌های مغازه اما در خانه علاقه دارید، پخت مارشمالو را نیز یاد بگیرید.

کالری تیرامیسو چقدر است؟

به گزارش زی‌سان، مواد این دسر در مجموع ۱۳۵۰ کیلوکالری انرژی دارند و در صورت تقسیم آن میان ۴ نفر، به هر نفر ۳۳۵ کیلوکالری انرژی خواهدرسید. این دسر کالری زیادی دارد؛ پس باید آن را کَم مصرف کنید تا دچار اضافه وزن و چاقی نشوید.

تیرامیسو ساده را به این شیوه درست کنید

در دستور اصلی، تیرامیسو با بیسکویت لیدی فینگر درست می‌شود، در طرز تهیه تیرامیسو ساده، دستور اصلی تهیه تیرامیسو را می‌خوانید.

طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو ساده

مرحله اول: درون یک کاسه پودر قهوه فوری را با حدود ۲ لیوان آب جوش مخلوط کنید و کنار بگذارید تا خُنک شود.

مرحله دوم: سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید.

مرحله سوم: درون یک کاسه یا ظرف شیشه‌ایِ سَرد، سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا پُف کند.

مرحله چهارم: به گزارش زی‌سان، زرده تخم مرغ‌ها را به همراه شکر دستور درون یک کاسه دیگر بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط کِرِم رنگ و کشدار شود سپس پنیر ماسکارپونه را کم‌کم به مخلوط زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید و در هر مرحله مخلوط را با همزن، به هم بزنید.

مرحله پنجم: سفیده‌های تخم مرغ که قبلاً هم زده بودید را در ۳ مرحله به مخلوط زرده اضافه کنید و در هر مرحله مخلوط را در یک جهت و با لیسک یا همزن دستی آرام به هم بزنید.

مرحله ششم: بیسکویت‌های لیدی فینگر را در قهوه‌ای که قبلاً آماده کرده بودید خیس کنید و یک لایه از آنها را در ظرف سرو بچینید.

مرحله هفتم: یک لایه از کِرِمِ آماده شده روی بیسکویت‌های لیدی فینگر بریزید و روی لایه کرمی، شکلات رنده شده بریزید.

مرحله هشتم: به گزارش زی‌سان، این روند را تا وقتی بیسکویت‌های لیدی فینگر تمام شوند ادامه دهید سپس روی لایه آخر پودر کاکائو بپاشید و ظرف را به مدت ۸ الی ۱۱ ساعت درون یخچال قرار دهید.

مرحله آخر: پس از گذشت ۸ الی ۱۱ ساعت تیرامیسوی ایتالیایی خوشمزه شما آماده سرو است.

+ طرز تهیه رایس کیک رژیمی

تیرامیسو با کیک را به این شکل آماده کنید

اگر بیسکویت لیدی فینگر در دسترس شما نبود به راحتی می‌توانید با کیک، یک تیرامیسوی خوشمزه تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه تیرامیسو با کیک را می‌خوانید.

طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو با کیک

مرحله اول: ابتدا باید کیک را تهیه کنید. برای مشاهده طرز تهیه کیکِ پایه تیرامیسو، طرز تهیه کیک ساده خوشمزه را بخوانید.

مرحله دوم: وقتی کیک پخته شد آن را کنار بگذارید تا خوب خُنک شود سپس کیک را از وسط به ۲ یا ۳ قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله سوم: به گزارش زی‌سان، خامه، پنیر خامه‌ای و پودر قند را با هم ترکیب کنید و با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد سپس ۱ فنجان از قهوه دستور که از قبل درست کردید و خوب خُنک شده است را به مخلوط پنیر و خامه و پودر قند اضافه کنید و مجدد هم بزنید.

مرحله چهارم: لایه‌های کیک را با قهوه مرطوب کنید سپس از مواد خامه‌ای میان هر لایه از کیک بگذارید و مانند کیک تولد با مواد خامه‌ای کیک را بپوشانید.

طرز تهیه تیرامیسو ؛ مهمانانتان را با این دسر لاکچری ایتالیایی سورپرایز کنید!

مرحله آخر: روی سطح کیک را پودر کاکائو الک کنید، کیک را حدود ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه کیک تیرامیسوی خوشمزه شما آماده است. در ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید.

تیرامیسو لیوانی را با این روش درست کنید

به گزارش زی‌سان، این نوع تیرامیسو مخصوص زمان‌هایی است که قصد برگزاری یک مهمانی یا تولد دارید و می‌خواهید این دسر خوشمزه را در ظرف‌های تک نفره سرو کنید. برای این کار باید به تعداد مهمان‌ها، جارِ کیک تهیه کنید.

*نکته: جارِ کیک را می‌توانید از پلاستیک فروشی‌ها یا فروشگاه‌های ظروف یک بار مصرف تهیه کنید.

طبق دستور تیرامیسو با کیک، کیکِ پایه تیرامیسو را آماده کنید و پس از خُنک شدن، کیک را از ارتفاع به ۳ قسمت مساوی تقسیم کنید سپس کیک را به اندازه‌ای که در جارِ کیک جا بگیرد، برش دهید. برای تمام لایه‌های کیک همین کار را تکرار کنید. در نهایت در هر جارِ کیک باید ۲ لایه کیک قرار بگیرد.

لایه اول کیک را در جار قرار دهید و آن را با قهوه مرطوب کنید سپس با قیف از مواد خامه‌ای روی لایه اول کیک بریزید و لایه دوم کیک را روی لایه اول بگذارید، کمی دیگر از مواد خامه‌ای روی لایه دوم بریزید. در نهایت روی سطحِ لایه خامه‌ای را با کمی پودر کاکائو تزئین کنید. اکنون تیرامیسوی لیوانی شما آماده است.

با تهیه این تیرامیسوی لیوانی، به راحتی و با کمترین هزینه در منزل می‌توانید یک دسر شیک و لاکچری برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید.

پیشنهاد: این دسر خوشمزه و هیجان‌انگیز را بدون فر تهیه کنید!

طرز تهیه تیرامیسو ؛ مهمانانتان را با این دسر لاکچری ایتالیایی سورپرایز کنید!

تیرامیسو موزی را چطور باید آماده کرد؟

به گزارش زی‌سان، از آن جایی که طعم موز و قهوه با هم بسیار هماهنگ است، تیرامیسوی موزی نیز طرفداران خاص خودش را دارد. در ادامه بهترین طرز تهیه تیرامیسو موزی را بخوانید.

طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو موزی

مرحله اول: پودر قهوه فوری را با آب جوش مخلوط کنید و کنار بگذارید تا خُنک شود.

مرحله دوم: موز‌ها را پوست بگیرید و نازک و ورقه‌ای برش بزنید.

مرحله سوم: زرده تخم مرغ، پودر قند و وانیل را داخل یک ظرف مناسب بریزید و با همزن برقی یا دستی خوب مخلوط کنید سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب (به صورت بن ماری) قرار دهید و حدود ۵ دقیقه مدام مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله چهارم: پس از گذشت ۵ دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خُنک شود. پس از این که مواد کمی خُنک شد، پنیر ماسکارپونه را به ظرف اضافه کنید و با همزن خوب مخلوط کنید.

طرز تهیه تیرامیسو ؛ مهمانانتان را با این دسر لاکچری ایتالیایی سورپرایز کنید!

مرحله پنجم: پس از اضافه کردن پنیر ماسکارپونه، خامه قنادی را به مخلوط اضافه کنید و مجدد به هم بزنید.

مرحله ششم: به گزارش زی‌سان، یک ظرف سرو مناسب انتخاب کنید. بیسکویت‌های لیدی فینگر را یکی‌یکی داخل قهوه فوری بغلتانید سپس کف ظرف سرو بچینید. روی بیسکویت‌ها را یک لایه از کرم تیرامیسو که آماده کرده بودید بریزید و خوب صاف کنید سپس موز‌های ورقه‌ای را روی لایه کرمی بچینید. این مراحل را تا وقتی مواد تمام شود ادامه دهید.

مرحله اخر: روی لایه آخر تیرامیسو مقداری پودر کاکائو الک کنید. ظرف تیرامیسو را به مدت ۸ الی ۱۱ ساعت درون یخچال بگذارید. پس از گذشت این مدت تیرامیسو موزی شما آماده است.

سخن پایانی 

در این دستور طرز تهیه چند مدل تیرامیسوی خوشمزه به شما آموزش دادیم که امیدواریم درست کنید و در کنار عزیزان‌تان نوش جان کنید. به عنوان نکته پایانی باید بگوییم؛ اگر طعم تخم مرغ شما را اذیت می‌کند، می‌توانید آن را حذف کنید، در این صورت یک تیرامیسوی اصیل ندارید، اما حتی حذف تخم مرغ نیز چیزی از خوشمزگی این دسر کَم نمی‌کند.

 

*طرز پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون