این بیسکویت آسان و متفاوت را در ۱۰ دقیقه درست کنید

این بیسکویت آسان و متفاوت را در ۱۰ دقیقه درست کنید
تا به حال با باترمیلک بیسکویت درست کرده‌اید؟ در این پست می‌خواهیم دستور پخت بیسکویت ترد و لطیف کره‌ای با باترملیک یا شیر غلیظ‌شده را به شما آموزش دهیم تا یک میان‌وعده متفاوت، جذاب و با طعم جادویی را جایگزین دستورپخت‌های قبلی بکنید.
کد خبر: ۵۸۷۰
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

زی‌سان: طرز تهیه این بیسکویت به طرز شگفت‌آوری آسان است، چراکه در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید آن‌را آماده کنید و خیلی زود چند عدد بیسکویت تُرد و فوق‌العاده خوشمزه از فر بیرون بیاورید. با زی‌سان همراه شوید.

  • زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه
  • زمان پخت: ۲۰ دقیقه
  • زمان کل: ۴۰ دقیقه
  • کالری: ۲۵۲ کالری
  • مناسب برای ۸ نفر

باترمیلک چیست؟

باترمیلک (Buttermilk) شیر غلیظ‌ شده شبیه ماست یا دوغ است که بعد از کره گیری خامه به‌دست می‌آید. باترمیلک برای حفظ رطوبت و مزه کیک استفاده می‌شود.

باترمیلک غلیظ‌تر از شیر است. وقتی آن‌را بو می‌کنید، طعم اسیدی دارد. ترش نیست، بلکه بیشتر شبیه بوی ملایم سرکه است. ترشی آن به اندازه ماست ساده است.

اگر تا به‌حال در آشپزی خامه غلیظ را بیش از حد زده باشید، می‌دانید دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؛ شما مقداری کره بسیار تازه خواهید داشت. اگر به زدن آن ادامه دهید، کره بیشتری به دست می‌آورید. در نهایت، تقریبا تمام چربی به کره تبدیل می‌شود وتن‌ها چیزی که باقی می‌ماند قسمت مایع خامه است. این مایع همان باترمیلک است که از آب، پروتئین شیر، قند شیر (لاکتوز) و مقدار کمی چربی (تقریباً به اندازه شیر کم چرب) تشکیل شده است.

+ بیشتر بخوانید: مارشمالو را دیگر از قنادی نخرید!

مواد لازم برای تهیه بیسکویت با باترملیک

این بیسکویت آسان و متفاوت را در ۱۰ دقیقه درست کنید

طرزتهیه بیسکویت باترمیلک

مرحله اول: سینی فر را در بخش وسط فر قرار دهید و فر را با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. روی یک تابه کاغذ روغنی بگذارید یا با استفاده از اسپری روغن تابه را چرب کنید.

مرحله دوم: ۱ فنجان باترمیلک را به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

مرحله سوم: کره را در کاسه مخصوص ماکروویو بریزید، روی آن را بپوشانید و به مدت ۳۰ ثانیه روی حرارت قرار دهید. اگر کاملاً ذوب نشد، به مدت ۱۰ ثانیه در ماکروویو بگذارید تا ذوب شود. در‌حین آماده کردن سایر مواد، آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله چهارم: آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، شکر و نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید و مخلوط کنید.

مرحله پنجم: بعد از این‌که باترمیلک به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر سرد شد، آن را با ۸ قاشق غذاخوری کره ذوب شده مخلوط کنید. (آخرین قاشق غذاخوری کره را برای برس زدن روی بیسکوییت‌های پخته شده نگه دارید). با چنگال هم بزنید تا کره به صورت توده‌ها یا گلوله‌های کوچک در‌بیاید.

مرحله ششم: مخلوط باترمیلک و کره را به مواد خشک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا تمام آرد مخلوط شود و خمیر از کناره‌های کاسه جدا شود. خمیر باید سفت باشد و خیلی خیس نباشد. اگر خمیر خیس است، هر بار ۱ قاشق غذاخوری آرد بیشتری اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً سفت شود.

مرحله هفتم: سطح کار را سخاوتمندانه آرد‌پاشی کنید. خمیر بیسکوییت را از کاسه روی سطح کار آماده شده بریزید و همه سطح خمیر را با آرد بپوشانید و روی سطح پیشخوان حدود ۳۰ ثانیه ورز دهید.

خمیر را برگردانید تا همه سطح آن به آرد آغشته شود سپس خمیر را به صورت مربع‌های ۶ اینچی در آورید، ارتفاع آن باید ۵/۱ اینچ باشد. (۱ اینچ₌ ۵۲/۲ سانتی متر است).

مرحله هشتم: بیسکوییت‌ها را روی ظرفی که آماده کرده بودید قرار دهید. ضایعات خمیر را چند بار ورز دهید تا به هم بچسبند، سپس به شکل یک مستطیل کوچک در بیاورید و با کاتر بیسکوییت کاتر بزنید.

مرحله نهم: بیسکوییت‌ها را در فر قرار دهید و ۸ تا ۱۰ دقیقه یعنی تا زمانی که روی بیسکوییت‌ها قهوه‌ای، طلایی و ترد شود بپزند. (بعد از ۸ دقیقه آن‌ها بررسی کنید، زیرا فر‌ها متفاوت هستند و می‌خواهیم بیسکوییت‌ها کمی طلایی شوند، اما نه خیلی قهوه‌ای).

مرحله دهم: در صورت لزوم، ۱ قاشق غذاخوری کره باقی‌مانده را دوباره در ماکروویو ذوب کنید و روی بیسکوییت‌های داغ را با قلم‌مو کره آب شده بمالید. سرو کنید و لذت ببرید!


* دستور پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون