سیر سیاه چیست؟ خواص سیر سیاه؛ از افزایش میل جنسی تا سلامت کبد

سیر سیاه چیست؟ خواص سیر سیاه؛ از افزایش میل جنسی تا سلامت کبد
سیر سیاه چیست و چرا این‌قدر محبوب است؟ خواص سیر سیاه چیست؟ در این مطلب درباره این ماده غذایی شگفت‌انگیز اطلاعاتی خواندنی را آماده کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۵۵۷۷
|
۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

سیر سیاه چیست و چه خواصی دارد؟ پاسخ خلاصه این است که این سیر همان سیر تازه و سفید است که در فرایند تخمیر طبیعی تغییر رنگ می‌دهد و خواص سلامت و ویژگی‌هایی جدیدی به دست می‌آورد.

زی‌سان: احتمالاً همه شما کَم و بیش درباره خواص فراوان سیر برای سلامتی اطلاعات دارید، اما به خاطر بوی بَد و ماندگار آن، ترجیح می‌دهید سیر مصرف نکنید. حالا اگر به شما بگوییم می‌توانید بدون نگرانی از بوی بد، سیر مصرف کنید، حتی بدن‌تان نیز خواص بیشتری نسبت به سیرِ معمولی دریافت کند، قطعاً تعجب خواهید کرد. اما این معجزهِ سیرِ سیاه است که با مصرف آن نه تنها دهان‌تان بوی بدی نمی‌گیرد، بلکه خواصش نیز بیشتر از سیرِ سفید است. در ادامه به طور کامل درباره سیر سیاه و خواص آن توضیح داده‌ایم، پس اگر شما نیز درباره این نوع سیر کنجکاو هستید، این مطلب را بخوانید.

+ پیشنهاد: این پنج خاصیت سیر ضامن سلامتی است

سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه نوعی سیر است که از طریق فرآیند تخمیر طبیعی و با قرار دادن سیر تازه و سفید رنگ در معرض رطوبت و حرارت متناوب برای مدت زمان طولانی، به دست می‌آید. این فرآیند باعث تغییر رنگ سیر از رنگ سفید به رنگ سیاه و همچنین تغییر در طعم و عطر آن می‌شود. طعم سیر سیاه کمی شیرین‌تر از سیر سفید است و تندی آن چندان اذیت‌کننده نیست، همچنین سیر سیاه نسبت به سیر تازه، بوی زننده‌ای ندارد. سیر سیاه علاوه بر طعم و عطر خاص خود، فواید بیشتری نسبت به سیر سفید دارد؛ به عنوان مثال، سیر سیاه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری است و ممکن است در مقایسه با سیر تازه، خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد سرطانی بیشتری داشته باشد.

پیشنهاد: اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟

سیر سیاه چیست؟ خواص سیر سیاه؛ از افزایش میل جنسی تا سلامت کبد

خواص سیر سیاه را بدانید

به گزارش زی‌سان، تحقیقات نشان می‌دهند که سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان است و خواص ضد سرطان قوی دارد؛ به علاوه سیر سیاه اثرات ضد حساسیتی، ضد دیابت و ضد التهابی نیز دارد. اما خواص سیر سیاه به اینها محدود نمی‌شود. در ادامه برخی از خواص دیگر سیر سیاه را می‌خوانید.

خواص سیر سیاه برای لاغری

مصرف سیر سیاه باعث تنظیم سوخت و سازِ چربی و کلسترول خون می‌شود؛ در نتیجه سطح چربی و کلسترول خون کاهش می‌یابد و به طور قابل توجهی در کاهش وزن و لاغری تأثیرگذار است.

خواص سیر سیاه برای پیشگیری از ابتلا به دیابت

مطالعات نشان می‌دهند مصرف آنتی اکسیدان باعث پیشگیری از ابتلا به دیابت و مشکلاتی از این قبیل می‌شود، از آن جایی که سیر سیاه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است، مصرف آن باعث پیشگیری و حتی کنترل سطح قند خون می‌شود.

+ خطر ابتلا به دیابت نوع دو را با این غذاها کم کنید

تنظیم قند خون با سیر سیاه

مصرف سیر سیاه باعث بهبود عمل هموستاز در خون می‌شود و از این طریق می‌تواند در کنترل قند خون نقش مؤثری داشته باشد.

سیر سیاه و افزایش میل جنسی 

مطالعات نشان داده اند که سیر سیاه دارای ترکیبی به نام آلیسین است که جریان خون را افزایش می‌دهد و می‌تواند قدرت جنسی آقایان را بیشتر و میل جنسی آنها را تقویت کند.

همچنین منیزیم و روی موجود در سیر سیاه باعث درمان زودانزالی در آقایان می‌شود.

+ نقش ادویه‌ها در افزایش میل جنسی

خواص سیر سیاه در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی

به گزارش زی‌سان، از آن جایی که سیر سیاه سطح کلسترول کلی بدن، کلسترول بد (LDL) و تری گلیسرید را کاهش می‌دهد، پس مصرف آن می‌تواند در افزایش سلامت قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نقش داشته باشد.

+ علائم هشداردهنده حمله قلبی را بشناسید

خواص سیر سیاه برای پیشگیری از بیماری آلزایمر

مصرف منظم سیر سیاه برای سلامت مغز مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند: زوال عقل، آلزایمر و بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد، همچنین می‌توان گفت مصرف سیر سیاه برای بهبود حافظه و جلوگیری از فراموشی نیز مؤثر است.

+ این غذاها برای الزایمر ضرر دارند

خواص سیر سیاه برای حفظ سلامت کبد

به گزارش زی‌سان، آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر سیاه می‌توانند سلول‌های چربی در کبد را از بین ببرند و به درمان کبد چرب کمک کنند، علاوه بر این مصرف سیر سیاه می‌تواند از کبد در برابر آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند الکل، دارو‌ها و همچنین میکروب‌ها محافظت کند.

خواص سیر سیاه برای تقویت سیستم ایمنی

همان طور که در این مطلب توضیح دادیم سیر سیاه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر سیاه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

سخن پایانی

مصرف سیر سیاه خواص بسیاری برای بدن دارد که در این مطلب به چند مورد از این خواص اشاره کردیم. اما باید بدانید مصرف بیش از حد این سیر می‌تواند عوارض جانبی از جمله: نفخ، اسهال، سوزش سر دل، بوی نامطبوع بدن و بوی عرق ناخوشایند و واکنش‌های آلرژیک را در پی داشته باشد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون