همه‌چیز درباره مسیر قطار تهران رشت + ایستگاه‌ها، طول مسیر و خرید بلیط قطار رشت

همه‌چیز درباره مسیر قطار تهران رشت + ایستگاه‌ها، طول مسیر و خرید بلیط قطار رشت
مسیر قطار تهران رشت یکی از محبوب‌ترین مسیر‌های مسافرتی در ایران است. با این قطار می‌توان هم از مسیر سرسبز لذت برد و هم روزهای تعطیلات ترافیک جاده را دور زد.
کد خبر: ۲۵۱۴۵
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲

مسیر قطار تهران رشت یکی از محبوب‌ترین مسیر‌های مسافرتی در ایران است. با افزایش تقاضای سالانه برای سفر ایمن و کم‌هزینه بین این دو شهر، راه آهن تهران رشت شروع به فعالیت کرده است. با زی‌سان همراه باشید تا با این مسیر بیشتر آشنا شوید.

فاصله تهران تا رشت و طول مسیر قطار تهران-رشت

فاصله تهران تا رشت یک مسیر ۳۲۴ کیلومتری است که اگر آن را با ماشین طی کنید در بین چهار تا پنج ساعت به آنجا می‌رسید. طی این مسیر با قطار، به دلیل توقف‌های بین راهی، کمی طولانی‌تر از خودروی شخصی است و بیشتر از شش ساعت به طول می‌انجامد.

مسیر تهران به رشت با قطار

وقتی فاصله زمانی تهران رشت با قطار و خودروی شخصی را مقایسه می‌کنید، شاید این سفر را طولانی بدانید؛ اما ترافیک جاده رشت در روز‌های آخر هفته و تعطیلات دیگر به اندازه‌ای شدید است که گاهی ۱۰ ساعت را باید در مسیر بمانید. به همین دلیل قطار تهران به رشت می‌توان در اکثر مواقع یک میانبر باشد. 

به همین خاطر آمار فروش بلیط قطار رشت در روز‌های تعطیل بالا می‌رود.  سفر با قطار امن است و تنش‌ها و خستگی ترافیک‌های سنگین جاده‌ای را هم ندارد. در مسیر ریلی رشت تهران چند نوع قطار وجود دارد که قیمت بلیط هرکدام از آنها متفاوت است که افراد با توجه به بودجه و برنامه خود می‌توانند هرکدام از آنها را انتخاب کنند.

انواع بلیط قطار تهران به رشت

  • قطار ۵ ستاره فدک
  • قطار ۴ ستاره کوپه‌ای ۴ نفره و ۶ نفره
  • قطار صبا

قطار چهار ستاره صبا، اتوبوسی بوده و اقتصادی‌ترین قیمت قطار دارد، با سرعت بیشتری شما را به رشت می‌رساند. ساعت حرکت آن از شهر تهران هر روز ساعت ۸:۳۵ دقیقه صبح است. حرکت برگشتی آن از رشت به تهران هر روز ساعت ۱۶:۳۵ دقیقه است. بعد از ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه به تهران می‌رسید.

بلیط قطار تهران رشت ویژه بانوان

اگر می‌خواهید کوپه‌ای که بلیط آن را تهیه می‌کنید، فقط ویژه بانوان باشد، باید هنگام انتخاب نوع بلیط، گزینه «ویژه خواهران» را انتخاب کنید.

بلیط قطار تهران رشت کوپه دربست

به طور کلی قطار‌های مسافربری به دو صورت کوپه‌ای و سالنی هستند. قطار‌های کوپه‌ای، کوپه‌های ۴ و ۶ نفره دارند که امکان استفاده از صندلی‌ها به صورت تختخواب دارند و برخی از آنها امکان تخت شدن را ندارند.

قطار‌های سالنی کوپه ندارند و چیدمان صندلی‌ها در آنها شبیه اتوبوس یا هواپیماست. صندلی‌های این نوع قطار‌ها امکان تخت شدن ندارند؛ اگرچه ممکن است بر اساس امکاناتی که ارائه می‌دهند، ۳ یا ۴ ستاره باشند.

اگر می‌خواهید کوپه دربست تهیه کنید، باید گزینه «دربست می‌خواهم» را هنگام خرید بلیط قطار انتخاب کنید.

همه چیز درباره مسیر قطار تهران رشت + محل دقیق ایستگاه و راه‌های دسترسی

ایستگاه‌های قطار تهران رشت

میان رشت و تهران ۶ ایستگاه قطار وجود دارد. بعد از اینکه در ایستگاه راه آهن تهران سوار این قطار شدید، اولین ایستگاه پیش رویتان، سیاه چشمه قزوین است، بنابراین مسافران دیگری هم می‌توانند در این ایستگاه سوار قطار شوند.

 این قطار در ادامه مسیر توقف‌های دیگری هم دارد و از شهر‌های تهران، کرج، هشتگرد، قزوین، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، راه آهن رشت و پیربازار عبور می‌کند.

 بعد از پشت سر گذاشتن ایستگاه سیاه چشمه قزوین، ۶ ایستگاه زیر را طی می‌کنید:

  • کوهین
  • لوشان
  • منجیل
  • رودبار
  • امامزاده هاشم
  • ایستگاه قطار رشت

آدرس ایستگاه قطار رشت کجاست؟

شهر رشت که از شهر‌های شمالی ایران است معرف حضور بسیاری از خوانندگان می‌باشد و می‌دانید که شهری سبز در حاشیه دریای خزر است. بر اساس این دید باید حدس زده باشید ایستگاه قطار این شهر نیز از فضای سبز بسیاری برخوردار است.

این ایستگاه قطار عمر نه چندان زیادی دارد و مانند دیگر ایستگاه‌های قطار کشور خیلی قدمت ندارد و زمان تاسیس آن به سال ۱۳۹۷ بر می‌گردد. این ایستگاه در خط راه آهن شمال (۲) که به خط راه آهن رشت قزوین نیز معروف است قرار دارد.

مساحت کل این ایستگاه ۲۷۲۰۰ متر مربع می‌باشد و ساختمان اصلی آن دارای زیربنای ۸۵۰۰ متر مربع می‌باشد که در دو طبقه ساخته شده است.

آدرس ایستگاه راه آهن رشت: روستای فلکده – ایستگاه قطار رشت

شماره تماس و تلفن گویا راه آهن رشت: ۰۱۳۳۲۴۷۴۹۰۴

مسیر رشت به تهران

این مسیر ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد و توسط قطار ۴ ستاره ۴ تخته سپهر کوپه‌ای ۴ نفره با امکانات کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه، ارتباط داخلی، چراغ مطالعه و روزنامه صورت می‌پذیرد.

شرکت مسافربری ریلی رجا مسئولیت کلیه فعالیت‌های مربوط به این سفر می‌باشد. ایستگاه‌های بین راهی آن شامل قزوین و کرج می‌شود. این مسیر دارای طبیعتی خارق العاده است و در تمام مدت سفر می‌توانید از مناظری ناب لذت ببرید.

همه چیز درباره مسیر قطار تهران رشت + محل دقیق ایستگاه و راه‌های دسترسی

جاذبه‌های مسیر قطار تهران به رشت

فاصله تهران تا رشت کوتاه است و مسافران احساس خستگی زیادی نمی‌کنند. این امر یکی از مزایا و جاذبه‌های مسیر بوده که مدت زمان سفر با قطار را کوتاه می‌کند. اولین توقفگاه ایستگاه سیاه چشمه قزوین به سمت کوهین می‌روید و چشم اندازی زیبا از دشت‌های درخشان را در مقابل خود دارید که در روز‌های زمستان با برف سفیدپوش می‌شوند و مرتفع‌ترین نقطه این مسیر هستند.

پس از آن به شهر منجیل محل استقرار توربین‌های بادی کشور می‌رسید که بزرگ‌ترین پل راه آهن کشور با طول ۱۴۳۰ متر از روی سد پر آبش عبور می‌کند. پس از آن شهر زیتون (رودبار) را پشت سر می‌گذارید و به امامزاده هاشم می‌رسید. سراسر نیمه شمالی مسیر از کنار رود پرآب سفید رود هستید و سه سد را هم پشت سر خواهید گذاشت، سپس در سراوان از موزه میراث روستایی گیلان دیدن می‌کنید. 

همه چیز درباره مسیر قطار تهران رشت + محل دقیق ایستگاه و راه‌های دسترسی

آیا قطار تهران رشت هر روز بلیط دارد؟

بله، قطار اقتصادی‌تر صبا هر روز از تهران به رشت و بالعکس حرکت می‌کند و روز‌های زوج قطار ۴ ستاره سپهر نیز به آن اضافه می‌شود. با توجه به استقبال زیاد مسافران بهتر است از قبل بلیط خود را خریداری کنید تا هنگام سفر با مشکل مواجه نشوید.

رزرو بلیط قطار از تهران به رشت چطور ممکن است؟

برای رزرو بلیط قطار از تهران به رشت و بالعکس می‌توانید از سایت رجا و یا سایر پلتفرم‌های آنلاین فروش بلیط قطار استفاده کنید. با چند کلیک و جست‌وجوی ساده می‌توانید بلیط مورد نظرتان را بگیرید.

قیمت بلیط قطار رشت تهران چقدر است؟

قیمت بلیط قطار به عوامل مختلفی نظیر شرکت ریلی، نوع سالن (اتوبوسی یا کوپه‌ای ۴ نفره)، زمان خرید بلیط قطار و عوامل دیگر بستگی دارد. بنابراین بهتر است سایت‌های فروش بلیط قطار تهران رشت را بررسی کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: