کفش‌تان بوی بد گرفته؟ راه‌های تضمینی از بین بردن بوی بد کفش را امتحان کنید!

کفش‌تان بوی بد گرفته؟ راه‌های تضمینی از بین بردن بوی بد کفش را امتحان کنید!
چه در یک مهمانی باشید چه در جمع همکاران در محیط کار، فرقی نمی‌کند، بوی بد کفش همه جا آزاردهنده است. در این مطلب راه‌های از بین بردن بوی بد کفش را بررسی کرده‌ایم و خبر خوب این است که مطالعه این مطلب شما را از شَر هزینه اضافی برای خرید کفش جدید خلاص می‌کند.
کد خبر: ۲۲۰۷۰
|
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷

زی‌سان: بوی بد کفش به خصوص در فصل تابستان نه تنها باعث ناراحتیِ خود فرد می‌شود بلکه اطرافیان را نیز آزار می‌دهد. بیشتر افراد گمان می‌کنند وقتی یک کفش بو بگیرد به این معنی است که دیگر قابل استفاده نیست و باید آن را تعویض کرد، اما این تفکر اشتباه است. در این مطلب راهکار‌های ساده‌ای به شما آموزش داده‌ایم تا بتوانید به راحتی و در منزل بوی بد کففش‌تان را از بین ببرید و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

پیشنهاد: با این روش ساده برای همیشه با بوی نامطبوع دهان خداحافظی کنید!

چرا کفش‌ها بوی نامطبوع می‌گیرند؟

پیش از این که به راهکار‌های رفع بوی بد کفش بپردازیم بهتر است بدانید چرا کفش‌ها بوی نامطبوع می‌گیرند؟ بو گرفتن کفش چند دلیل دارد که در ادامه آنها را می‌خوانید.

۱. تعریق پا: آمونیاک و اسید دو نمونه از مواد شیمیایی هستند که در نتیجه تعریق پا آزاد می‌شوند. این مواد شیمیایی با مواد شیمیایی موجود در ترکیبات سازنده کفش ترکیب می‌شوند و باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند.

۲. باکتری‌ها و قارچ‌ها: از آن جایی که روی سطح پوست انواعی از باکتری و قارچ وجود دارد، زمانی که پا عرق می‌کند مواد شیمیایی موجود در ترکیبات عرق با این باکتری‌ها و قارچ‌ها ترکیب می‌شوند و بوی نامطبوع به وجود می‌آید.

راه‌های از بین بردن بوی بد کفش

اهمیت به بهداشت پا‌ها

به گزارش زی‌سان، اولین و مهم‌ترین مسئله رعایت بهداشت پا است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از پوشیدن کفش پا‌های خود را با یک صابون آنتی باکتریال بشویید سپس با یک حوله به خوبی پاهایتان را خشک کنید.

پوشیدن جوراب مناسب

برای این که تعریق پا را به حداقل برسانید مهم است که متناسب با کفش‌تان یک جوراب مناسب بپوشید.

اسپری سرکه

به نسبت مساوی یک محلول از آب و سرکه تهیه کنید و این محلول را درون کفش‌تان اسپری کنید. کمی صبر کنید تا کفش خشک شود سپس آن را بپوشید. این کار به از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند.

کفش‌تان بوی بد گرفته؟ راه‌های تضمینی از بین بردن بوی بد کفش را امتحان کنید!

جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده جادویی و کاربردی در خانه است. اگر بوی بد کفش‌تان با سرکه از بین نرفت، درون یک جفت جوراب جوش شیرین بریزید و جوراب‌ها را درون کفش‌تان بگذارید. این کار را تا زمانی که بوی بد کفش کامل از بین برود ادامه دهید.

میخک

به گزارش زی‌سان، برای از بین بردن بوی بد کفش کمی میخک درون کفش بریزید و اجازه دهید یک شب میخک درون کفش بماند تا بوی بد از بین برود.

نمک

یکی از مواد در دسترس و کاربردی برای از بین بردن بوی بد کفش نمک است. در این روش مقداری نمک درون کفش بریزید و اجازه دهید یک شب نمک درون کفش بماند.

کفش‌تان بوی بد گرفته؟ راه‌های تضمینی از بین بردن بوی بد کفش را امتحان کنید!

استفاده از بوگیر کفش

بوگیر کفش انواع مختلفی دارد و معمولاً در سوپرمارکت‌های بزرگ یافت می‌شود. اما اگر به هر دلیل این بوگیر را پیدا نکردید اصلاً نگران نباشید؛ زیرا در ادامه طرز درست کردن یک بوگیر کفش کارآمد و خانگی را به شما توضیح داده‌ایم.

مواد لازم برای درست کردن بوگیر کفش خانگی:

  • نشاسته ذرت: ۲/۱ پیمانه
  • جوش شیرین: ۳/۱ پیمانه
  • بکینگ پودر: ۴/۱ پیمانه
  • عصاره گل رز: ۷ قطره   

روش درست کردن بوگیر کفش خانگی:

همه مواد دستور را با هم ترکیب کنید. پودر به دست آمده را درون کفش بریزید. کفش را تکان دهید تا همه جای آن به پودر آغشته شود. یک شب زمان دهید تا بوی کفش از بین برود. 

*نکته: قبل از استفاده از کفش آن را به خوبی تمیز کنید و پودر بوگیر را دور بریزید.

پیشنهاد: چطور برای همیشه از شر بوی بد عرق خلاص شویم؟

سخن پایانی

در پایان باید بدانید که چه کفشی برای چه فصلی مناسب است؛ برای مثال کفش‌های چرم که تهویه مناسبی ندارند برای فصل تابستان اصلاً مناسب نیستند. در فصل تابستان سعی کنید از کفش‌هایی با تهویه مناسب و ترجیحاً قابل شست و شو استفاده کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون