وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ + شرایط و میزان اقساط

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ + شرایط و میزان اقساط
میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۳​ برای استان تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهر‌ها و روستا‌ها به ترتیب، ۲۰۰، ۱۵۰، ۱۰۰ و ۴۰ میلیون تومان خواهد بود؛ مبلغ اقساط و همچنین، نحوه بازپرداخت این وام، نیز با توجه به سود ۱۸ درصدی که باید حداکثر در ۵ سال پرداخت شود، محاسبه خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۴۶۵
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

وام اجاره مسکن که پرداخت آن، به مستاجران، از سال گذشته، آغاز گردیده، یکی از طرح‌هایی است که در جهت حمایت دولت، از مستاجران، اجرا شده و در این مدت، با استقبال گسترده مستاجران نیز مواجه گردیده است؛ به نحوی که در سال گذشته، در حدود ۹۲۰ هزار سرپرست خانوار، برای دریافت این وام، در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن ثبت نام نمودند.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در رابطه با وام اجاره مسکن، برای مستاجران، وجود داشته این مساله است که میزان وام اجاره مسکن چقدر می‌باشد؟ علاوه بر آن، مبلغ اقساط وام اجاره مسکن و نحوه بازپرداخت آن نیز از مهم‌ترین سوالاتی است که در این رابطه مطرح بوده، چرا که تا زمانی که متقاضیان تسهیلات اجاره مسکن، از میزان وام و قسط آن مطلع نشده اند، نمی‌توانند در مورد توانایی مالی خود، برای بازپرداخت آن، تصمیم گیری صحیحی نمایند. 

با توجه به اهمیت میزان وام اجاره مسکن، برای متقاضیان دریافت این تسهیلات بانکی، در ادامه، در رابطه با میزان وام اجاره مسکن ۱۴۰۳، مبلغ اقساط این تسهیلات مسکن و همچنین، نحوه بازپرداخت این وام، برای افراد متقاضی تسهیلات اجاره مسکن، مطالبی آورده شده است.
در سال گذشته، مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، برای شهر تهران، کلانشهر‌ها و همچنین، سایر شهر‌ها به ترتیب، ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان بوده است. اما با توجه به مساله تورم، میزان وام اجاره مسکن، نسبت به سال‌های گذشته، افزایش یافته و به ترتیب زیر می‌باشد:

سقف میزان وام اجاره مسکن برای شهر تهران: ۲۰۰ میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره مسکن برای مراکز استان‌ها: ۱۵۰ میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره مسکن برای سایر شهر‌ها: ۱۰۰ میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره مسکن برای روستا‌ها: ۴۰ میلیون تومان

منظور از کلانشهر ها، در اطلاعیه‌های صادره از سوی وزارت راه و شهر سازی، در رابطه با وام اجاره مسکن، شهر‌هایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر می‌باشد که شامل شهر‌های مشهد، اصفهان، البرز، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه می‌گردد.
میزان مبلغ اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۳، بر اساس سال گذشته، برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در تهران: ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.

میزان مبلغ اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۳، بر اساس سال گذشته، برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در مراکز استان‌ها: ۱ میلیون و ۷۷۷ هزار تومان است.

میزان مبلغ اقساط وام اجاره مسکن ۱۴۰۳، بر اساس سال گذشته، برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی در سایر شهر‌ها: حدود ۱ میلیون تومان است.
افرادی که قصد دریافت وام ودیعه مسکن را دارند، می‌توانند از طریق سامانه saman.mrud.ir، برای بهره مندی از تسهیلات ودیعه مسکن، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون