وقتی مظفرالدین شاه در یک نمایش فقط دختران خوشگل را می‌بیند!

وقتی مظفرالدین شاه در یک نمایش فقط دختران خوشگل را می‌بیند!
مظفرالدین شاه در جریان سفر به انگلستان از دیدن سه دختر بسیار خوشگل انگلیسی به وجد می‌آید.
کد خبر: ۱۳۷۲
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵

زی‌سان: مظفرالدین شاه قاجار در خاطرات خود از دومین سفراش به فرنگ در ۱۲۸۰ هـ ش (۱۳۲۰ هـ ق– ۱۹۰۲ م) روایتی جذاب از اجرای حرکات نمایشی سه دختر زیبای انگلیسی نقل می‌کند. 

به گزارش «زی‌سان»، مظفرالدین شاه در اولین سفر خود به انگلستان که معادل دومین سفر او به اروپا نیز بود، خاطره‌ای از دیدن سه دختر بسیار خوشگل نقل می‌کند. او در خاطرات روز ۱۶ جمادی اول نقل می‌کند: 

«ساعت نه رفتیم به هیپدرم اول که وارد شدیم پرده افتاده بود پرده که بالا رفت دورنمای جنگلی پیدا شد. من جمله یکی از دختر‌ها در طنابی اویزان شد و حلقه را بدندان خودش گرفت آن دو دختر دیگر مشغول بازی شدند خیلی بازی کردند دو فقره بازیشان که محل حیرت بود در اینجا مینویسیم رستان‌ها آویزان کرده بودند برای ژیمناستیک سه نفر دختر بسیار خوشگل که حقیقتا نقل داشتند.

بان حلقه آویزان شدند و مدتی چرخ میخوردند و آن دختر این‌ها را با دندان نگاهداشته بود یک بازی دیگر باز یکی از دختر‌ها اویزان شد و دو دست خودش را باز کرد بهر دستش یکی از دختر‌ها آویزان شده انواع معلق‌ها زدند بدون اینکه دستش خم شود مثل این بود که بچوبی آویخته باشند و بازی می‌کنند. بعد از اینکه انواع بازی‌ها کردند پرده افتاد بعد انواع بازی‌ها در آوردند.

خاطرات مظفرالدین شاه؛ سه دختر بسیار خوشگل بودند که حقیقتا نقل داشتند!

اسب عربی بسیار قشنگ سفید خوبی بود به هوای موزیک رقص میکرد و با دستش طبل میزد به آهنگ موزیک انواع اقسام حرکات غریب و عجیب کرد بعد و لوسیپد باز‌ها آمدند حرکات غریب کردند. کاکاسیاهی بود و لوسیید سوار شده بود خیلی مقبول بود بعد ایلات و قطاع الطریق‌های قدیم را نمودند که تفنگ انداخته آدم را برهنه کردند و خانه آتش زده شد یکدفعه رودخانه آبی جاری شد و محوطۀ هیپدرم پر از آب شد اسب‌ها آمدند از دو ذرع راه خودشان را میانداختند توی آب خیلی تماشا داشت خیلی بازی‌های خوب کردند بعد از اتمام بازی برخاستیم سوار کالسکه شدیم با پرنس آرتور و جناب اشرف اتابک اعظم آمدیم منزل همراهان نوکر‌های ما هم اغلب بودند. چون شب جمعه بود آقا سید حسین آمد روضه خوبی خواند بعد از اتمام روضه خوابیدیم.»

به گزارش «زی‌سان»، مظفرالدین شاه که در دوره ولایت عهدی خود هیچ سفری به خارج از کشور نکرده بود، در دوران حکومت، سه بار به بهانه بیماری، ابتلا به نقرس، مداوا و استفاده از آب‌های معدنی به فرنگ سفر کرد.

اولین سفر خارجی مظفرالدین شاه در سال ۱۲۷۸ هـ ش (۱۳۱۸ ق- ۱۹۰۰ م) صورت گرفت.

در سال ۱۲۸۰ هـ ش (۱۳۲۰ ق- ۱۹۰۲ م) مظفرالدین شاه که نتوانسته بود در سفر اول خود از انگلستان دیدن کند، مجددا عازم اروپا شد. 

مظفرالدین شاه برای بار سوم هم به بهانه ابتلا به بیماری عازم اروپا شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون