ترکیه در جذب گردشگر از فرانسه پیشی می‌گیرد؟

ترکیه در جذب گردشگر از فرانسه پیشی می‌گیرد؟
تعداد گردشگران ترکیه ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. دلایل زیادی برای محبوبیت ترکیه و اینکه در حال پیشی‌گرفتن از مقاصد اروپایی است، وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۷
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

زی‌سان: فرانسه بعد از اسپانیا دومین مکان محبوب اروپا برای تعطیلات بود، اما به نظر می‌رسد مقصد دیگری در حال سبقت گرفتن از این کشور رویایی ارپایی است.

به گزارش تایم اوت، نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا، تعداد گردشگران ترکیه ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. اگرچه فرانسه هنوز دارای بافت شهری جذاب و غذا‌های دوست‌داشتنی است، اما ترکیه دارای بنا‌های باستانی، بنا‌های دیدنی، سواحل باورنکردنی و... دارد.

در حالی که این کشور که در میان اروپا و آسیا قرار دارد، همیشه یک مقصد بسیار محبوب بوده است. اما دلیل آن صرفا زیبایی و تاریخ ترکیه نیست. صنعت توریسم پزشکی پررونق، عامل اصلی افزایش تعداد گردشگران ترکیه است.

در سال ۲۰۲۲، ۴۴.۶ میلیون نفر به ترکیه رفتند و ۱.۲ میلیون نفر از آن‌ها «گردشگران پزشکی» بودند. بر اساس گزارش اقتصاد گردشگری و بازار جهانی سفر، در سال ۲۰۲۳، تعداد کل بازدیدکنندگان از ۵۰ میلیون نفر فراتر رفت و تا نیمه اول سال ۷۴۶۲۹۰ گردشگر پزشکی از آن بازدید کرده بودند.

به گفته انجمن دندانپزشکی ترکیه، سالانه ۲۵۰۰۰۰ بیمار خارجی برای ترمیم دندان‌های خود (و خطر آسیب جدی عصبی) به این کشور می‌روند. این یکی از محبوب‌ترین درمان‌هایی است که در ترکیه انجام می‌شود. همچنین در کنار آن، کاشت مو، لیزر چشم و جراحی هم محبوبند.

در حالی که تعداد گردشگران پزشکی بسیار زیاد به نظر می‌رسد، افراد زیادی نیز برای قدردانی از شکوه تاریخی و پر جنب و جوش ترکیه راهی ترکیه می‌شوند.

tags # ترکیه
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون