یادداشت کریستفر نولان روی فیلمنامه کیلین مورفی

یادداشت کریستفر نولان روی فیلمنامه کیلین مورفی
نولان روی فیلمنامه «اوپنهایمر» یادداشتی برای مورفی نوشته است.
کد خبر: ۷۹۸۹
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

«کیلین مورفی» در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس تصویری از یادداشت «کریستفر نولان» روی فیلمنامه «اوپنهایمر» (Oppenheimer) نشان داده است. نولان مانند همیشه فیلمنامه این فیلم را روی کاغذ قرمز چاپ کرده تا امکان فتوکپی از آن وجود نداشته باشد. نولان روی فیلمنامه می‌نویسد: «کیلین عزیزترین. بالأخره، فرصتی برای دیدن تو در نقش اول... دوستدارت، کریس.»

یادداشت کریستفر نولان روی فیلمنامه کیلین مورفی

مورفی و نولان نزدیک به دو دهه و با شش فیلم از جمله «تلقین» (Inception)، «دانکرک» (Dunkirk) و حالا «اوپنهایمر» با یکدیگر همکاری کرده‌اند، اما تا فیلم آخر مورفی در نقش اول دیده نشده بود. مورفی تابستان پیش به «آسوشیتد پرس» گفته بود که «بی‌قرار» بازی در نقش اول فیلم‌های نولان بوده است: «همیشه به شکل خصوصی و عمومی به کریس گفته‌ام که اگر در دسترس باشم و تو بخواهی در فیلمی بازی کنم، حاضرم. اهمیتی به اندازه نقش نمی‌دهم. اما ته دل، مخفیانه بی‌قرار بازی در نقش اول برای او بودم.»

او اضافه کرده بود که نولان با یک تماس تلفنی غیرمنتظره پیشنهاد «اوپنهایمر» را مطرح کرده است: «خیلی خوددار و فروتن بود و با ادب به‌شدت انگلیسی خودش گفت: «گوش کن، فیلمنامه‌ای نوشته‌ام، در مورد اوپنهایمر است. دوست دارم اوپنهایمر من باشی.» روز خیلی خوبی بود... ما درک متقابل و اعتماد و توافق و احترام دیرپایی داریم. احساس کردم که وقت درستی برای پذیرش مسئولیتی بزرگ‌تر است.»

«اوپنهایمر» بیش از ۹۵۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته و پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی تاریخ شده است. این فیلم نامزد دریافت ۱۳ جایزه اسکار است و مورفی را برنده جوایز گلدن گلوب و بفتا کرده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: