آموزش کاشت سبزه عدس برای عید؛ سبزه سنتی و زیبای سفره هفت‌سین

آموزش کاشت سبزه عدس برای عید؛ سبزه سنتی و زیبای سفره هفت‌سین
اگر هنوز سبزه عید را نکاشته‌ و سبز نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در مدت زمان باقی‌مانده برای کاشت سبزه عدس دست به کار شوید.
کد خبر: ۶۸۱۲
|
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

کاشت سبزه عدس گزینه‌ خوبی برای کسانی است که دوست دارند خودشان سبزی سفره هفت‌سین را درست کنند. چه چیزی از این زیباتر و قشنگ‌تر؟

زی‌سان: طرزه تهیه سبزه عدس یک شیوه سنتی، ساده و نیازمند زمانی نه چندان طولانی، برای کاشت یک سبزه است.

با نزدیک شدن به سال جدید و در گیر‌و‌دار خانه تکانی، یکی از کار‌هایی که بیشتر مردم معمولاً به فکر انجام دادن آن می‌افتند، درست کردن یک سبزه زیبا برای سفره هفت‌سین‌شان است.

به گزارش زی‌سان، عدس، از آن دسته حبوباتی است که یک سبزه بی دردسر و شیک به شما تحویل می‌دهد؛ به شرطی که مراحل سبز کردن این سبزه را با دقت انجام دهید.

در ادامه بهترین روش سبز کردن سبزه با عدس را به شما آموزش داده‌ایم؛ پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

اگر از تنوع کاشت سبزه‌ برای سفره هفت سین خوشتان می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم آموزش کاشت سبزه عید با هسته مرکبات را هم بخوانید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • بهترین زمان کاشت سبزه عدس
  • مراحل کاشت سبزه با عدس

بهترین زمان کاشت سبزه عدس

اگر قصد دارید برای سفره هفت سین امسال‌تان سبزه عدس درست کنید؛ باید حداقل ۱۵ تا ۱۸ روز قبل از عید نوروز برای کاشت آن، اقدام کنید.

مراحل کاشت سبزه با عدس 

مرحله اول: مقداری عدس تازه تهیه کنید. عدس‌ها را تمیز کنید و با آب ولرم بشویید.

مرحله دوم: عدس‌ها را با مقداری آب ولرم به مدت ۱۰ الی ۱۸ ساعت خیس کنید.

مرحله سوم: پس از گذشت ۱۰ الی ۱۸ ساعت عدس‌ها را آبکش کنید سپس در یک ظرف که با پنبه یا یک لایه نازک خاک پوشانده‌اید، بریزید.

مرحله چهارم: یک پارچه نازک را خیس کنید سپس آب اضافی پارچه را بگیرید و روی عدس‌ها را با آن بپوشانید.

آموزش کاشت سبزه عدس برای عید؛ سبزه سنتی و زیبای سفره هفت‌سین

مرحله پنجم: ظرف را در یک مکان با نور متوسط قرار دهید و در روز چندین مرتبه با یک اسپری پارچه روی ظرف را مرطوب کنید. بعد از گذشت ۳ الی ۵ روز سبزه شما جوانه می‌زند. پس از این که جوانه‌ها ۲ تا ۳ سانتی متر رشد کرد، پارچه را از روی ظرف بردارید و ظرف را به مکانی نور‌گیر منتقل کنید. در این مرحله باید دفعات آبیاری را کمتر کنید و هر روز ظرف را بچرخانید تا سبزه شما رشد یکسانی داشته باشد.

آموزش کاشت سبزه با گندم

آموزش کاشت سبزه شاهی

آموزش کاشت شنبلیله و ارزن

آموزش کاشت سبزه عدس

آموزش کاشت سبزه ماش

*نکته: هر زمان احساس کردید سبزه شما به اندازه کافی رشد کرده است، برای جلوگیری از رشد بیش از حد سبزه، آن را در یک محیط خنک نگهداری کنید.

سخن پایانی

 در این مطلب بهترین روش کاشت سبزه هفت‌سین با عدس را به شما آموزش دادیم، امیدواریم با این روش سبزه‌های زیبایی برای سفره هفت‌سین‌تان درست کنید و از تماشای طراوت و شادابی سبزه عدس لذت ببرید.

tags # هفت سین
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون