بازیکنان تیم ملی شگفتی‌ساز اردن؛ از سنگربانی یزید تا خط آتشین یزان و التعمری

بازیکنان تیم ملی شگفتی‌ساز اردن؛ از سنگربانی یزید تا خط آتشین یزان و التعمری
بعد از صعود به فینال جستجو‌ها درباره ترکیب تیم ملی فوتبال اردن و بازیکنان آن بیشتر شده و نام بازیکنانش سر زبان‌ها افتاده است
کد خبر: ۶۳۲۹
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

زی‌سان: تیم ملی اردن با خلق یکی شگفتی بزرگ موفق شد، دیشب با شکست دادن کره جنوبی به فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا صعود کند. اردن حالا در انتظار مشخص شدن نتیجه سوی دیگر جدول نیمه نهایی است تا حریف خود را از میان ایران و قطر در فینال بشناسد. 

به گزارش «زی‌سان» بعد از صعود به فینال جستجو‌ها درباره ترکیب تیم ملی فوتبال اردن و بازیکنان آن بیشتر شده و نام بازیکنانش سر زبان‌ها افتاده است. ترکیب اصلی تیم ملی اردن به شرح ذیل است:

یزید ابولیلا (دروزاه‌بان) 

براء مرعی (مدافع)

یزان العرب (مدافع)

عبدالله نصیب (مدافع)

محمد ابوحشیش (مدافع)

نور الروابده (هافبک) 

نذار الرشیدان یا علی الوان (هافبک)

احسان حداد (هافبک) 

محمود المردی (مهاجم) 

موسی التعمری (مهاجم)

یزان النعیمات (مهاجم)

سرمربی: حسین عموته

بازیکنان تیم ملی شگفتی‌ساز اردن؛ از سنگربانی یزید تا خط آتشین یزان و التعمری

خط آتشین یزان و التعمری

یزان النعیمات و موسی التعمری، دو بازیکن خط حمله اردن، روی ۹ گل از ۱۲ گل این تاثیر مستقیم داشته‌اند و در تمامی ۶ مسابقه اردن موفق به گلزنی یا ارسال پاس گل شده‌اند. دو ستاره تیم ملی اردن نقش ویژه‌ای در صعود این تیم به فینال داشتند. به گزارش ورزش سه، یزان النعیمات و موسی التعمری، دو بازیکن خط حمله اردن، روی ۹ گل از ۱۲ گل این تاثیر مستقیم داشته‌اند و در تمامی ۶ مسابقه اردن موفق به گلزنی یا ارسال پاس گل شده‌اند.

یزان النعیمات با ۳ گل و دو پاس گل آمار بهتری از موسی التعمری دارد و البته یک مسابقه هم بیشتر به میدان رفته است، او در بازی با کره جنوبی (گروهی)، عراق، و بازی امروز مقابل کره جنوبی موفق به گلزنی شد و مقابل ۲ پاس گل به نام خود ثبت کرد تا تاثیرگذاری خود روی روند هجومی این تیم را غیر قابل انکار کند.

بازیکنان تیم ملی شگفتی‌ساز اردن؛ از سنگربانی یزید تا خط آتشین یزان و التعمری

دیگر ستاره اردنی‌ها موسی التعمری مقابل مالزی دو گل به ثمر رسانده بود و در بازی امروز مقابل کره جنوبی هم یک گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کرد تا عنوان بهترین بازیکن زمین را هم به دست آورد. این زوج طلایی یکی از دلایل اصلی حضور اردن در فینال مسابقات بود و علاوه برگلزنی و خلق موقعیت با دوندگی فوق‌العاده‌ای که دارند، اردن را در شرایط تیمی قرار می‌دهند که دفاع را از خط حمله شروع کند و اجازه موقعیت‌سازی به تیم حریف ندهد و مدام با بازگشت به عقب برتری عددی در خط هافبک را هم برای اردن فراهم می‌کنند، بازیکنانی که علاوه بر تکنیک فردی‌ای که دارند، در کار‌های تاکتیکی هم کمک حال دیگر بازیکنان اردن هستند و شرایط تیمی فوق العاده‌ای فراهم کرده‌اند.

احتمال مصاف ایران با تیم شگفتی‌سازی جام ملت‌ها در فینال

ایران در صورت حضور در فینال باید برنامه ویژه‌ای برای مهار این بازیکنان داشته باشد و تدابیر خاص تکنیک و سرعت بالای این بازیکنان را خنثی کند، آن‌ها ثابت کردند در تمامی مسابقات تاثیرگذار بودند و لحظه‌ای غفلت برایشان کافی است تا اردن را به برتری برسانند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون