اتفاقی عجیب در ساحل ژاپن: برف یا استخوان؟!

اتفاقی عجیب در ساحل ژاپن: برف یا استخوان؟!
بخش ساحلی در شهر هاکوداته ژاپن، پس از اینکه سفید شد، مردم را درباره ورود مواد نیروگاه اتمی فوکوشیما به آب دریا مشکوک کرد. اما ماجرا چه بود؟
کد خبر: ۵۸۲۴
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

زی‌سان: در دسامبر سال گذشته، هزاران تن ماهی مرده به سواحل هوکایدو ژاپن راه یافتند. اتفاقی که بسیاری از مردم آن‌را به انتشار آب تصفیه شده از نیروگاه اتمی فوکوشیما به اقیانوس مرتبط دانستند. نیروگاه اتمی فوکوشیما، اما ۶۰۰ مایل دورتر بود و چندین متخصص این نظریه را کاملاً نادرست نامیدند.

به گزارش زی‌سان، حدود ۸۰ درصد از ماهی‌های مرده در این ساحل، ماهی ساردین و مابقی، گونه‌های دیگر ماهی‌های کوچک مانند ماهی خال مخالی بودند. آن‌ها یک امتداد ۱.۵ کیلومتری را در امتداد ساحل پوشش می‌دادند.

در پی این ماجرا اتفاق عجیبی افتاد. دولت محلی ماهی‌هایی که در خشکی مرده بودند را از طریق سوزاندن از بین برد و دیگر ماهی‌های موجود در آب را رها کرد تا به طور طبیعی تجزیه شوند. چیزی که آن‌ها انتظار نداشتند این بود که استخوان های‌ماهی ساحل را به یک قبرستان واقعی ماهی تبدیل خواهد کرد.

تلویزیون ژاپن اخیراً یک ساحل ۴۰۰ متری در هاکوداته را به نمایش گذاشت که از دور با پوششی از برف پوشیده شده بود. اما با بزرگنمایی دوربین، مشخص شد که این برف نیست و چیزی کاملاً متفاوت و وحشتناک‌تر است؛ لایه‌ای ضخیم از استخوان‌های سفید ماهی. کارشناسان می‌گویند که استخوان‌ها به سختی از ساحل جدا می‌شوند، چراکه با ماسه‌هایی که دائماً در خشکی در حرکتند، مخلوط می‌شوند.

اتفاقی عجیب در ساحل ژاپن: برف یا استخوان؟!

در ۴ ژانویه، حدود یک ماه پس از حادثه ماهی‌های مرده، تعداد فزاینده‌ای از استخوان‌های ماهی شروع به ورود به ساحل کردند و در طول یک ماه، کل ساحل پوشیده از آن‌ها شد. به همین دلیل این ساحل لقب «ساحل استخوان ماهی» را به خود اختصاص داد.

مقامات محلی هیچ برنامه‌ای برای برداشتن استخوان ماهی ندارند، زیرا به دلیل دمای پایین در منطقه، بوی بدی به مشام نمی‌رسد. با این حال، آن‌ها قصد دارند وضعیت را با شروع افزایش دما کنترل کنند تا ببینند استخوان‌ها شروع به بو دادن می‌کنند یا خیر.

کارشناسان ژاپنی معتقدند که مرگ غیرمعمول ساردین‌ها ناشی از مهاجرتی غیر معمول بوده است. با کاهش دما در آب‌های هوکایدو شرقی، تعداد زیادی ماهی ساردین و دیگر ماهی‌های کوچک به سمت جنوب حرکت کردند و طعمه دلفین‌ها شدند. از آن‌جاکه ساردین‌ها در هنگام تعقیب شکارچیان در گروه‌های بزرگ جمع می‌شوند، کارشناسان معتقند که در برخی مناطق جمعیت آن‌ها آنقدر زیاد شده که باعث کمبود اکسیژن در آب شده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون