تلاش تازه صداوسیما برای جذب مخاطب

برمودا؛ غیبت زنان و ردپای احمدی‌نژاد در برنامه تازه کامران نجف‌زاده

برمودا؛ غیبت زنان و ردپای احمدی‌نژاد در برنامه تازه کامران نجف‌زاده
نجف‌زاده در سال‌هایی که خارج از ایران بود کمتر دچار حاشیه شد، حالا به ایران بازگشته و به برنامه سازی روی آورده است، باید دید این روند حاشیه‌ها برای او متوقف می‌شود یا اینکه با فعالیت تازه‌اش باید منتظر حواشی جدید باشد. چند برنامه اول برمودا نشان می‌دهد که او با دوران حضورش در ۲۰:۳۰ متفاوت است.
کد خبر: ۴۷۴۴
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

زی‌سان: یک برنامه گفتگو محور جدید، با اجرای یک خبرنگار قدیمی و پرحاشیه، با مهمانانی شناخته شده اما متفاوت، تیر تازه صداوسیما برای جذب مخاطب است. مخاطبانی که مدت‌هاست با این رسانه رسمی سرناسازگاری دارند و یکی یکی از آن دور و به رسانه‌ها و پلتفورم‌های دیگر نزدیک می‌شوند.

به گزارش زی‌سان، کامران نجف‌زاده جایگزین چهره‌هایی همچون احسان علیخانی، مهران مدیری و رامبد جوان شده است تا شانس خود را در عرصه‌ای جدید امتحان کند، شاید که پس از مدت‌ها فعالیت در خارج از کشور دوباره در صداوسیما جایگاه خود را بازیابد و از طرف دیگر تکانی هم به برنامه‌های مرده تلویزیون بدهد.

او با «برمودا» وارد میدان شده است. برنامه‌ای  گفتگو محور که از شبکه نسیم پخش می‌شود. تغییر مسیر حرفه‌ای نجف‌زاده با تغییر مهمی در ظاهرش همراه بوده است. ظاهر او با کاشت مو نسبت به قبل متفاوت شده و همین موضوع مورد توجه مخاطبان «برمودا» نیز قرار گرفته است.

اولین قسمت برمودا اینگونه آغاز شد که نجف‌زاده سوار بر هواپیما در فرودگاه امام خمینی نشست، با یک چمدان از هواپیما پیاده شد و گفت: «من برگشتم، هفت سال دیرتر، هفت سال پیرتر.»

برمودا؛ غیبت زنان و ردپای احمدی‌نژاد در برنامه تازه کامران نجف‌زادهروپایی زدن مهدی تاج در برنامه «برمودا»

غیبت زنان و برنامه‌ای برای سرگرم کردن مخاطبان

تاکنون سه قسمت از برمودا پخش شده است و در این سه قسمت تقریبا رویکرد خود را نشان داده است، چهره‌های سرشناس قدیمی که این روز‌ها کمتر مورد توجه قرار دارند. محمدرضا حیاتی اخبارگو مشهور، اسدالله یکتا بازیگر قدیمی و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مهمانان برنامه برمودا بوده‌اند. تیزر تبلیغاتی این برنامه نشان می‌دهد که فریبرز پورعرب بازیگر، ناصر ممدوح گوینده  و علی اصغر پورمحدی مدیر پیشین شبکه سوم سیما نیز از مهمانان این برنامه خواهند بود.

یکی از نکات مهم که در تیزر تبلیغاتی برنامه توجه را جلب می‌کند، عدم حضور چهره‌های سرشناس زن است. مشخص نیست که آیا قرار است زنان نیز به این برنامه دعوت شوند یا نه؟ کیفیت حضور آنها چگونه خواهد بود؟ شاید این غیبت ناشی از محدودیت‌های صداوسیما است که در دوره جدید افزایش هم یافته است. داده‌های کنونی ما از برمودا نشان می‌دهد نجف‌زاده و تولید کنندگان برنامه علاقه‌ای به دعوت از زنان به برمودا نشان نداده‌اند و تا امروز می‌توان گفت «برمودا» برنامه‌ای مردانه است.

برخلاف برخی برنامه‌های گفتگو محور که نهایتا به جنجال و تعطیلی برنامه ختم شده است به نظر‌ می‌رسد برمودا به دنبال آن است که هم جذابیت خود را حفظ کند و هم خطوط قرمز بسیار محدود شده صداوسیما را هم رعایت نماید. مثلا مهدی تاج به این برنامه دعوت شد، در ابتدای برنامه نجف زاده با یک مانور تلاش کرد نشان دهد که می‌خواهد تاج را به چالش بکشد و به تله بیاندازد اما در عمل این مصاحبه تبدیل به چالش نشد و در حد یک شوی تلویزیونی کنجکاوی برانگیز باقی ماند. نجف‌زاده در ابتدای برنامه تلاش کرد بگوید که مخاطبان در طرح سوال از تاج مشارکت دارند، اما نهایتا سوال مخاطبان را پخش نکرد و گفت که عادت بدی دارد و فقط سوال‌های خود را می‌پرسد. در همان گفتگو از منبع درآمد تاج پرسید و از او خواست روپایی بزند و اینگونه برنامه را از چالش به گرمی بدل کرد.

برمودا؛ غیبت زنان و ردپای احمدی‌نژاد در برنامه تازه کامران نجف‌زادهمحمود بصیری در برنامه «برمودا» با کامران نجف‌زاده همکاری می‌کند

ردپای احمدی‌نژاد در برمودا

کامران نجف زاده چه خوشش بیاید و چه خوشش نیاید، فعالیت حرفه‌ای و اوج گرفتنش در صداوسیما با محمود احمدی نژاد گره خورده است. او همزمان با روی کار آمدن  احمدی نژاد در شهرداری تهران به بخش خبری ۲۰:۳۰ منتقل شد و آرام آرام با حمایت از احمدی‌نژاد جای پایش را در این بخش خبری سفت کرد.

در حوادث سال ۸۸ کامران نجف‌زاده به گونه‌ای عمل می‌کرد که به عنوان حامی احمدی‌نژاد شناخته می‌شد. بخش خبری ۲۰:۳۰ نیز بیشترین شهرتش را مدیون همین است. می‌توان گفت نجف‌زاده در تمام دوران اوج احمدی‌نژاد در ۲۰:۳۰ یکه‌تاز و سوگلی بود. با افول احمدی‌نژاد از سال ۱۳۹۰ نجف‌زاده هم این بخش خبری را ترک کرد و به کشور‌های خارجی اعزام شد. ایتالیا، فرانسه، سوئیس، مصر، اتریش، لیبی و نهایتا نیویورک مقاصد خارجی او بودند.

نجف‌زاده حالا که با خبرنگاری خداحافظی کرده و وارد عرصه اجرا شده است، در اولین تجربه‌اش باز هم ردپای احمدی نژاد در برنامه‌اش دیده می‌شود. او در «برمودا» از محمود بصیری هنرمندی که به خاطر شباهت چهره‌اش به احمدی‌نژاد سال‌ها ممنوع الکار بود، استفاده کرده است. محمود بصیری به پیشواز مهمانان برنامه می‌رود با آن‌ها خوش و بش می‌کند و در میانه برنامه برایشان چایی می‌آورد.

این بخش از برنامه یادآور شخصیت منوچهر سلطان‌آبادی در سریال «بدون شرح» است که با چای‌های لب‌ریز و لب‌سوز و لب‌دوزش معروف بود.

حاشیه‌های ادامه می‌یابد؟

افکار عمومی به کامران نجف زاده حساسیت زیادی دارد. او همیشه درگیر حواشی بوده است، بدون تعارف خیلی هم محبوب نیست. از جمله حواشی نجف‌ زاده می‌توان به ماجرای گرین کارت آمریکا و پناهندگی‌اش اشاره کرد که بعد از مدتی مشخص شد دروغ بوده است.

حاشیه دیگر نجف‌زاده به ماجرای املاک نجومی باز می‌گردد، گفته می‌شد نام او نیز در لیست امک نجومی شهرداری در دوران قالیباف بوده است. البته هیچ وقت مشخص نشد این ادعا چقدر صحت دارد.

نجف‌زاده در سال‌هایی که خارج از ایران بود کمتر دچار حاشیه شد، حالا به ایران بازگشته و به برنامه سازی روی آورده است، باید دید این روند حاشیه‌ها برای او متوقف می‌شود یا اینکه با فعالیت تازه‌اش باید منتظر حواشی جدید باشد. چند برنامه اول برمودا نشان می‌دهد که او با دوران حضورش در ۲۰:۳۰ متفاوت است. محتاط‌‌‌تر شده است، سعی می‌کند وارد سیاست نشود و بیشتر به دنبال برنامه‌ای پربیننده، سرگرمی محور و متفاوت است. باید دید که آیا او می‌تواند در غیاب سلبریتی‌های سرشناسی همچون مهران مدیری و رامبد جوان در روز‌های بحرانی صداوسیما در جذب مخاطب موفق باشد؟

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
cm
نمی دونم چرا هیچ وقت خوشم نیومده از این کامران نجف زاده
Iran (Islamic Republic of)
person
ali
cm_time
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
cm
نجف زاده فکر کنم رسانه زی سان چند تا خانم داره که دنبال دیده شدن هستند بیاریدشون تا زی سان راحت بشه دمت گرم.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۲
گوناگون