چندبار رابطه جنسی با همسر در هفته نرمال است؟

چندبار رابطه جنسی با همسر در هفته نرمال است؟
فکر می‌کنید یک زوج چندبار رابطه جنسی در یک هفته باید داشته باشد؟ برخی‌ها ممکن است در پاسخ به این سوال بگویند یکبار و برخی هم بگویند هفت‌بار.
کد خبر: ۴۴۹۴
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

دفعات رابطه جنسی در یک هفته متر و معیار خاصی دارد؟ در این مطلب می‌خواهیم به شکل علمی این سوال پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

به گزارش زی‌سان؛ به گفته دکتر جو کوکر (Jo Coker)، روانشناس، مشاور و متخصص درمانگری جنسی، هیچ‌کس نباید زندگی جنسی خود را با دیگران مقایسه کند. او می‌گوید: «برخی از زوج‌ها با داشتن رابطه جنسی کمتر از حد معمول خوشحال خواهند شد، برخی دیگر با دفعات بیشتر. ما فقط یک ایده کلی از دفعالت معمول رابطه جنسی داریم، چراکه مردم اغلب نرخ‌های دقیقی ارائه نمی‌دهند.»

از نظر این پزشک، در هر صورت «عدد ایده‌آلی وجود ندارد.» نکته اصلی این است که «هر دو طرف باید از میزان» رابطه جنسی راضی باشند، نه این‌که تلاش کنند به یک عددی برسند. زوج‌ها متفاوت هستند.

+خواندنی: رابطه جنسی ما حاصل ازدواج اجدادمان است!

متخصص روان‌جنسی و روابط دیگری به نامِ لوتی پاسل-سیمز (Lottie Passell-Syms) نیز با این نظریه موافق است که سطح رضایت و راحتی هر دو شریک زندگی اهمیت دارد. او معتقد است «کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد، چراکه تمایل به رابطه جنسی وقتی ایجاد می‌شود که کیفیت داشته باشد.»

به گزارش زی‌سان، دکتر کارن گورنی (Karen Gurney)، روانشناس بالینی و روانشناس جنسی، می‌افزاید: «بهتر است این سوال را بپرسید: آیا ما هر دو از میزان رابطه جنسی خود راضی هستیم؟»

چراکه یک دلیل برای نگرانی این است که یک طرف از رابطه از میزان رابطه جنسی احساس نارضایتی کند. در این‌جا صحبت کردن می‌تواند مفید باشد.

چندبار رابطه جنسی با همسر در هفته نرمال است؟

دفعات رابطه جنسی همسران چقدر باید باشد؟ به زبان آمار

اگرچه کارشناسان در تجویز مقدار «عالی» رابطه جنسی که افراد باید داشته باشند مردد هستند، طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، زوج‌هایی که هفته‌ای یک‌بار فعالیت جنسی دارند، شادترین بوده‌اند.

این مطالعه همچنین می‌گوید کاهش این تعداد منجر به کاهش شادی می‌شود. درحالی‌که داشتن رابطه جنسی مکرر تأثیر خاصی بر سطح رضایت افراد نداشت.

پاسل سیمزمی گوید: مزایای حفظ یک زندگی جنسی سالم بی‌شمار است، اما می‌توان آن‌ها را به دو بخش اصلی تقسیم کرد. اولین مورد این است که رابطه جنسی می‌تواند احساسی عاطفی و انرژی زیادی را به یک زوج بدهد. بخش دیگر این است که فعالیت جنسی منظم فواید سلامتی مختلفی دارد؛ از جمله کاهش استرس و اضطراب و بهبود خلق‌وخو، که باعث فعال شدن اندورفین، دوپامین و آدرنالین می‌شود.

این نظم نیست که اهمیت زیادتری داشته باشد، بلکه رضایت جنسی، که با رضایت از رابطه مرتبط است، مهم است.

دکتر گارنی می‌گوید. «نکته جالب این‌جاست که این فقط در یک‌جهت کار می‌کند؛ یعنی داشتن یک رابطه عالی همیشه منجر به داشتن رابطه جنسی عالی نمی‌شود، اما داشتن یک زندگی جنسی عالی معمولا منجر به یک رابطه عالی می‌شود.»

+این مورد روی انگیزه جنسی مردان اثر می‌گذارد

دفعات رابطه جنسی در مقایسه با گذشته رو به کاهش است

مطالعات طولانی‌مدت همچنین نشان داده‌اند که به طور کلی میزان رابطه جنسی انسان‌ها رو به کاهش است، به ویژه در بین افرادی که با هم رابطه دارند.

مطالعه‌ای نشان داد که زن و شوهر‌ها در حال حاضر کمتر از ۱۰ سال پیش رابطه جنسی دارند.

دکتر گارنی موافق است که متوجه این کاهش در اتاق درمان شده است و زندگی پرمشغله‌تر امروز منجر شده که مرز‌های بین کار و زندگی خانگی کم شود. به علاوه استفاده از تلفن‌های هوشمند به عنوان مقصر اصلی از تشخیص‌های این پزشک است.

چندبار رابطه جنسی با همسر در هفته نرمال است؟

او گفته: «متوسط بزرگسالان ساعت‌ها در روز برای ارتباط با تلفن خود وقت می‌گذارند، که درنتیجه از رابطه با شریک زندگی‌شان فاصله می‌گیرد. روابط با تلفن همچنین بر توانایی ما برای توجه بدون حواس‌پرتی روی لحظه حال موثر است. اینکه بتوانیم در لحظه باشیم برای رابطه جنسی خوب ضروری است.»

به گزارش زی‌سان، مطالعات همچنین «استرس» را عامل مهمی در کاهش دفعات رابطه جنسی میان همسران می‌دانند.

جو کوکر معتقد است که تغییر در نقش‌ها نیز می‌تواند روی کاهش برقراری رابطه جنسی میان زن و شوهر‌ها تاثیر داشته باشد. او می‌گوید: «تقریباً همه زنان در حال حاضر کار می‌کنند، حتی وقتی بچه‌ها را بزرگ می‌کنند. خواسته‌های این دو نقش می‌تواند باعث شود که زوج از گذراندن روز‌ها خسته شوند و زمان کمتری برای خود اختصاص دهند.»

آیا می‌توان به زور دفعات برقرار رابطه جنسی را افزایش داد؟

برخی از متخصصان می‌گویند درحالی‌که داشتن زمان با یکدیگر به عنوان یک زوج خوب است، مشخص‌کردن اینکه شما باید رابطه جنسی داشته باشید می‌تواند فشار زیادی را به همراه داشته باشد.

کوکر می‌گوید: «اگر از زمان خوب و باکیفیت با هم لذت می‌برید، اگر هر دوی شما می‌خواهید، رابطه جنسی خوبی به دنبال این خواستن خواهد آمد. برنامه‌ریزی رابطه جنسی به خودی خود می‌تواند بسیار سردکننده باشد و قبل از شروع هر علاقه‌ای را از بین ببرد. درنتیجه، فضایی برای با هم بودن ایجاد کنید و به این موضوع فشار نیاورید.»

گارنی نیز موافق است که اختصاص دادن زمان دونفر مهم است. به این‌حال این روان‌درمانگر گفته که هرگز برنامه‌ریزی رابطه جنسی را به مشتریانم پیشنهاد نمی‌کند و دلیل این امر این است که این ایده که شما روی یک تسمه نقاله قرار دارید و در پایان آن یک نتیجه مشخص به دست می‌آید، اغلب فشار زیادی را روی افراد وارد می‌کند.

گارنی معتقد است که در عوض فشارآوردن، ایجاد نوعی صمیمیت فیزیکی، در کنار افزایش شور جنسی را در رابطه برنامه‌ریزی کنید تا تمایل بیشتر شود.


منبع: independent

سایر اخبار
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون