۶ غذایی که فکرش را نمی‌کنید تقویت‌کننده قوای جنسی باشند

۶ غذایی که فکرش را نمی‌کنید تقویت‌کننده قوای جنسی باشند
با پر کردن بشقاب خود با این غذاها، قوای جنسی‌تان را تقویت کنید.
کد خبر: ۷۴۲۱
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

زی‌سان: تعداد زیادی غذای مقوی جنسی وجود دارد که به تقویت میل جنسی کمک می‌کنند.

به گزارش زی‌سان، ماده تقویت کننده مقوی جنسی به هر ماده‌ای گفته می‌شود - این می‌تواند یک غذا یا دارو باشد - که میل جنسی شما را افزایش دهد. 
برخی از غذا‌هایی که به عنوان مقوی جنسی شناخته می‌شوند، احتمالا شما را شگفت زده کنند. به عنوان مثال، شکلات -که مردم برای مدتی طولانی آن را موثر می‌دانستند- در لیست قرار نمی‌گیرد.

دلیلش این است که تقریباً هیچ تحقیقی در مورد اثرات واقعی تقویت‌کننده جنسی آن وجود ندارد و مطالعه‌ای که شکلات و میل جنسی زنان را مورد آزمایش قرار داد، نشان داد که وقتی همه عوامل تنظیم شوند، تفاوتی در میل جنسیِ شکلات‌خور‌ها و غیرشکلات‌خوار‌ها نیست.

از سوی دیگر، آووکادو در این فهرست قرار دارد، که کسی گمان نمی‌کند موثر باشد.

به جز آووکادو کدام غذا‌های مقوی دیگر باعث تقویت قوای جنسی می‌شوند؟ ادامه متن را بخوانید تا ببینید کدام یک از این غذا‌ها را می‌خواهید به وعده غذایی‌تان اضافه کنید.

زعفران و افزایش میل جنسی

زعفران ادویه‌ای است که در بسیاری از غذا‌های هندی، ایرانی و مراکشی استفاده می‌شود. اگر علاقه‌ای به آن ندارید به دو دلیل کلیدی فواید آن‌را از دست داده‌اید.

زعفران پر از طعم است. نه تنها طعم زیادی به غذای شما می‌بخشد، بلکه مشخص شده است که زعفران دارای خواص تقویت کننده جنسی نیز است.

در یک مطالعه، به گروهی از مردانی که اختلال نعوظ (ED) داشتند، هر روز صبح به مدت ۱۰ روز یک قرص زعفران ۲۰۰ میلی‌گرمی داده شد. پس از گذشت ۱۰ روز، مشخص شد که قرص زعفران تأثیر مثبتی بر موارد ED دارد. به طور دقیق تر، تعداد نعوظ‌ها و مدت زمان هر یک را افزایش داد.

مطالعه دیگری که در مجله “Human Psychopharmacology” منتشر شد، نشان داد که مصرف ۳۰ میلی گرم زعفران در روز با افزایش برانگیختگی در زنان مرتبط است.

تاثیر آووکادو بر قوای جنسی

این میوه حاوی چربی‌های غیراشباع سالم است و گنجاندن چربی‌های سالم در رژیم غذایی برای سلامت هورمون‌ها مهم است. آووکادو همچنین حاوی فولات ویتامین B است که هیستامین را می‌سازد، ترکیبی که در طول ارگاسم یا زمانی که فرد برانگیخته می‌شود آزاد می‌شود.

۶ غذایی که فکرش را نمی‌کنید تقویت‌کننده قوای جنسی باشند

پسته

یک مطالعه تحقیقاتی کوچک که در مجله “IJIR” منتشر شد و نشان داد که مغز پسته ممکن است دارای خواصی شبیه به غرایز جنسی باشد. با این حال، حجم نمونه تنها شامل ۱۷ شرکت‌کننده مرد بود، بنابراین مطمئناً تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.

مردانی که در این پژوهش شرکت کردند، همگی اختلال نعوظ را برای حداقل ۱۲ ماه گزارش کردند. هر کدام به مدت سه هفته هر روز ۱۰۰ گرم پسته خوردند و در پایان مطالعه، عملکرد نعوظ آن‌ها بهبود یافته بود. نه تنها این مورد، بلکه کلسترول نوع بدشان کاهش یافت، در حالی که کلسترول خوب (HDL) افزایش یافته بود.

ماکا و میل جنسی

ماکا از نظر تخصصی یک سبزی چلیپایی است؛ فکر کنید: همان خانواده کلم پیچ یا کلم بروکلی، اما رایج‌ترین شکل خوراکی آن پودری است که می‌توان آن را در ظرف‌ها یا اسموتی‌ها پاشید.

برای برخی، این پودر به عنوان ابر ویاگرای غذا‌ها شناخته می‌شود و تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است این درست باشد.

در یک مطالعه کوچک منتشر شده در اولین مجله بین المللی آندرولوژی، به گروهی از مردان مبتلا به اختلال نعوظ مکمل‌های ماکا یا دارونما به مدت ۱۲ هفته داده شد. در پایان ۱۲ هفته، مردانی که ماکا به آن‌ها داده شد، افزایش میل جنسی و رفاه کلی جنسی خود را گزارش کردند.

به گزارش زی‌سان، مطالعه دیگری روی زنان یائسه‌ای که به دلیل مصرف دارو‌های ضد افسردگی (که به عنوان اختلال عملکرد جنسی ناشی از SSRI نیز شناخته می‌شوند) میل جنسی پایینی داشتند، مورد بررسی قرار گرفت. در پایان مطالعه، ارتباط مثبتی بین مصرف ماکا و افزایش میل جنسی مشاهده شد.

جینسینگ قرمز

جینسینگ قرمز یک گیاه ریشه‌ای رایج است که در بسیاری از کشور‌های آسیایی رشد می‌کند. این ماده به عنوان یک ماده غذایی مفید برای تقویت قوای جنسی شناخته می‌شود. می‌توانید جنسینگ را به صورت تکه‌های کامل، به صورت کپسول، عصاره یا به صورت پودر خریداری کنید.

برخی از چای‌های خاص ممکن است شامل جینسینگ قرمز نیز به عنوان یک ماده اصلی باشند. تحقیقات نشان داده است که این گیاه دارای انواع مختلفی از مزایای سلامتی است، از محافظت از قلب و عروق و تقویت ایمنی گرفته تا خواص آنتی اکسیدانی و بله، حتی توانایی افزایش میل جنسی.

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی جنسی به زنان یائسه سه کپسول جینسینگ قرمز در روز یا دارونما داد و نتایج نشان داد که جینسینگ برانگیختگی جنسی در شرکت کنندگان را افزایش می‌دهد. جینسینگ قرمز همچنین در مطالعات دیگر نشان داده است که باعث بهبود اختلال نعوظ و کاهش انزال زودرس می‌شود.

انواع توت

توت‌ها غذای دیگری هستند که ممکن است بخواهید آن را به بشقاب غرایز جنسی خود اضافه کنید، به خصوص شاه توت.

به گزارش زی‌سان، توت‌ها به طور کلی سالم هستند و همچنین ممکن است به مردان کمک کنند نعوظ را حفظ کنند، زیرا غذا‌های غنی از فلاونوئید‌ها با کاهش خطر اختلال نعوظ مرتبط است.

تحقیقات همچنین نشان داد که فلاونوئید‌ها ممکن است توانایی بهبود کیفیت اسپرم در مردان را داشته باشند.

بنابراین، این غذا‌ها ممکن است به شما کمک کنند. با این حال، اگر مشکلات مکرر مرتبط با میل جنسی را تجربه می‌کنید، با پزشک خود یا متخصص پزشکی دیگری صحبت کنید تا در مورد بهترین مراحل بعدی صحبت کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون