همه‌چیز درباره پروژه جذاب آقای معمولی و ردبول

ماموریت یورگن کلوپ برای ایجاد یک امپراتوری جدید در جهان فوتبال!

ماموریت یورگن کلوپ برای ایجاد یک امپراتوری جدید در جهان فوتبال!
در ابرپروژه جذاب ردبول و یورگن، هر احتمالی ممکن است از جمله این‌که آنها به یک قدرت بزرگ در فوتبال جهان تبدیل شوند. اما شاید بیش از هر موضوع دیگری در گام اول ماموریت کلوپ، پایان دادن به امپراتوری بایرن مونیخ باشد
کد خبر: ۳۷۴۰۷
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲

زی‌سان: شاید هواداران دورتموند و افرادی همانند کوین گروس کرویتز، اسطوره این باشگاه اقدام آقای معمولی جهان فوتبال را برای ورود به یک ابرپروژه با کمپانی «رد بول» احمقانه بدانند. شاید برای بسیاری از هواداران لیورپول و فوتبال نیز قابل قبول نباشد که یورگن کلوپ در اوج مربی‌گری را کنار بگذارد و به مرد سایه‌های در یک شرکت نوشیدنی انرژی‌زا تبدیل شود!

به‌ گزارش «زی‌سان»، آقای معمولی جهان فوتبال در کمال ناباوری کناره‌گیری از ایستادن در کنار خط، رفتن به پشت پرده زمین فوتبال را برگزید. یورگن کلوپ چهارشنبه هفته گذشته (۹ اکتبر / ۱۸ مهر) به عنوان رئیس بخش فوتبال شرکت ردبول مشغول به کار شد تا همه تیفوسی‌های جهان فوتبال را شگفت‌زده کند. 

او از اول ژانویه ۲۰۲۵ تا سال ۲۰۳۰ با سمت «رئیس فوتبال جهانی» مدیر پروژه‌ای بزرگ می‌شود که فعالیت آن معطوف به ۴ قاره است. شاید در مقطع کنونی برای بسیاری پذیرش این شغل از سوی آقای معمولی عجیب باشد، اما آن‌چنان که خود کلوپ نیز از هیجان خود برای آغاز به کار سخن گفته، به نظر می‌رسد یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های تاریخ فوتبال را شاهد خواهیم بود. 

در ابرپروژه جذاب ردبول و یورگن، هر احتمالی ممکن است از جمله این‌که آنها به یک قدرت بزرگ در فوتبال جهان تبدیل شوند. اما شاید بیش از هر موضوع دیگری در گام اول ماموریت کلوپ، پایان دادن به امپراتوری بایرن مونیخ باشد. 

ماموریت آقای معمولی برای ایجاد یک امپراتوری جدید در جهان فوتبال!

کلوپ دقیقا برای ردبول چه کاری انجام می‌دهد؟ 

یورگن کلوپ سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون را دریافت می‌کند تا یک ابرپروژه را در جهان فوتبال پیش ببرد. ابر پروژه کلوپ از همین حالا موجب نگرانی بایرنی‌ها شده، اما در چند سال آینده می‌تواند بر اندام تمامی قدرت‌های اول فوتبال اروپا نیز لرزه بندازد. 

سمت «مدیر ورزشی جهانی» قبل از کلوپ در اختیار ژرارد هولیه مربی سابق و نام آشنای جهان فوتبال بود. بعد از مرگ هولیه در دسامبر ۲۰۲۰ حالا این مسئولیت به تکنسین بزرگ آلمانی، یعنی یورگن کلوپ رسیده است. مرد بزرگ تاکتیک‌ها و کشف استعدادها، حالا به عنوان مشاور، تحلیل‌گر و استراتژیست، مسئول نظارت بر توسعه باشگاه‌ها فعالیت خواهد کرد. 

او قرار نیست کنار زمین باشد و ترکیب را برای تیم‌ها انتخاب کند، اما او از اعتبار خود برای شناخت و جذب استعداد‌ها بهره می‌گیرد. او موظف است در مذاکرات با بازیکنان جوان شرکت کند و از تخصص خود برای تشویق آنها به پیوستن به رد بول بهره‌برداری کند.

همزمان کلوپ باید با مربیان باشگاه‌های وابسته به ردبول ارتباط بگیرد و دانش فنی آنها را توسعه ببخشد. یعنی کلوپ با مربیانی همچون مارکو روزه و ساندرو شوارتز باید ارتباط بگیرد. 

کلوپ قرار است اعتبار باشگاه‌های وابسته به ردبول را توسعه ببخشد. آن‌چنان که خود کلوپ می‌گوید: «من نقش خود را در درجه اول به عنوان یک مربی برای مربیان و مدیریت باشگاه‌های رد بول می‌بینم، اما در نهایت من بخشی از سازمانی هستم که منحصر به فرد، نوآور و آینده‌نگر است.» کلوپ همچنین می‌خواهد با استفاده از دانش و تجربه برتر ردبول و یادگیری از سایر ورزش‌ها و صنایع، استعداد‌های خود را با افراد مسئول توسعه دهد.

ماموریت آقای معمولی برای ایجاد یک امپراتوری جدید در جهان فوتبال!

مهم‌ترین باشگاه‌های تحت‌نظر یورگن کلوپ

یورگن کلوپ در سمت «مدیر ورزشی جهانی» با باشگاه‌های بزرگ و کوچک زیادی مواجه است. البته احتمالا او در آینده به فکر باشگاه‌های جدید در کشور‌های تازه نیز خواهد رفت. به طور خلاصه ماموریت آقای معمولی جهان فوتبال این است که صنعت فوتبال را به تمام معنا در عصر جدید به اوج برساند. پروژه‌ای با موزانه مثبت بر اساس قاعده برد – برد. ردبول به یورگن حقوق نجومی می‌دهد و او نیز به پیشرفت این شرکت نوشیدنی انرژی‌زا از طریق میادین فوتبال کمک می‌کند. در مجموع بورگن کلوپ در مرحله کنوین با باشگاه‌های زیر سروکار دارد:

لایپزیش، که در حال حاضر در رده دوم بوندسلیگا قرار دارد. ۹۹ درصد سهام آن در مالکیت رد بول است.

سالزبورگ، نایب قهرمان اتریش؛ رد بول اکنون فقط به عنوان حامی مالی در این باشگاه حضور دارد.

لیدز یونایتد، تیم حاضر در چمپیونشیپ انگلیس که رد بول بیش از ده درصد سهام آن را در اختیار دارد.

رد بول نیویورک در لیگ برتر MLS فوتبال آمریکا به طور کامل متعلق به غول نوشیدنی است.

برای رد بول براگانتینو، که در لیگ برتر برزیل بازی می‌کند، شرایط مشابهی وجود دارد.

همچنین برای اومیا آردیجا که در لیگ سوم ژاپن بازی می‌کند.

ماموریت آقای معمولی برای ایجاد یک امپراتوری جدید در جهان فوتبال!

برنامه‌ریزی شده است که رد بول همچنین ۱۰ درصد از سهام تیم دسته دومی فرانسه، پاریس اف سی را نیز خریداری کند.

علاوه بر تیم‌های فوتبال و دو تیم فرمول یک، ردبول همچنین حامی مالی دو باشگاه هاکی روی یخ، یک تیم دوچرخه‌سواری و یک تیم موتو جی پی است. پرداخت‌های تیم غول حامی مالی برای اولین بار در سال قبل از مرز یک میلیارد یورو فراتر رفت.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: