استقلال سرمربی خانه‌نشین ۶۰ ساله را انتخاب کرد؛ پل لو گن فرانسوی کیست؟

استقلال سرمربی خانه‌نشین ۶۰ ساله را انتخاب کرد؛ پل لو گن فرانسوی کیست؟
نه ولاسکوئز اسپانیایی و نه مونتانیر فرانسوی، استقلال با یک فرانسوی ۶۰ ساله به توافق رسید؛ پل لو گن، یک مربی خانه نشین که از آخرین افتخارش ۱۶ سال می‌گذرد و در ۷ سال اخیر فقط دو تیم داشته و از هر ۲ هم اخراج شده است.
کد خبر: ۳۶۹۴۰
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

باشگاه استقلال با یک سرمربی فرانسوی ۶۰ ساله به توافق رسیده است و انتظار می‌رود به زودی از او رونمایی شود.

پل لو گن، سرمربی‌ای است که استقلالی‌ها با او به توافق رسیدند و خود او نیز حاضر شده در شرایط کنونی سکان هدایت استقلال را در دست بگیرد.

به نقل از خبر ورزشی، پل لو گن، در سه تیم باشگاهی توپ زده، برست، نانت و پاری‌سن‌ژرمن. تمام افتخارات دوران بازیگری لو گن به زمان حضورش در پاری‌سن‌ژرمن بازمی‌گردد. آخرین افتخار دوران مربیگری پل لو گن نیز به پاری‌سن‌ژرمن برمی‌گردد. او در فصل ۲۰۰۷/۰۸ با پاریس قهرمان جام اتحادیه فرانسه شد.

همچنین لو گن در لیون سه فصل پیاپی توانست قهرمان لیگ فرانسه شود. لیون با سرمربی گری او در فصل‌های ۲۰۰۲/۰۳، ۲۰۰۳/۰۴ و ۲۰۰۴/۰۵، قهرمان شد. در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ لیون قهرمانی سوپرجام را هم با پل لو گن تجربه کرد.

اما از آخرین افتخار پل لو گن ۱۶ سال می‌گذرد. این سرمربی به ترتیب هدایت تیم‌های رن فرانسه، المپیک لیون، رنجرز اسکاتلند، پاری‌سن‌ژرمن، تیم ملی کامرون، تیم ملی عمان، تیم زیر ۲۳ سال عمان، بورسا سپور ترکیه و لو آور فرانسه را بر عهده داشته است.

او از جولای ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۸ در بورسا سپور حضور داشت و از جولای ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۲ سرمربی لو آور فرانسه بود. پل لو گن از بورسا سپور به دلیل کسب نتایج ضعیف و از لو آور به دلیل ناکامی در صعود به لیگ یک فرانسه اخراج شد. جالب اینکه سال بعد از اخراج این سرمربی لو آور به لیگ یک فرانسه صعود کرد.

پل لو گن با ۱۶۲۲ روز حضور در تیم ملی عمان، طولانی‌ترین روند مربیگری خود را تجربه کرده و همچنین با میانگین ۱.۹ امتیاز از هر بازی در لیون، موفق‌ترین دوران خود را سپری کرده است.

یک عضو هیات مدیره استقلال در گفتگو با خبرورزشی، توافق با پل لو گن فرانسوی را تایید کرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: