احداث ۱۵ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اردبیل

احداث ۱۵ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اردبیل
استاندار اردبیل گفت: شهرک شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن به مساحت ۶۴۵ هکتار در حال احداث است و بیش از ۱۵ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در قالب پروژه‌ها و قطعات مختلف در این شهرک در حال اجراست.
کد خبر: ۳۶۶۳۸
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

سید حامد عاملی در جریان بازدید از آخرین روند طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل اظهار داشت: شهرک شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن به مساحت ۶۴۵ هکتار در حال احداث است و بیش از ۱۵ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در قالب پروژه‌ها و قطعات مختلف در این شهرک در حال اجرا است.

وی از آغاز عملیات اجرای زیرساخت‌ها در این شهرک به ویژه آبرسانی و اجرای طرح فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: قرار شد آب و فاضلاب به سرعت این پروژه را اجرایی و عملیاتی کند تا به محض تکمیل و بهره‌برداری از فاز اول این شهرک، شاهد تأمین زیرساخت‌ها برای اهالی باشیم.

استاندار اردبیل گفت: همزمان با آبرسانی و اجرای طرح فاضلاب، قرار است شبکه مدرن برق و گازرسانی نیز برای این شهرک تأمین شود تا اهالی به محض سکونت در این شهرک بتوانند از زیرساخت‌های اولیه بهره‌مند شوند.

عاملی افزود: پیش‌بینی ساخت مدارس متعدد در این شهرک انجام شده و ما شاهد آغاز احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در گام نخست در این شهرک هستیم و قرار است ۳۶ هکتار زمین به عنوان فضای آموزشی در اختیار نوسازی و تجهیز مدارس قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک عملیات احداث ۲ مدرسه دیگر در این شهرک شروع می‌شود و قرار است پنج واحد دیگر نیز در سال‌های آینده اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: برای این شهرک فضا‌های تجاری، خدماتی و انتظامی نیز در نظر گرفته شده تا امکان تأمین امنیت و آرامش بیشتر در این شهرک بزرگ به انجام برسد.

عاملی بیان کرد: خط انتقال آب و فاضلاب برای ۱۶ هزار نفر در گام نخست در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود در سریعترین زمان این طرح به سرانجام برسد.

در این بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به روند سریع تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و یادآور شد: اولویت برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تکمیل طرح نهضت ملی مسکن است که در قالب ۲۶ هزار و ۱۳۳ واحد مسکن حمایتی، طرح نهضت ملی در حال اجرا است که سعی شده کلیه این پروژه‌ها به نام شهدای والامقام استان نامگذاری شود.

محبوب حیدری تصریح کرد: بزرگ‌ترین شهرک نهضت ملی مسکن در کشور در استان اردبیل واقع شده که به نام شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده و شهرک دیگری نیز به نام شهید سید جعفر خراسانی نامگذاری شده تا این مجموعه‌ها به نام شهدا مزین شده و خیر و برکت را در این مجموعه‌ها بیش از گذشته شاهد باشیم.

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از آخرین روند احداث تونل دوم حیران نیز گفت: این پروژه مهم که به کاهش بار ترافیکی منجر می‌شود، مراحل آخر را سپری کرده و تا ۲ ماه آینده شاهد بازگشایی کامل تونل و تکمیل زیرساخت‌ها در محور اردبیل – آستارا خواهیم بود.

عاملی از تلاش و همت پیمانکار این پروژه قدردانی کرد و از متولیان خواست تا به سرعت عملیات زیرسازی، آسفالت‌ریزی و تأسیسات تونل به انجام رسیده و امکان تردد از این تونل تا اول زمستان برای مسافران و گردشگران فراهم آید.

منبع: تسنیم

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: