آخرین اخبار از ترور هاشم صفی‌الدین؛ آیا جانشین سید حسن نصرالله ترور شد؟

آخرین اخبار از ترور هاشم صفی‌الدین؛ آیا جانشین سید حسن نصرالله ترور شد؟
ساعاتی قبل ارتش رژیم صهیونیستی حملات جدید و سنگینی را به جنوب لبنان انجام داد که منابع خبری حکایت از آن دارند که قصد این رژیم از این حملات ترور سران حزب الله به خصوص هاشم صفی الدین بوده است. جزئیات این حمله را در ادامه می‌بینید.
کد خبر: ۳۶۲۴۴
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

بعد از ترور سیدحسن نصرالله در ضاحیه لبنان توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس، زمزمه‌هایی مبنی بر جانشینی هاشم صفی الدین به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان به گوش می‌رسید. 

ساعاتی قبل ارتش رژیم صهیونیستی حملات سنگین دوباره‌ای را به جنوب لبنان انجام داده است که گفته می‌شود هدف او ترور هاشم صفی الدین و سران حزب الله بوده است. جزئیات این حمله را در ادامه می‌خوانید.  هدف حملات دیشب اسرائیل به لبنان ترور هاشم صفی الدین بوده است

خبرنگار الجزیره گزارش داد شدت حملات به‌حدی است که چند ساختمان کاملا ویران شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد رژیم صهیونیستی ۱۱ حمله متوالی در ضاحیه بیروت انجام داده است. خبرگزاری فرانسه نوشته شدت انفجار‌ها به اندازه‌ای بوده که باعث روشن‌شدن دزدگیر‌های خودرو‌ها و لرزیدن ساختمان‌های زیادی در بیروت و مناطق اطراف شده است.

منابع محلی می‌گویند: بیم آن می‌رود اسرائیل اقدام به انجام یک ترور دیگر کرده باشد.

تاکنون مقامات لبنانی درباره این حمله جزئیاتی منتشر نکرده‌اند.

رویترز به نقل از منابع امنیتی نوشته حملات امشب شدیدتر از حملاتی بود که به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان منجر شد. 

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرد هدف حمله امروز به بیروت هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بوده است.

پایگاه آکسیوس نیز به نقل از یک مقام صهیونیستی، تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور «سید هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان را تأیید کرده است. آکسیوس همچنین به نقل از منابع اسرائیلی گفته است: هاشم صفی‌الدین در هنگام حمله در پناهگاهی عمیق در زیر زمین بوده است.

آیا ترور هاشم صفی الدین موفقیت آمیز بوده است؟

هنوز هیچ گزارشی درباره موفقیت‌آمیز یا شکست‌آمیز بودن این عملیات تروریستی منتشر نشده است.

در این حملات چند نفر شهید و زخمی شدند؟

این در حالی است که وزارت بهداشت لبنان خبر داده در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در شبانه‌روز گذشته ۳۷ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۱۵۱ نفر دیگر مجروح شده‌اند.  

هاشم صفی الدین کیست؟

هاشم صفی‌الدین پسرعموی مادر سید حسن نصرالله است که از دهه ۸۰ میلادی بعد از تحصیل در نجف، به همراه حسن نصرالله و برادرش عبدالله صفی‌الدین مدتی را در حوزه علمیه قم به تحصیل پرداخته است. برادرش عبدالله صفی‌الدین به عنوان نماینده حزب‌الله در ایران در تهران زندگی می‌کند. پسر صفی الدین، داماد ایرانی‌ها، و همسر دختر کوچک سردار سلیمانی، زینب است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: