ادامه گیس و گیس‌کشی بیرانوند با قرمز‌های پایتخت

سریال «درگیری بیرانوند و پرسپولیس» به خطرناک‌ترین فصل خود رسید!

سریال «درگیری بیرانوند و پرسپولیس» به خطرناک‌ترین فصل خود رسید!
در شرایطی که جنجال بر سر حقانیت رای صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال بحث داغ محافل رسانه‌ای بود، علیرضا بیرانوند، پس از بازی دیروز تراکتور با فولاد خوزستان، اظهاراتی جنجالی را بر زبان راند که همه را انگشت به دهان کرده است.
کد خبر: ۳۶۶۶۴
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷

زی‌سان: حاشیه‌های دروازه‌بان شماره یک تیم ملی با باشگاه پرسپولیس به شکل دومینو وار ادامه دارد. با گذشت زمان نه تنها مشکلات میان دو طرف حل نمی‌شود، بلکه هر روز بر دایره مشکلات میان طرفین نیز افزوده می‌شود. اظهارات جدید بیرانوند اختلافات میان دو طرف را وارد یک فاز عجیب و جدید کرده که در صورت اثبات می‌تواند تبعات سنگینی را برای طرفین به همراه داشته باشد. 

به گزارش «زی‌سان»، پس صدور رای فدراسیون درباره پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند، دو طرف ماجرا به رای صادر شده اعتراض دارند. باشگاه پرسپولیس از یک سو با تاکید بر حقانیت خود به تعلیقی بودن محرومیت بیرانوند اعترض دارد. در سوی مقابل، سنگربان باشگاه تراکتور نیز اصرار دارد که رای فدارسیون صحیح نیست و باید تبرئه می‌شد. 

ماجرای شکایت پرسپولیس از بیرانوند

پرونده شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند از اواخر خرداد ماه تشکیل شد. باشگاه پرسپولیس به شدت نسبت به فسخ قرارداد از سوی بیرانوند اعتراض داشت و آن را غیر قانونی می‌دانست. 

باشگاه پرسپولیس اعتقاد داشت که الحاقیه فسخ قرارداد تنها برای قرارداد فصل بیست و سوم شامل می‌شود و وکیل بیرانوند هم معتقد بود که باتوجه به عدم احتساب پاداش، سهم سازمان لیگ و ایفمارک در پرداختی باشگاه، بیرانوند اجازه فسخ قرارداد داشته است.

پس از شکایت باشگاه پرسپولیس، کمیته تعیین وضعیت درخواست کارشناسی مالی را ارائه کرد که نتیجه آن دو هفته پیش به اطلاع دو باشگاه رسید. بر اساس این کارشناسی باشگاه پرسپولیس با احتساب حق ایفمارک و سهم سازمان لیگ، هیچ بدهی در قرارداد لیگ بیست و سوم نداشت، اما از آن سو بیرانوند به عنوان طلبکار در قرارداد فصول قبلی شناخته شد.

در شرایطی که پرونده در حال پی‌گیری و بررسی بود، در هفته‌های اخیر، باشگاه پرسپولیس نسبت به عدم اعلام رای از سوی کمیته تعیین وضعیت معترض بود و بار‌ها مدیران این باشگاه کمیته تعیین وضعیت را به سستی و اهمال در این پرونده متهم کردند. از آن سو تراکتور و وکیل بیرانوند هم معتقد بودند که باشگاه پرسپولیس با این صحبت‌ها قصد تاثیرگذاری بر حکم نهایی را دارد.

در نهایت کمیته تعیین وضعیت اینطور تشخیص داد که علیرضا بیرانوند امکان فسخ قرارداد خود را نداشته و به همین دلیل جنجالی‌ترین پرونده فوتبال ایران با برتری پرسپولیس به پایان رسید.

نکته قابل توجه این‌که رضا درویش وعده داده بود در صورت شکست در این پرونده از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا خواهد داد. 

ماجرای جنجال جدیدی که بیرانوند علیه پرسپولیس به پا کرد

جریمه ۲۰ میلیاردی و محرومیت ۴ ماهه بیرانوند

کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در حکم نهایی پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند و باشگاه تراکتور اعلام کرد: دروازه‌بان شماره یک تیم ملی با چهار ماه محرومیت تعلیقی از میادین و پرداخت غرامت ۲۰ میلیارد تومانی محکوم شده است. 

این حکم در حالی صادر شده که باشگاه تراکتور با دریافت کارت بازی این دروازه‌بان، در شش دیدار لیگ برتر و دو بازی آسیایی از این دروازه‌بان استفاده کرد که آخرین بازی حضور او در قفس توری تراکتور برابر سپاهان بود و با کلین‌شیت به پایان رسید، اما با این حکم می‌تواند برای تیمش به میدان برود.

در واقع، حکم نشان داد که باشگاه پرسپولیس به میزان قرارداد از بیرانوند غرامت می‌گیرد و توانسته درآمدزایی جالبی را از گلر سابق خود داشته باشد.

همچنین، باشگاه تراکتور با دفاعیات خود توانست از اتهام اغوای بازیکن جان سالم به در ببرد و با تبرئه در این پرونده، از نقل و انتقالات محروم نشود.

اعتراض‌ها به صدور رای محرومیت تعلیقی

هر چند پرسپولیس برنده پرونده شکایت خود از بیرانوند بود، اما بخش تعلیقی بودن حکم محرومیت مورد اعتراض این باشگاه قرار گرفت. 

باشگاه پرسپولیس در اعتراض به تعلیقی بودن محرومیت بیرانوند طی بیانیه‌ای نوشت: موضوع را تا انتها و اعمال قطعی محرومیت، پیگیری نماید. در این مرحله طبق روال قانونی و تعریف شده اعتراض خود را در رکن قضایی داخلی فوتبال دنبال خواهیم کرد و اگر خواسته بر حق و قانونی باشگاه و هواداران تامین نشود، بدون تردید بردن پرونده به ارکان قضایی بین‌المللی فوتبال و ورزش در دستور کار است.

حامد کاویانپور، بازیکن سابق پرسپولیس نیز با اعتراض شدید نسبت به رای فدراسیون در مورد علیرضا بیرانوند گفت: "هواداران پرسپولیس چندین ماه منتظر اجرای عدالت در فوتبال ایران بودند و من بعد از انتشار حکم در مورد علیرضا بیرانوند از تعجب خشکم زد. ما سال‌های زیادی در فوتبال بوده‌ایم و من تا به حال چنین حکم عجیبی ندیده بودم. سوال من اینجاست که اگر بیرانوند دچار تخلف نشده پس چرا ۲۰ میلیارد جریمه می‌شود و اگر او مرتکب اشتباهی شده پس چرا رای مربوط به محرومیت او تعلیقی است.

اعتراض بیرانوند به رای صادر شده

همانند باشگاه پرسپولیس، علیرضا بیرانوند نیز به شدت به رای صادر شده علیه خود اعتراض دارد. سلیمانی وکیل بیرانوند، در ارتباط با رای صادر شده به خبرنگاران گفت: مشکل اصلی ما روی فسخی است که به صورت قانونی انجام شده و اصلا نباید جریمه هم می‌شد، اما شد. ما هم اعتراض می‌کنیم.

او افزود: آنها یک حقی دارند و اعتراض می‌کنند. ما هم همینطور هستیم و قطعا این کار را می‌کنیم. از روز اول با این فشار‌ها تمام حقایق وارونه جلوه داده شد. یک کارگروه در فدراسیون فوتبال که یک یا دو نفر از آنها حقوقی هستند، آیین‌نامه‌ای تصویب کردند که اصلا آمری نیست و بر اساس آن پاداش‌ها را قبول نکرده‌اند. این صددرصد غیرقانونی است.

وکیل بیرانوند در اظهارات قابل توجه تاکید کرد: مطمئن باشید ما هم به CAS برویم به نفع ما رای می‌دهند. چرا به مسائل ایفمارک ورود نکردند؟ هزینه‌های پزشکی طبق قرارداد به‌عهده باشگاه است، ولی اصلا کمیته وضعیت ورود نکرده است.

ماجرای جنجال جدیدی که بیرانوند علیه پرسپولیس به پا کرد

ادعای عجیب و دردسر بیرانوند؛ آیا پای رشوه در میان است؟

در شرایطی که جنجال بر سر حقانیت رای صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال بحث داغ محافل رسانه‌ای بود، علیرضا بیرانوند، پس از بازی دیروز تراکتور با فولاد خوزستان، اظهاراتی جنجالی را بر زبان راند که همه را انگشت به دهان کرده است. 

علیرضا بیرانوند در اظهاراتی عجیب گفت: «نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمی‌دهم، بلکه آن پنج میلیارد تومانی که بابت اضافه کردن الحاقیه قراردادم هیئت مدیره باشگاه‌شان (پرسپولیس) به‌عنوان شیرینی از من گرفتند، پس می‌گیرم!»

بحث اینجاست که ادعایی بیرانوند کرده حتی تا تهدید برای انتشار فیلمش نیز پیش رفته است.

این اظهارنظر عجیب به نوعی تایید پرداخت رشوه از جانب بیرانوند به پرسپولیس است. هرچند اضافه کردن الحاقیه به قرارداد در نوع خود، غیرقانونی نبوده ما اینکه بیرانوند مدعی چنین اقدامی شده می‌تواند او را در جایگاه رشوه دهنده و اعضای هیات مدیره را رشوه گیرنده قرار بدهد.

اقدامی که اگر ثابت شود، ماجرای دعوای او با پرسپولیس را وارد فاز جدیدی خواهد کرد و حتی احتمال محرومیت طرفین نیز وجود دارد.

این اظهارات عجیب بیرانوند باعث شد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بلافاصله این بازیکن را برای ادای توضیحات فراخواند.

هرچند کمیته انضباطی به سرعت بیرانوند را احضار کرده، اما اگر تصمیم مقتضی درصورت صحت این ادعا اتخاذ نشود، هر بازیکنی از این به بعد به سراغ پرداخت چنین مبالغی برای اضافه کردن الحاقیه‌های جنجالی به قرارداد می‌رود. حتی اگر بیرانوند اسناد متقنی درباره چنین اعترافی داشته و آن را ثابت کند، نیز باید شدیدترین جرائم برای طرفین ماجرا در نظر گرفته شود تا دیگر کسی به خود اجازه چنین تخلفاتی در فوتبال ندهد.

شکایت جدید باشگاه پرسپولیس از بیرانوند

اظهارات عجیب بیرانوند بلافاصله با واکنش باشگاه پرسپولیس همراه شد. این باشگاه صبح امروز به طور رسمی از علیرضا بیرانوند به کمیته انضباطی شکایت کرد.
باشگاه پرسپولیس در لایحه شکایتی خود تأکید کرده علیرضا بیرانوند ضمن اقرار به یک جرم شخصی، به مسئولان باشگاه پرسپولیس نیز افترا وارد و نشر اکاذیب کرده است.

هومن هدایتی، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس نیز در واکنش به این موضوع تاکید کرد: «اتهامی که بیرانوند زده یک اتهام بسیار سخت و سنگینی است و بلافاصله هم کمیته انضباطی او را به صورت شبانه برای ادای توضیحات احضار کرد. ما هم قطعا فردا دستورات لازم را از هیئت مدیره و مدیرعامل دریافت خواهیم کرد تا باشگاه پرسپولیس نسبت به احقاق حق خود از اتهامات وارد شده اقدام کند.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: