این خبر به روز رسانی می‌شود

گزارش لحظه به لحظه از حمله موشکی گسترده ایران به اسرائیل

گزارش لحظه به لحظه از حمله موشکی گسترده ایران به اسرائیل
آژیر خطر در سراسر اسرائیل به صدا در آمده است. ارتش اسرائیل گفته است ۲۰۰ موشک از ایران شلیک شده اند.
کد خبر: ۳۶۰۱۳
|
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

زی‌سان: موشک‌های ایران به اسرائیل شلیک شده‌اند. سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفت این «موج اول» حمله به سرزمین‌های اشغالی است و هشدار داد که در صورت پاسخ رژیم اسرائیل، این حملات را تکرار خواهد کرد.

بسیاری از موشک‌ها از گنبد آهنین عبور کرده‌اند. در تمام سرزمین‌های اشغالی آژیر‌های خطر به صدا درآمده‌اند و مردم به پناهگاه‌ها رفته‌اند. شبکه‌های مختلف تلویزیونی تصاویر اصابت موشک‌ها را زنده پخش می‌کنند. به گفته سپاه پاسداران این حملات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و در انتقام ترور شهیدان اسماعیل هنیه، حسن نصرالله و عباس نیلفروشان بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با توجه به وضعیت منطقه و حمله موشکی در راستای ایمنی پروازها، تمام پرواز‌ها در سراسر کشور تا ساعت ۱۰ صبح فردا (چهارشنبه، ۱۱ مهر ماه) باطل اعلام می‌شود.

از سازمان هواپیمایی کشوری، "جعفر یازرلو" افزود: مسافران گرامی دغدغه‌ای بابت پرواز‌ها و انجام مسافرت‌ها نداشته باشند و در صورت لزوم همه هزینه‌های بلیت آنان مسترد خواهد شد.
وی خاطرنشان‌کرد: بر این اساس طی ساعت‌های آینده اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی سفر‌های مسافران از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، ساعتی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد.

برپایه اطلاعیه سپاه پاسداران، این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در واکنش به این عملیات، در بیانیه‌ای که دقایقی پیش منتشر شد، اعلام کرد: «جهان از کنترل خارج شده است. ما (آمریکا) هیچ رهبری نداریم و هیچ‌کس درحال مدیریت کشور نیست. ما از یک رئیس جمهور بی‌فایده و یک معاون رئیس جمهور کاملا غایب که در حال جذب حمایت‌های مالی است برخورداریم. هیچ‌کس در رأس مدیریت و رهبری کشور نیست و بایدن و هریس، هیچ‌کدام نمی‌دانند چه خبر است.»

 

او در ادامه، به اظهارات خصمانه‌ای علیه ایران پرداخت و گفت: «در دوران ریاست جمهوری من، ایران تحت کنترل و نیازمند توافق هسته‌ای بود. اما کامالا پول آمریکایی در اختیار آنها قرار داده و تهران درحال نابودی خاورمیانه است.»

 

ترامپ درحالی مدعی ویرانی منطقه توسط ایران می‌شود که در طول سال گذشته، رژیم صهیونیستی با جنگ علیه باریکه غزه، لبنان و اقدامات تروریستی در تهران، سراسر منطقه را به لبه پرتگاه جنگی فراگیر سوق داده است.

 

با این وجود، ترامپ همچنین مدعی شد: «در دوران ریاست جمهوری‌ام، هیچ جنگی در خاورمیانه، اروپا وجود نداشت. سراسر آسیا در امنیت بود، بحران افغانستان رخ نداده بود، تورم در آمریکا شدت نگرفته بود و صلح داشتیم. اکنون، سراسر جهان در خطر وقوع جنگ قرار دارد و ۲ رهبر بی‌کفایت آمریکا درحال هدایت جهان به سوی جنگ جهانی سوم هستند.»

 

او مجددا مدعی مداخله ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تلاش برای ترور خود شد و اعلام کرد: «خواست ایران برای پیروزی هریس در انتخابات قابل درک است. آنها می‌دانند در صورت پیروزی هریس، تهران می‌تواند از آمریکا سواستفاده کند. به همین علت آنها در پی ترور من هستند.»

گزارش لحظه به لحظه از حمله موشکی گسترده ایران به اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی حدود اعلام کرده که حملات موشکی ایران همچنان ادامه دارند. 

در این بیانیه آمده است: «از شما خواسته می‌شود تا اطلاع ثانوی در مناطق حفاظت‌شده باقی بمانید.»

ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرده که انفجارهایی که در سراسر فلسطین اشغالی صدای آنها شنیده می‌شود ناشی از رهگیری موشک‌ها یا اصابت موشک است.

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از ارتش این رژیم از وجود گزارش‌هایی از «اصابت راکت» یا ترکش‌های آن در تل‌اویو، جنوب فلسطین اشغالی و منطقه شارون خبر داده است.

سخنگوی انصارالله یمن به عملیات موشکی انتقام‌جویانه ایران به عمق خاک اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به عملیات انتقام جویانه ایران به عمق اراضی اشغالی گفت: بازدارندگی علیه دشمن صهیونیستی و مقابله با آن تنها راه مهار آن و جلوگیری از ادامه جنایات آن علیه مردم فلسطین و لبنان و منطقه است.

وی افزود: عملیات ایران را که به اهداف نظامی دشمن در عمق فلسطین اشغالی حمله کرد، تبریک می گوییم.

سخنگوی انصارالله تصریح کرد: به حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین و مقابله با هژمونی آمریکا در منطقه درود می فرستیم.

پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها، حساب خود را از این رژیم جدا کنند.

 دونالد ترامپ در واکنش به حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این جنگ کاملا قابل پیشگیری بود. این نباید هرگز اتفاق می‌افتاد. وی در ادامه مدعی شد: اگر من رئیس‌جمهور بودم، این هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ایکس نوشت: «امروز صبح من و معاون رئیس‌جمهورمان با تیم امنیت ملی برای رایزنی درباره برنامه ایران جهت شلیک موشک‌های بالیستیک علیه اسرائیل تشکیل جلسه دادیم. درباره اینکه ایالات متحده چطور آماده دفاع از اسرائیل در برابر این حملات است و همچنین محافظت از نیروهای آمریکایی گفت‌وگو کردیم.»

شبکه الجزیره به نقل از منبعی امنیتی گزارش داد که پدافند هوایی آمریکا از پایگاه عین الاسد تلاش کرده تا موشک‌های ایران را رهگیری کند.

سردار وحیدی از فرماندهان سپاه در رابطه با عملیات امشب موشکی گفت: نشان دادیم توان ما برای برخورد با رژیم صهیونیستی قوی است. حد خود را نشناخت و به حریم ایران تجاوز کرد

احمد وحیدی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در واکنش به عملیات موشکی سپاه تصریح کرد: قدرت رزمندگان اسلام نشان داد جبهه مقاومت و ایران آماده دفاع از امنیتی خود هستند .مردم از قدرتنمایی نیروهای مسلح شادمان هستند. وحیدی به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد دست از پا خطا نکنید.

مجری شبکه خبر اعلام کرد در نخستین دقایق آغاز حمله موشکی به رژیم صهیونیستی 200 موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است. اطلاعات منتشر شده توسط رسانه های صهیونیستی گزارش شده و به نظر می رسد سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی نتوانسته موشک های شلیک شده را شلیک کند.

گزارش لحظه به لحظه از حمله موشکی گسترده ایران به اسرائیل

«فرماندهی جبهه داخلی رژیم اسرائیل» با ارسال پیامک «دستورالعمل نجات جان» را برای ساکنان برخی نواحی این کشور ارسال کرده و از آنها خواسته وارد پناهگاه‌ها شوند. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش این رژیم در یک بیانیه ویدئویی از مردم خواست به امن‌ترین فضاهای موجود در مجاورت خود بروند و منتظر دستورات بیشتر باشند.

روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد که تنها طی نیم ساعت بیش از ۴۰۰ موشک از ایران به سوی اسرائیل شلیک شد و صدای انفجار در سرتاسر اسرائیل شنیده می‌شود.

دقایقی پیش موشک باران اسرائیل توسط ایران آغاز شد. همچنین گروه‌های مختلف مقاومت عملیاتی را علیه اسرائیل انجام داده‌اند. تصاویر پر از آسمان موشک تل آویو هم اکنون از شبکه خبر در حال پخش است.

گزارش لحظه به لحظه از حمله موشکی گسترده ایران به اسرائیل

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای جزئیات عملیات موشکی امشب علیه رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: پس از خویشتنداری در ترور مجاهد شهید اسماعیل هنیه و برابر حق کشور برابر منشور ملل متحد در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم.ده ها موشک به سمت اهداف نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی شلیک شد.

در این بیانیه آمده است: اخطار می شود اگر رژیم صهیونیستی به این عملیات ایران واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: