معمای قتل پدری پس از ۳۵ سال از طریق پادکست دختران دوقلویش حل شد!

معمای قتل پدری پس از ۳۵ سال از طریق پادکست دختران دوقلویش حل شد!
جسد خون آلود مارتین در یکی از خیابان‌های نزدیک به میخانه کشف شد. مقامات در آن زمان گفتند که در جریان یک نزاع در بیرون میخانه، ضربه مرگباری به سر او خورده و کشته شده است.
کد خبر: ۳۴۳۳۹
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴

زیسان: در شب ۱۳ اکتبر ۱۹۸۹ جیمی وید مارتین به میخانه‌ای در زادگاهش در شهر «بون تر» ایالت میسوری آمریکا رفت، اما هرگز به خانه بازنگشت.

جسد خون آلود مارتین در یکی از خیابان‌های نزدیک به میخانه کشف شد. مقامات در آن زمان گفتند که در جریان یک نزاع در بیرون میخانه، ضربه مرگباری به سر او خورده و کشته شده است.

هرچند این قتل در شهری کوچک سر و صدای زیادی به پا کرد، با این حال قاتل او هیچگاه پیدا نشد. در ابتدا مردی در ارتباط با مرگ مارتین دستگیر شد، اما مقامات بعداً با رفع اتهامات چند روز قبل از محاکمه او را آزاد کردند و پرونده پس از چند ماه بدون دستگیری قضایی بیشتری راکد شد.

هجده سال بعد دختران دوقلوی مارتین، آنجلا ویلیامز و آندریا لین که به هنگام قتل پدرشان تنها ۱۱ سال داشتند، تصمیم گرفتند تا پرونده قتل پدرشان را دنبال کنند.

آنها برای بازگشایی پرونده با مقامات محلی تماس گرفتند، اما هرگز پاسخی دریافت نکردند. به همین خاطر خودشان وارد عمل شدند و با استفاده از نتیجه کالبد شکافی پزشکی قانونی و گزارش‌های پلیس شروع به تحقیق از ساکنان محلی کردند.

آنجلا ویلیامز در این باره می‌گوید: «اگر نامی را در گزارش دیده بودیم یا شایعه‌ای را در مورد اتفاقی که آن شب رخ می‌داد شنیده بودیم به دنبال سرنخ می‌رفتیم و اگر فرد را پیدا می‌کردیم از او می‌پرسیدیم لطفاً با ما صحبت می‌کنی؟».

این دو خواهر در اواخر سال ۲۰۲۰، یعنی ۳۱ سال پس از قتل پدرشان پادکستی تحقیقی و جنایی را با نام «شهر کوچک فراموش شده» راه‌اندازی کردند.

دوقلو‌ها حتی از طریق فیس‌بوک با مظنون اولیه تماس گرفتند، با این حال پس از صحبت دریافتند که او در این حادثه بی‌تقصیر بوده است.

این دو خواهر در جریان صحبت با ساکنان شهر متوجه شدند که فردی پدرشان را به داشتن رابطه نامشروع با همسرش متهم کرده و چند هفته قبل از نزاع مرگبار، این دو مرد با هم درگیر شده بودند.

طبق اظهارات یک شاهد عینی در پادکست، درگیری در میخانه شروع شده و به بیرون کشیده شده است. نتایج آزمایش کالبد شکافی نشان داده که مارتین ضربات متعددی را متحمل شد که باعث شکستگی جمجمه او شد. کارشناسان می‌گویند وی احتمالاً از پشت ضربه خورده و هوشیاری خود را از دست داده است.

چند ماه بعد، در اوایل سال ۲۰۲۱، دفتر دادستانی منطقه با اشاره به اینکه سرنخ‌های جدیدی درباره این قتل پیدا شده است اعلام کرد که پرونده را دوباره به جریان می‌اندازد. مقامات و بازپرسان در این راه با تهیه‌کنندگان پادکست تماس گرفتند.

حالا این ماه پلیس سرانجام مردی را در خصوص این پرونده بازداشت کرده است. مظنون، وسلی پل مارلر، ۶۹ ساله دارای سابقه حمل مواد مخدر، از سوی دادگاه متهم به حمله و تعرض شده است. هر چند او خود را بی‌گناه می‌داند.

دختران آقای مارتین می‌گویند امیدوارند پس از سال‌ها احساس شکست، سرانجام عدالت برقرار شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون