بررسیهای فرهیختگان نشان میدهد درآمد تبلیغات صداوسیما فقط از بازیهای دو تیم استقلال و پرسپولیس حدودا بین حداقل ۳۲ همت و حداکثر ۵۸ همت است یعنی بیش از دوبرابر بودجه دریافتی در این سال. گفتنی است این آمار و ارقام تنها با در نظر گرفتن بازیهای استقلال و پرسپولیس و بدون احتساب پخش بازیهای فوتبال خارجی، بازیهای تیم ملی، استانی و... است. مبنای محاسبه درآمد صداوسیما از تبلیغات فوتبال را حدود۳۰ دقیقه آگهی شامل قبل، بین دو نیمه و پس از بازی قرار دادیم و به زیرنویسها، لوگوی تبلیغی گوشه کادر و آگهی تقویمی کاری نداشتیم.
حتی اگر بخواهیم ۳۲ هزار میلیارد را که درآمد حداقلی از بازیهای پخش زنده استقلال و پرسپولیس است ملاک قرار دهیم، این درآمد تلویزیون ۶۴ برابر بودجهای است که در لایحه بودجه برای تبلیغات همه رشتههای ورزشی در نظر گرفته شده است.
درآمد ۵۸ هزار میلیارد تومان از تبلیغات فوتبالی دو تیم استقلال و پرسپولیس در شبکه سه، بدون در نظر گرفتن تخفیف برای تبلیغات است. حتی اگر صداوسیما برای پخش تبلیغات بین فوتبالها ۹۰ درصد به سفارشدهندگان تخفیف دهد، عدد بهدستآمده پنجهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، یعنی تقریبا ۱۰ برابر ۵۰۰ میلیارد تومانی که در قانون بودجه برای تبلیغات ورزشی سازمان تصویب شده است.