بهترین ساعت برای خواب و بیداری

بهترین ساعت برای خواب و بیداری
برنامه خوابی را تعیین کنید که بتوانید هر شب، حتی در تعطیلات آخر هفته، به آن پایبند باشید.
کد خبر: ۳۴۲۹۸
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

 بهترین زمان برای خواب شبانه، یک بازه زمانی است که طی آن بتوانید طول‌مدت توصیه‌شده برای خواب را سپری کنید. اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند که بزرگسالان حداقل ۷ ساعت در شب بخوابند. بدین منظور شما می‌توانید ساعت خواب ایده‌آلتان را بر اساس زمانی که باید صبح از خواب بیدار شوید، هفت ساعت به عقب شمارش کنید. به عنوان مثال، اگر باید تا ساعت ۶ صبح بیدار شوید، باید قبل از ساعت ۱۱ شب به خواب بروید.

نکته مهم این است که برنامه خوابی را تعیین کنید که بتوانید هر شب، حتی در تعطیلات آخر هفته، به آن پایبند باشید. تا دیروقت بیدار ماندن و دیر خوابیدن در ایام تعطیل و آخر هفته می‌تواند بازگشت به مسیر اصلی را در طول هفته برای شما دشوار کند.

ریتم شبانه‌روزی بدن قادر است زمان خواب و بیداری شما را به یک برنامه ثابت تبدیل کند، اما این اتفاق زمانی میسر می‌شود که بدن به خوابیدن و بیدار شدن در هر روز در ساعت مشخصی عادت کند؛ در این شرایط مغز هم با این برنامه سازگار می‌شود. ممکن است متوجه شده باشید شب‌هایی که سر ساعت به رختخواب می‌روید، صبح روز بعد، قبل از به صدا در آمدن زنگ ساعت بدون هیچ مشکلی از خواب بیدار می‌شوید.

عوارض کم‌خوابی

اگر در طول روز دچار خواب‌آلودگی می‌شوید، نشانه این است که شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابید. بی‌خوابی می‌تواند خطر چاقی، تضعیف سیستم ایمنی، دیابت، پرفشاری خون، بیماری قلبی، سکته مغزی، اضطراب و افسردگی را افزایش دهد. هم‌چنین خواب ناکافی روی حافظه، کنترل احساسات و میل جنسی تاثیر می‌گذارد و ممکن است به تصادفات رانندگی یا حوادث شغلی منجر شود.

منبع: خبرآنلاین

tags # خواب
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون