جزئیات جدید از مرگ ناگهانی مرتضی ملوانی

شب سیاه فولادشهر؛ مرتضی خائفی هوادار قدیمی انزلی‌چی‌ها چگونه درگذشت؟

شب سیاه فولادشهر؛ مرتضی خائفی هوادار قدیمی انزلی‌چی‌ها چگونه درگذشت؟
مرتضی خائفی به‌رغم ابتلا به بیماری قلبی، به عشق فوتبال و قو‌های سپید انزلی به اصفهان رفت و جانش را در راه تشویق تیمی که حکم «عشق اول» را برای بسیاری از زنان و مردان در بندر انزلی دارد از دست داد.
کد خبر: ۳۴۰۰۴
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

زیسان: هفته چهارم لیگ برتر ایران درحالی عصر روز جمعه ۲۳ شهریور آغاز شد که یکی از هواداران تیم ملوان بندرانزلی به‌دلیل به‌موقع نرسیدن آمبولانس جانش را از دست داد.

حوالی دقیقه ۲۰ مسابقه تیم‌های سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، مرتضی خائفی، هوادار قدیمی و معروف انزلی‌چی‌ها، که ۶۲ سال سن داشت، ناگهان دچار حمله قلبی شد، اما به‌رغم درخواست هواداران و کادر فنی ملوان برای توقف مسابقه و حضور کادر درمان، نماینده فدراسیون و ناظر مسابقه با این درخواست مخالفت کردند.

به گفته ناظران آقامرتضی حدود ۱۰ دقیقه بدون حضور هیچ پزشک و هرگونه خدمات درمانی درحال درد کشیدن بود. درنهایت پس از گذشت مدتی طولانی به دنبال اعتراض‌های مازیار زارع، این هوادار را به کنار زمین و درون آمبولانس بردند، اما دیگر کار از کار گذشته بود.

سایت ورزش سه درباره این لحظات نوشته است: در حدفاصل رسیدن آمبولانس به بیمار، اعضای تیم ملوان که به خوبی مرتضی را می‌شناسند و از بیماری او مطلع هستند؛ از دکتر تیم می‌خواهند که خودش به سمت سکوها برود. اما به گفته شاهدین مطلع کردن دکتر صیاد، صحبت با ناظر مسابقه و ترک نیمکت و حضور او روی سکوها وقت زیادی می‌برد.

در همین زمان هم مازیار زارع با اطلاع از موضوع، اصرار به قطع مسابقه دارد که داوود رفعتی، ناظر بازی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. موضوعی که مازیار زارع در کنفرانس مطبوعاتی خود نیز به آن اشاره می‌کند و حتی در جریان مسابقه چندین بار با یادآوری مسابقه گرانادا و اتلتیکو که بعد از مرگ هوادار در جریان مسابقه، قطع شد؛ از رفعتی درخواست لغو مسابقه را می‌کند.

یکی از اعضای کادر مدیریتی باشگاه ملوان بندرانزلی گفت: «هر کاری کردیم تا فورا دکتر صیاد، پزشک تیم ملوان، را بالاسر آقامرتضی ببریم، مسئولان مخالفت کردند. شاید اگر کمی زودتر عملیات احیا انجام می‌شد یا قرص قلب به او می‌رسید حالا مرتضی خائفی زنده بود. چرا با توقف چند دقیقه‌ای مسابقه مخالفت کردند»

مازیار زارع، سرمربی تیم محبوب و پرطرفدار ملوان، پس از پایان مسابقه و باخت یک بر صفر مقابل سپاهان، با انتقاد از عوامل برگزاری مسابقه گفت: «از مسئولان ناراحتم. آیا فوتبال ارزش این را دارد که همه ما درگیر موضوعی باشیم که جان یک هوادار در آن لحظه به خطر بیفتد و با وجود فوت این هوادار به بازی ادامه دهیم؟ در همه‌جای دنیا برای چنین اتفاقی بازی را متوقف یا لغو می‌کنند، اما متاسفانه در حین بازی به ما دروغ گفتند که هوادار زنده است.»

خوزه مورایس، سرمربی تیم سپاهان نیز در نشست خبری پس از مسابقه، با بیان اینکه «ارزش جان انسان‌ها از فوتبال مهم‌تر است»، به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد و به هواداران تیم ملوان بابت این اتفاق تلخ تسلیت گفت. همچنین میثم شاهین، مدیر رسانه‌ای تیم ملوان تاکید کرد: «چندین بار درخواست کردیم بازی متوقف شود، اما به ما گفتند قانونی نداریم تا بازی لغو شود.».

اما این ادعا با قوانین «بازی جوانمردانه» (Fair Play) در فدراسیون جهانی فوتبال در تضاد است، زیرا در سالیان اخیر به‌دلیل به خطر افتادن جان یک هوادار حاضر در ورزشگاه‌ها بار‌ها یک مسابقه به‌طور کامل لغو یا تا زمان بهبود وضعیت جسمانی آن هوادار متوقف شده است.

ازجمله این موارد، وقتی بود که چندماه قبل، در مسابقه تیم‌های گرانادا و اتلتیک بیلبائو در لالیگای اسپانیا زمانی‌که یک هوادار دچار ایست قلبی شد، مسابقه را متوقف و تمامی امکانات ورزشگاه را برای بهبود وضعیت سلامتی او بسیج کردند. درنهایت هم پس از مرگ او، به احترام جان ازدست‌رفته یک هوادار فوتبال، مسابقه را لغو و به زمانی دیگر موکول کردند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون